خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
چانگان یکی از خودروسازان قدیمی و بزرگ چین محسوب می‌شود. این شرکت سال ۱۹۶۲ تأسیس شده است و سابقه همکاری با برندهای مطرح دنیا، مثل فورد و سوزوکی و مزدا دارد. گروه چانگان درکنار سایک موتورز و فاو (FAW) و دانگ‌فنگ، یکی از چهار غول خودروسازی چین ازنظر تیراژ تولید است و بیش از سه‌میلیون دستگاه فروش سالانه دارد.

در صنعت چین، چانگان به‌عنوان خودروسازی با محصولات ارزان‌قیمت و عامه‌پسند شناخته می‌شود. در کشورمان، سایپا اولین کراس‌اور این شرکت، یعنی CS۳۵ را مونتاژ کرد و به‌دلیل قیمت ارزان (ارزان‌ترین کراس‌اور بازار ایران) در کانون توجه قرار گرفت. امروزه با سرمایه‌گذاری گسترده، چانگان برای تولید خودروهای نزدیک به استاندارد جهانی تلاش می‌کند و درکنار محصولات اقتصادی، مدل‌های پیشرفته و چشمگیری به سبد خود اضافه کرده است. مدیران این گروه خودروسازی برای جایگزینی کامل خودروهای برقی و هیبریدی با محصولات تمام‌بنزینی تا سال ۲۰۲۵ برنامه‌ دارند.

رسانه‌های مرتبط با صنعت خودروسازی دنیا معمولا توجهی به محصولات چین و برندهایی مثل چانگان نمی‌کنند. این محصولات عموما با هدف فروش در کشورهای کمتر توسعه‌یافته عرضه می‌شوند و راهی اروپا و امریکا نخواهند شد. در سمت دیگر ماجرا، رشد اقتصادی چینی به افزایش درآمد بخش وسیعی از مردم این کشور منجر شده است. چنین وضعیتی مسلما فرصت مغتنمی برای خودروسازان چینی است تا محصولات باکیفیت‌تری بسازند و البته کشورهای شرق آسیا، خاورمیانه، روسیه، مکزیک و امریکای‌جنوبی را جذب کنند


فردا 511؛ مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش چانگان آلسوین

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
آلسوین یکی از محصولات قدیمی چانگان در کلاس سدان است. سال ۲۰۰۹، نسل اول این مدل برپایه مزدا ۳ معرفی شد؛ اما از سال ۲۰۱۸ تا امروز، طراحی مستقل و امروزی دارد. در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های باریک و اسپرت به‌چشم می‌خورند. حجم‌دهی بدنه و روی کاپوت و فضای زیر چراغ‌های اصلی بسیار هماهنگ و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد. جلوپنجره مشابه طرح‌های دیده‌شده در محصولات لکسوس نسبتا بزرگ است و همراه خطوط افقی ارائه می‌شود.

آلسوین (فردا ۵۱۱) جایگاه بسیار مناسبی برای پلاک فراهم می‌کند و مشابه خودروهای پیشرفته دنیا، نوار LED در طرفین سپر دارد. در نمای پشت، طرحی شبیه به هیوندای سوناتا نسل ششم (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵) برای چراغ‌ها وجود دارد. ابعاد روشنایی عقب درمقایسه‌با دیگر اجزای بدنه بزرگ و ناهماهنگ به‌نظر می‌رسد؛ اما درمجموع برای سدان اقتصادی ساخت چین مناسب است. خطوط روی سپر عقب و گل‌گیرها و درهای ورودی به کابین اغراق‌شده هستند و آلسوین را فراتر از انتظار نشان می‌دهند.

در فضای داخلی، به‌سختی می‌توان از طراحی فردا ۵۱۱ ایراد گرفت؛ البته جایگاه نمایشگر روی داشبورد کمی دور از دسترس است و رنگ آبی برای قاب پیرامون کلیدگردان صدا (ولوم سیستم سرگرمی) توی ذوق می‌زند. افزون‌براین، فرمان D‌شکل و چیدمان بسیار مناسب کلیدهای وسط داشبورد و طرح چشم‌نواز تودری‌ها حس خوشایندی برای راننده آلسوین فراهم خواهد کرد. ناگفته نماند طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورهای چانگان آلسوین به‌ترتیب ۴،۳۹۰، ۱،۷۲۵، ۱،۴۹۰ و ۲،۵۳۵ میلی‌متر است.


فردا 511؛ مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش چانگان آلسوین

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مشخصات فنی فردا ۵۱۱

چانگان آلسوین در بازار جهانی با دو نوع پیشرانه حضور دارد. مدل ارزان‌تر به پیشرانه ۱٫۴ لیتر مجهز است که ۱۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه‌ی قوی‌تر که در ایران نیز عرضه خواهد شد، از پیشرانه ۱٫۵ لیتر (۱۴۸۰ سی‌سی) برخوردار است و ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. زمان دقیق سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌‌‌بر‌‌‌‌ساعت فردا ۵۱۱ مشخص نیست؛ اما با‌توجه‌به وزن خالص ۱،۰۹۵ کیلوگرمی آن و نصب جعبه‌دنده دوال کلاچ اتوماتیک، می‌توان زمانی حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه را برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر‌‌‌بر‌‌‌‌ساعت از حالت سکون پیش‌بینی کرد.

در وب‌سایت‌های خودرویی روسیه، میانگین مصرف سوخت آلسوین ۱٫۵ لیتری حدود ۶٫۵ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است؛ درحالی‌که در شهر به ۸٫۵ لیتر و در بزرگ‌راه به ۵ لیتر بنزین نیاز دارد. شایان ذکر است استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو ۶ است.

امکانات رفاهی و ایمنی فردا ۵۱۱

براساس اطلاعیه موجود در وب‌سایت خودروسازی فردا، سان‌روف برقی، نمایشگر لمسی ۷ اینچ با رابط USB و امکان برقراری ارتباط تلفنی بلوتوث، دوربین پارک، حسگر عقب، فرمان برقی، آینه‌های جمع‌شونده الکتریکی، تهویه مطبوع خودکار و کامپیوتر سفر ازجمله امکانات استاندارد برای آلسوین در بازار ایران خواهند بود. در بحث ایمنی، کیسه‌هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ضدقفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، توزیع هوشمند نیروی ترمز (EBD) و سیستم حفظ خودرو در شیب (HHC)، آپشن‌های مهم فردا ۵۱۱ هستند.

قیمت و شرایط فروش فردا 511

جدیدترین آگهی فروش خودروسازی فردا قیمت نهایی مدل ۵۱۱ را ۴۲۹ میلیون تومان نشان می‌دهد. زمان تحویل این خودرو ۱۲۰ روزه است و هنگام ثبت‌نام، ۲۱۴ میلیون تومان دریافت می‌شود. خریدار در موعدهای دو و سه ماه بعد از پرداخت اولیه، باید هر بار مبلغ ۴۳ میلیون تومان بپردازد. گفتنی است شرکت فردا سود مشارکت ۱۸ درصدی (سالانه) برای چانگان آلسوین در نظر گرفته است.

قیمت چانگان آلسوین در بازار چین از ۵۰ هزار یوان (معادل ۸ هزار دلار) برای مدل دنده‌دستی شروع می‌شود و نسخه دنده اتوماتیک با امکانات مشابه فردا ۵۱۱ در چین ۶۶ هزار یوان (معادل ۱۰ هزار دلار) قیمت دارد.

پرسش‌های متداول
فردا 511 ساخت کدام خودروساز چینی است و چقدر قیمت دارد؟
در بازار ایران، شرکت فردا چانگان آلسوین را با قیمت نهایی ۴۲۹ میلیون تومان عرضه می‌کند.
موتور فردا 511 چیست و چه مشخصاتی دارد؟
نسخه‌ای که در ایران عرضه خواهد شد، ۱٫۵ لیتر (۱۴۸۰ سی‌سی) است که ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌‌بر‌‌‌ساعت این مدل ۱۴ ثانیه و مصرف سوختش ۶٫۵ لیتر در صد کیلومتر است.
در ایران، کدام خودروها رقیب فردا 511 هستند؟
بسـ*ـترن B3، جک J4، آریو، سایپا رهام و چری آریزو 5، خودروهای مهم هم‌کلاس فردا 511 در بازار ایران محسوب می‌شوند.

منبع: زومیت


فردا 511؛ مشخصات فنی، قیمت و شرایط فروش چانگان آلسوین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا