خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
موقعیت جغرافیایی ترکیه و همسایگی با کشورهای اروپایی ، روی فرهنگ این کشور تاثیر بسزایی گذاشته است ، به طور کلی ترک ها بسیار خانواده دوست و خونگرم هستند و یکی از مواردی که به محض سفر به ترکیه آن را متوجه می شوید ، اجتماعی بودن مردم این کشور است که بخشی از آداب و رسوم مردم آن است و نیز مردم ترکیه همیشه دوست دارند تا با افراد جدید آشنا شوند و حتی میتوان گفت هیچ چیز به اندازه صحبت با یک فرد غریبه در طول روز آن ها را خوشحال نمی کند ، ترک ها از صحبت کردن در مورد فرهنگ و تاریخ کشور و قومشان احساس لـ*ـذت می کنند پس اگر دوست دارید صحبتی دوستانه را با آنها داشته باشید بهتر است در خصوص ملیت و تاریخ کهن شان صحبت کنید تا آنها با احساس غرور و علاقه با شما هم صحبت شوند. ؛ ترک ها بسیار به دستورات دین اسلام پایبند هستند و سنت های اسلامی ریشه ی عمیقی در باورها و علایق مردم دارد ، در تمام کشور ترکیه مردم به زبان ترکی صحبت میکنند حتی در صحبت کردن با توریست ها و شاید چند کلمه محدود به زبان انگلیسی ، فارسی و عربی صحبت کنند.
ترک ها بسیار خانواده دوست و خونگرم هستند و این از مواردی است که به محض سفر به ترکیه آن را کاملا متوجه می شوید
آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه
خوش آمدگویی در فرهنگ ترکیه
عبارت Hos Geldiniz را در ترکیه مخصوصا در رستوران های سنتی ترکیه زیاد می شنوید و به معنای «خوش آمدید» است و چیزی که شما باید در جواب بگویید، « Hos bulduk» که به معنای ما احساس خوشامدگویی داریم است و البته اگر فراموش کردید تا این عبارت را بگویید، دست و پای خودتان را گم نکنید چون آنها متوجه می شوند که هر فرد غریبه ای زبان آنها را نمی داند.
فرهنگ مردم ترکیه چگونه است؟
مردم کشور ترکیه به مرتب بودن ظاهر و آراستگی و پاکیزگی اهمیت فراوانی می دهند. ترک ها علاقه فراوانی به روابط طولانی و بلند مدت دارند و هرچه مدت دوستی و آشنایی شما با آنها طولانی تر باشد سبب می شود تا به تعهدات اهمیت بیشتری بدهند و اینکه ترک ها مردم مهمان نوازی هستند. آنها از دعوت مهمان به منازلشان لـ*ـذت میبرند. این مهمانی ها اغلب به صورت شب نشینی صورت می گیرد ، اگر مهمانان زود از خانه بروند نوعی بی احترامی به صاحب منزل و حمل برخوش نگذشتن به مهمان می شود و همچنین پذیرایی های مفصل و سرو غذاهای مختلف در تمام مهمانی های ترکیه مشاهده می شود ، اسلام به داشتن روابط همسایگان سفارشی فراوان شده است. از این رو در ترکیه فرستادن غذا برای همسایگان امری بسیار رایج است.


آداب و رسوم مردم ترکیه

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
این ظروف معمولا خالی برگردانده نمی شوند. در مواقع عزاداری، همسایگان تا روز سوم غذاهای آماده شده خود را به منزل داغ دیده میفرستند. حلوا تنها غذایی است که خانواده مرحوم می پزد و برای همسایگان میفرستد و یا با آن از میهمانان پذیرایی می کنند و همچنین در مسایل مالی هم ترک ها خیلی اهل چانه زنی هستند و درواقع این یکی از خرده فرهنگ های مردم این کشور است ، چانه زدن از خریدهای کوچک مغازه ای گرفته تا معاملات بزرگ، در میان مردم رایج است.
جایگاه مرد و زن در خانواده
مرد رئیس خانواده محسوب می شود و زن طبق قانون، بعد از ازدواج از نام خانوادگی شوهرش استفاده می کند. چندهمسری در ترکیه غیرقانونی است و ازدواج ها باید رسما ثبت شوند و زنان هم برای چای بعدازظهر در زمانهای معینی، به نام دورههای ۷ تا ۱۷ روزه، با دوستان و همسایگان خود در یک جا جمع می شوند. تعطیلات آخر هفته هم اغلب خانواده ها به سینما، تئاتر و گردش می روند و توجه داشته باشید که هم از نظر سنتی و هم فرهنگی، خانم ها به چایخانه ها نمی روند، به جای آن اگر هـ*ـوس خوردن چای در بیرون کردید، می توانید به کافه یا باغ های سرو چایی ای که در آن خانوداه ها هستند بروید. اگر شک داشتید که آیا جای مناسبی برای شماست یا نه، کافیست ببینید چه افرادی آنجا هستند. مکانی با تعداد زیادی میز که روی آنها مردان نشسته اند به این معناست که در آنجا جایی برای خانم ها نیست.
رسم هدیه دادن و دعوت شدن به خانه شان
مردم ترکیه زیاد مهمان به خانه شان دعوت می کنند حتی اگر فقط برای صرف صبحانه یا یک چای معمولی باشد ، ورود به خانه با کفش خیلی مرسوم نیست و به جای آن، به شما دمپایی داده می شود و اگر برای شام دعوت شدید ، مطمئن شوید که یک شکم گرسنه ی بزرگ دارید چون مردم این کشور عادت دارند بشقاب های مهمانشان را خیلی پر کنند و هیچ بهانه و عذری را هم نمی پذیرند و نیز غذای اصلی معمولا یک وعده ی خیلی بزرگ است و بعد از آن، میوه و آجیل و بعد هم چای و قهوه ترک سرو می شود. اگر برای صرف غذا به خانه ی کسی دعوت شوید، بهتر است همراه او به آشپزخانه بروید و پیشنهاد کمک بدهید. آقایان هم عادت دارند در این موقع در اتاق نشیمن کنار هم باشند و درباره ی مسائل مختلف با هم صحبت کنند.
اگر دوست دارید هنگام رفتن هدیه ای با خود ببرید باید بدانید که بسیار عمل پسندیده ای است زیرا هدیه دادن و گرفتن در بین ترک ها بسیار خوشایند و مرسوم است و از این جهت با مردم ایران شباهت زیادی دارند که این هدیه ها معمولا شامل صنایع دستی ، وسایل تزئینی ، لباس های سنتی و خاص و اجناس لوکس است ؛ همچنین آنها سنت سوغاتی دادن به اقوام نزدیک در هنگام بازگشت از سفر را نیز در فرهنگ خود دارند و آن را رعایت می کنند و حتی بزرگان و سران ترکیه از گذشته تا کنون در ملاقات های تجاری و س*یاس*ی هدیه می دهند.
مراسم ازدواج در ترکیه
خواستگاری در ترکیه اغلب به این صورت است که دختر و پسر برای ازدواج توافق می کنند؛ سپس خانواده ها با هم آشنا می شوند و در مورد مراسم تصمیم میگیرند. مراسم ازدواج در ترکیه همراه با رسوم و عقاید خاصی است. به عنوان مثال هنگامی که دختری ازدواج میکند تمام دوستان وی نامشان را درون کفش عروسی مینویسند و در پایان مراسم ازدواج اگر کسی نامش از داخل کفش پاک شده باشد، به این معنی است که به زودی ازدواج خواهد کرد و در آخر در این مقاله سعی کرده است تا به شما مطالب خوبی را درباره فرهنگ ، آداب و رسوم مردم این کشور به شما ارائه دهد.
منبع: معراج گشت آسمان


آداب و رسوم مردم ترکیه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا