M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,861
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
به گزارش خبرنگار مهر، نشست عوامل سریال «دلدار» که در شبهای ماه رمضان از شبکه دو سیما روی آنتن میرفت، عصر امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد در سازمان صداوسیما برگزار شد.
آزیتا ایرایی نویسنده فیلمنامه این سریال در ابتدای این نشست درباره متن سریال بیان کرد: برای نگارش بین ۸ تا ۹ ماه وقت گذاشتیم. این کار یکی از بهترین آثارم بود و من تا ۹۰ درصد از اجرای متنم راضی بودم.
نوید محمودی یکی از کارگردانان سریال هم درباره شخصیتپردازی آرش و عصبانیت او که منجر به قتل میشود، گفت: لحظههایی هست که عصبانیت آنی باعث میشود دست به هر کاری بزنید مثل وقتی که در خیابان دو ماشین به هم برخورد میکنند و دو طرف با قفل و فرمان به جان هم میافتند. ما خواستیم بگوییم در لحظههایی که خشونت آنی سراغ ما میآید باید مراقب باشیم.
وی اضافه کرد: طراحی ما این بود که پژمان از دنیا برود و آرش به پدری نزدیک شود که مدتها نبود او را احساس کرده است.
محمودی در بخش دیگری بیان کرد: دلدار دومین کار پربیننده تلویزیون شده است و درصد زیادی از مخاطبان را با خود همراه کرده است.
انتقاد بهزاد فراهانی از افت فیلمنامه سریالها
در ادامه بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره حضورش در این سریال عنوان کرد: من قدیمیترین کارمند تلویزیون هستم و از تلویزیون هم دلخورم و بارها هم این را بیان کردهام. تلویزیون از مسائل مردم زحمتکش نمیگوید و فیلمنامهها افت کرده است. به نظرم دوره خطکشیها دیگر تمام شده است و فیلمنامه نویسان باید از خانههای خود خارج شوند.
محمودی در ادامه درباره ممیزیهای سریال اظهار کرد: عدهای فکر میکنند تلویزیون دائم سانسور میکند اما مدیران تلویزیون هم جزوی از این جامعه هستند و فقط در چارچوب تلویزیون کار میکنند.
وی در بخش دیگر درباره انتخاب بازیگران اظهار کرد: ما درباره اقای غفاری و باقی بازیگران فکر میکنیم بهترین انتخابها را داشتیم.
ایرایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره روند مشخص سریال و پایانبندی آن برای مخاطب و اتفاقات قصه که مسیر جدیدی برای غافلگیری مخاطب ارائه نمیکند، اظهار کرد: ما میدانیم برای کجا کار میکنیم برای تلویزیون کار میکنیم. آرش شخصیت دوست داشتنی و کاراکتر مثبت قصه است و نباید آخر قصه روی دار برود. بسیاری از مخاطبان ما این سوال را میپرسیدند که هر قسمت چه اتفاقی خواهد افتاد پس روند اگرچه مشخص بود اما باز هم برای مخاطب سوال ایجاد میشد. با این سریالی نداریم که چنین آدم محجوبی را روی دار بفرستیم.
انتقاد کارگردان «دلدار» از نقد خبرگزاری مهر
نوید محمودی نیز در ادامه به نقد منتشر شده در خبرگزاری مهر درباره سریالهای رمضانی انتقاد کرد و گفت: وقتی سه سریال در ماه رمضان پخش میشود و یک خبرگزاری مثل مهر آنها را بسیار بد نقد میکند من نمیدانم چه چیزی پشت آن است؟
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اینکه منظورش از بد نقد کردن چیست و اگر به سریالی انتقاد میشود معنای آن زدن است؟ عنوان کرد: بله یعنی زدن.
محمودی: ما سریالها را برای مردم میسازیم و وقتی آمار نشان میدهد که ۵۱ درصد از مردم سریال برادرجان را دیدها ند و از آن رضایت دارند دیگر نمیتوان گفت این سریال بد است محمودی در ادامه توضیح داد: ببینید ما سریالها را برای مردم میسازیم و وقتی آمار نشان میدهد که ۵۱ درصد از مردم سریال برادرجان را دیدهاند و از آن رضایت دارند دیگر نمیتوان گفت این سریال بد است.
آزیتا ایرایی نویسنده فیلمنامه این سریال در ابتدای این نشست درباره متن سریال بیان کرد: برای نگارش بین ۸ تا ۹ ماه وقت گذاشتیم. این کار یکی از بهترین آثارم بود و من تا ۹۰ درصد از اجرای متنم راضی بودم.
نوید محمودی یکی از کارگردانان سریال هم درباره شخصیتپردازی آرش و عصبانیت او که منجر به قتل میشود، گفت: لحظههایی هست که عصبانیت آنی باعث میشود دست به هر کاری بزنید مثل وقتی که در خیابان دو ماشین به هم برخورد میکنند و دو طرف با قفل و فرمان به جان هم میافتند. ما خواستیم بگوییم در لحظههایی که خشونت آنی سراغ ما میآید باید مراقب باشیم.
وی اضافه کرد: طراحی ما این بود که پژمان از دنیا برود و آرش به پدری نزدیک شود که مدتها نبود او را احساس کرده است.
محمودی در بخش دیگری بیان کرد: دلدار دومین کار پربیننده تلویزیون شده است و درصد زیادی از مخاطبان را با خود همراه کرده است.
انتقاد بهزاد فراهانی از افت فیلمنامه سریالها
در ادامه بهزاد فراهانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره حضورش در این سریال عنوان کرد: من قدیمیترین کارمند تلویزیون هستم و از تلویزیون هم دلخورم و بارها هم این را بیان کردهام. تلویزیون از مسائل مردم زحمتکش نمیگوید و فیلمنامهها افت کرده است. به نظرم دوره خطکشیها دیگر تمام شده است و فیلمنامه نویسان باید از خانههای خود خارج شوند.
محمودی در ادامه درباره ممیزیهای سریال اظهار کرد: عدهای فکر میکنند تلویزیون دائم سانسور میکند اما مدیران تلویزیون هم جزوی از این جامعه هستند و فقط در چارچوب تلویزیون کار میکنند.
وی در بخش دیگر درباره انتخاب بازیگران اظهار کرد: ما درباره اقای غفاری و باقی بازیگران فکر میکنیم بهترین انتخابها را داشتیم.
ایرایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره روند مشخص سریال و پایانبندی آن برای مخاطب و اتفاقات قصه که مسیر جدیدی برای غافلگیری مخاطب ارائه نمیکند، اظهار کرد: ما میدانیم برای کجا کار میکنیم برای تلویزیون کار میکنیم. آرش شخصیت دوست داشتنی و کاراکتر مثبت قصه است و نباید آخر قصه روی دار برود. بسیاری از مخاطبان ما این سوال را میپرسیدند که هر قسمت چه اتفاقی خواهد افتاد پس روند اگرچه مشخص بود اما باز هم برای مخاطب سوال ایجاد میشد. با این سریالی نداریم که چنین آدم محجوبی را روی دار بفرستیم.
انتقاد کارگردان «دلدار» از نقد خبرگزاری مهر
نوید محمودی نیز در ادامه به نقد منتشر شده در خبرگزاری مهر درباره سریالهای رمضانی انتقاد کرد و گفت: وقتی سه سریال در ماه رمضان پخش میشود و یک خبرگزاری مثل مهر آنها را بسیار بد نقد میکند من نمیدانم چه چیزی پشت آن است؟
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اینکه منظورش از بد نقد کردن چیست و اگر به سریالی انتقاد میشود معنای آن زدن است؟ عنوان کرد: بله یعنی زدن.
محمودی: ما سریالها را برای مردم میسازیم و وقتی آمار نشان میدهد که ۵۱ درصد از مردم سریال برادرجان را دیدها ند و از آن رضایت دارند دیگر نمیتوان گفت این سریال بد است محمودی در ادامه توضیح داد: ببینید ما سریالها را برای مردم میسازیم و وقتی آمار نشان میدهد که ۵۱ درصد از مردم سریال برادرجان را دیدهاند و از آن رضایت دارند دیگر نمیتوان گفت این سریال بد است.
نقدو بررسی سریال دلدار
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com