خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
ايرانيان این مناطق امسال بيش از هرسال ديگر به تهيه و تدارک برنامه های مختلف و اجرای مراسم سنتی نوروز اشتغال دارند.
ايرانيان ساکن جنوب کاليفرنيا برای برگزاری جشن های چهارشنبه و درپيشواز نوروز باستانی در نقاط مختلف شهر لس آنجلس و حومه، خود را آماده می کنند.
ايرانيان این مناطق امسال بيش از هرسال ديگر به تهيه و تدارک برنامه های مختلف و اجرای مراسم سنتی نوروز اشتغال دارند. از جمله مراسم چهارشنبه سوری که شامگاه سه شنبه بيست و دوم اسفندماه همزمان با غروب آفتاب در نقاط مختلف شهر برگزار خواهدشد.
از پس از انقلاب ۵۷ و در نتيجه روی کار آمدن حکومت جمهوری اسلامی در ايران که آغازگر مهاجرت جمعيت کثيری از ايرانيان به نقاط مختلف جهان بوده است لس آنجلس به عنوان يکی از پرجمعيت ترين جوامع ايرانی خارج از کشور تبديل به يک ايران کوچک در اين سوی جهان شده است .
ايرانيان ساکن اين شهر در طول سال های پس از انقلاب کوشيده اند تا به خودکفايی لازم از جهت ايجاد يک زندگی کاملا ايرانی در اين منطقه از جهان دست يابند.
ايرانيان لس آنجلس و حومه با حفظ آداب و سنن ايرانی چون برگزاری جشن های مهرگان و نوروز در طول سال در گردهم آيی های مختلف شرکت می کنند و ازاين راه نه تنها نسل دومی ها را با آداب و رسوم باستانی ايرانيان آشنا می سازند بلکه پيام اصلی اين آداب و سنن که همان شاد زيستی انسان هاست را به گوش جامعه ميزبان و نهايتا جهانيان نيز می رسانند.
امروز در لس آنجلس برای تهيه مقدمات برگزاری جشن چهارشنبه سوری ايرانيان به تکاپو افتاده اند. ده ها مغازه خواربارفروشی با ارائه وسايل پذيرايی شب چهارشنبه سوری از صبح زود درهای خود را بروی مشتريان باز می گذارند.
صدها کيلو آجيل مشگل گشا، باسلق و شيرينی در سينی های بزرگ در ميان مغازه های قرار داده می شود و مردم ضمن خريد آنها بخشی از وسايل هفت سين خود از جمله گل های سنبل و لاله ای که توسط گل فروشی های تماما ايرانی تهيه شده است را در اين روز به خانه می برند.
با هوای مساعد جنوب کاليفرنيا اغلب باغچه های ايرانی با گل های بنفشه و سنبل و لاله تزيين شده است. کار خانه تکانی و خريد رخت و لباس نو و اسباب خانه نيز رواج دارد و فروشگاه های فروش اين وسايل با صاحبان ايرانی در تبليغات خود برای خريد نوروزی تخفيف مخصوص قائل می شوند.
امروز در گوشه و کنار شهر لس آنجلس در اماکن عمومی و خصوصی جشن چهارشنبه سوری برگزار خواهد شد. بچه های کوچکتر در مرکز ايرانيان مسلمان جنوب کاليفرنيا يا «ايمان»به همراه خانواده خود از روی آتش خواهند پريد.
جوانان ايرانی در نقاط مختلف ساحل دريای پاسفيک از جمله شهرهای سانتا مانيکا و لاگونا بيچ در اورنج کاونتی پس از پريدن از روی بوته هايی که از کوير حومه شهر جمع آوری شده در کنار آتش می نشينند و تا پاسی از نيمه شب به رقص و پايکوبی و نواختن موسيقی می پردازند.
اغلب اين مراسم با خواندن سرود ای ايران آغاز می شود و پرچم های سه رنگ و شيرو خورشيد همه جا در اين مراسم افراشته می شوند.
در منازل بزرگ و اشرافی ناحيه ولی يا بورلی هيلز ايرانيان با گردهم آيی های دوستانه و فاميلی پس از کسب اجازه از اداره آتش نشانی شهربه افروختن بوته و پريدن از روی آتش می پردازند و شب را در کنار دوستان و عزيزان به رقص و شادی و برگزاری مراسم چهارشنبه سوری ايرانی می گذرانند.در نهايت در اين سوی جهان و دور از وطن ايران و آداب باستانی آن برای هميشه زنده است.
منبع: دانش‌و فناوری


آداب و رسوم مردم ایران در لس آنجلس

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا