نویسنده این موضوع
مقدمه
نیرو را میتوان به صورت کشش یا رانشی در یک جهت خاص تعریف نمود. نیرو کمیتی برداری است، از این رو هم جهت دارد و هم اندازه. به منظور توصیف نیروها نخست میبایست کمیت و جهت را مشخص کنیم. درتصویر زیر نیروهایی که هنگام پرواز بر هواپیما وارد میشوند نشان داده شدهاند.
نیرویهای چهارگانه وارد بر هواپیما:
weight=وزن
lift=برا
drug=پسا
trust=کشش
نیروی وزن
وزن نیرویی است که جهت و راستای آن همواره به سمت مرکز کره زمین میباشد. کمیت یا مقدار وزن به جرم تمامی اجزای هواپیما به اضافه میزان سوخت و هرگونه بار دیگر هواپیما (از قبیل سرنشینان ، چمدانها ، محموله و غیره) بستگی دارد. این وزن در سرتاسر هواپیما توزیع میگردد، با این وجود میتوانیم چنین تصور کنیم که وزن جمع شده در نقطهای به نام مرکز ثقل عمل میکند.
هواپیما در زمان پرواز حول مرکز ثقل تغییر زاویه میدهد. در پرواز دو مسئله عمده وجود دارد؛ اعمال نیروی متقابل برای غلبه بر وزن یک شی و کنترل آن شی در زمان پرواز. هر دوی این مسایل وابسته به وزن آن جسم و محل قرارگیری مرکز ثقل میباشند. در حین پرواز مادامی که سوخت هواپیما مصرف میشود، وزن هواپیما دائماً تغییر میکند، بدین ترتیب نحوهی پراکندگی وزن کل و محل مرکز ثقل نیز عوض میشود. از اینرو خلبان بر آن است که برای حفظ تعادل و تنظیم هواپیما پیوسته فرامین را کنترل و تنظیم نماید.
نیرو را میتوان به صورت کشش یا رانشی در یک جهت خاص تعریف نمود. نیرو کمیتی برداری است، از این رو هم جهت دارد و هم اندازه. به منظور توصیف نیروها نخست میبایست کمیت و جهت را مشخص کنیم. درتصویر زیر نیروهایی که هنگام پرواز بر هواپیما وارد میشوند نشان داده شدهاند.
نیرویهای چهارگانه وارد بر هواپیما:
weight=وزن
lift=برا
drug=پسا
trust=کشش
نیروی وزن
وزن نیرویی است که جهت و راستای آن همواره به سمت مرکز کره زمین میباشد. کمیت یا مقدار وزن به جرم تمامی اجزای هواپیما به اضافه میزان سوخت و هرگونه بار دیگر هواپیما (از قبیل سرنشینان ، چمدانها ، محموله و غیره) بستگی دارد. این وزن در سرتاسر هواپیما توزیع میگردد، با این وجود میتوانیم چنین تصور کنیم که وزن جمع شده در نقطهای به نام مرکز ثقل عمل میکند.
هواپیما در زمان پرواز حول مرکز ثقل تغییر زاویه میدهد. در پرواز دو مسئله عمده وجود دارد؛ اعمال نیروی متقابل برای غلبه بر وزن یک شی و کنترل آن شی در زمان پرواز. هر دوی این مسایل وابسته به وزن آن جسم و محل قرارگیری مرکز ثقل میباشند. در حین پرواز مادامی که سوخت هواپیما مصرف میشود، وزن هواپیما دائماً تغییر میکند، بدین ترتیب نحوهی پراکندگی وزن کل و محل مرکز ثقل نیز عوض میشود. از اینرو خلبان بر آن است که برای حفظ تعادل و تنظیم هواپیما پیوسته فرامین را کنترل و تنظیم نماید.
|
نیروهای وارد بر هواپیما
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com