خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمه مقاره

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
28/11/20
ارسال ها
562
امتیاز واکنش
4,290
امتیاز
228
محل سکونت
حس عجیب
زمان حضور
15 روز 6 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
آسیب پذیری سیستم عامل های مختلف:

اکثریت قریب به اتفاق ویروس ها سیستم های Microsoft Windows را هدف قرار می دهند. این به دلیل سهم بازار مایکروسافت از کاربران رایانه رومیزی است. تنوع سیستم های نرم افزاری در شبکه پتانسیل های مخرب ویروس ها و بدافزارها را محدود می کند. سیستم عامل های منبع باز مانند لینوکس به کاربران این امکان را می دهد تا از محیط های مختلف رومیزی ، ابزارهای بسته بندی و غیره انتخاب کنند ، این بدان معناست که کد های مخرب که هر یک از این سیستم ها را هدف قرار می دهند ، فقط روی یک زیر مجموعه از همه کاربران تأثیر خواهد گذاشت. بسیاری از کاربران ویندوز همان مجموعه برنامه ها را اجرا می کنند ، این ویروس ها را قادر می سازد با هدف قرار دادن همان بهره برداری ها در تعداد زیادی از میزبان ها ، به سرعت در بین سیستم های ویندوز مایکروسافت گسترش یابند.

در حالی که لینوکس و یونیکس به طور کلی همیشه بومی بطور طبیعی از ایجاد تغییرات در محیط سیستم عامل بدون اجازه جلوگیری کرده اند ، اما از کاربران ویندوز به طور کلی جلوگیری از ایجاد این تغییرات جلوگیری می شود ، به این معنی که ویروس ها به راحتی می توانند کنترل کل سیستم را روی میزبان های ویندوز به دست آورند. این تفاوت تا حدی به دلیل استفاده گسترده از حسابهای سرپرست در نسخه های معاصر مانند Windows XP ادامه یافته است. در سال 1997 ، محققان ویروس را برای لینوکس ایجاد و آزاد کردند - معروف به "سعادت". با این وجود سعادت نیاز دارد که کاربر آن را به صراحت اجرا کند ، و فقط می تواند برنامه هایی را که کاربر امکان تغییر آن را دارد آلوده کند. بر خلاف کاربران ویندوز ، بیشتر کاربران یونیکس به عنوان یک مدیر یا "کاربر اصلی" وارد نمی شوند ، جز نصب یا پیکربندی نرم افزار. در نتیجه ، حتی اگر کاربر ویروس را اجرا کند ، نمی تواند به سیستم عامل آنها آسیب برساند. ویروس Bliss هرگز رواج گسترده ای پیدا نکرد ، و اساساً یک کنجکاوی تحقیقاتی است. خالق آن بعداً کد منبع را به Usenet ارسال کرد و به محققان این امکان را داد تا ببینند که چگونه کار می کند.
اقدامات متقابل
نرم افزار آنتی ویروس
بسیاری از کاربران نرم افزار ضد ویروس را نصب می کنند که می تواند ویروس های شناخته شده را هنگام آزمایش رایانه برای بارگیری یا اجرای پرونده اجرایی نصب کند (که ممکن است به عنوان یک پیوست ایمیل یا در درایوهای فلش USB توزیع شود). برخی از نرم افزارهای ضد ویروس وب سایتهای مخرب شناخته شده را که سعی در نصب بدافزار دارند ، مسدود می کنند. نرم افزار آنتی ویروس توانایی اساسی میزبان ها برای انتقال ویروس را تغییر نمی دهد. کاربران باید نرم افزار خود را به طور مرتب بروزرسانی کنند تا از آسیب پذیری های امنیتی ("سوراخ") استفاده کنند. همچنین برای شناسایی آخرین تهدیدها ، باید نرم افزار آنتی ویروس به طور مرتب به روز شود. دلیل این امر این است که هکرهای مخرب و افراد دیگر همیشه ویروس های جدید ایجاد می کنند. موسسه آلمانی AV-TEST ارزیابی هایی از نرم افزار آنتی ویروس را برای ویندوز و اندروید منتشر می کند.
منبع: ویکی پدیا


ویروس رایانه‌ای

 

فاطمه مقاره

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
28/11/20
ارسال ها
562
امتیاز واکنش
4,290
امتیاز
228
محل سکونت
حس عجیب
زمان حضور
15 روز 6 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
نمونه هایی از نرم افزارهای ضد ویروس و ضد ویروس مایکروسافت ویندوز شامل موارد ضروری مایکروسافت امنیتی (برای ویندوز XP ، ویستا و ویندوز 7) برای محافظت در زمان واقعی ، ابزار حذف نرم افزار مخرب ویندوز ویندوز (اکنون با Windows (Security) به روزرسانی می شود " Patch Tuesday "، دومین سه‌شنبه هر ماه) و Windows Defender (بارگیری اختیاری در مورد ویندوز XP). علاوه بر این ، چندین نرم افزار ضد ویروس قادر به صورت رایگان از اینترنت بارگیری می شود (معمولاً محدود به استفاده غیر تجاری). برخی از چنین برنامه های رایگان تقریباً به اندازه رقبای تجاری خوب هستند. آسیب پذیری های امنیتی مشترک به شناسه های CVE اختصاص داده شده و در بانک اطلاعات ملی آسیب پذیری ایالات متحده ذکر شده است. Secunia PSI نمونه ای از نرم افزارهای رایگان برای استفاده شخصی است که رایانه ای را برای نرم افزارهای قدیمی و آسیب پذیر به روز می اندازد و سعی در بروزرسانی آن دارد. هشدارهای مربوط به کلاهبرداری باج افزار و فیشینگ به عنوان اطلاعیه های مطبوعاتی در مرکز توجه به شکایت مرکز جرم اینترنتی ظاهر می شوند. Ransomware ویروسی است که پیامی را روی صفحه کاربر ارسال می کند و می گوید تا زمان پرداخت باج ، صفحه یا سیستم قفل یا غیرقابل استفاده خواهد بود. فیشینگ فریبی است که فرد بدخواه در آن وانمود می کند که دوست ، کارشناس امنیت رایانه یا دیگر فرد خیرخواه است و با هدف متقاعد کردن فرد هدفمند برای فاش کردن گذرواژه‌ها یا اطلاعات شخصی دیگر.
سایر اقدامات پیشگیرانه که معمولاً استفاده می شود شامل بروزرسانی به موقع سیستم عامل ، به روزرسانی نرم افزار ، مرور دقیق اینترنت (اجتناب از وب سایت های سایه دار) و نصب تنها نرم افزار قابل اعتماد است. برخی مرورگرها از سایتهایی پرچم گذاری می کنند که به Google گزارش شده اند و به عنوان میزبان بدافزار توسط Google تأیید شده اند.
دو روش رایج وجود دارد که یک نرم افزار آنتی ویروس برای شناسایی ویروس ها از آن استفاده می کند ، همانطور که در مقاله نرم افزار آنتی ویروس توضیح داده شده است. اولین و متداول ترین روش تشخیص ویروس استفاده از لیستی از تعاریف امضای ویروس است. این کار با بررسی محتوای حافظه رایانه (حافظه دسترسی تصادفی آن (RAM) ، و بخش های بوت) و پرونده های ذخیره شده بر روی درایوهای ثابت یا قابل جابجایی (هارد دیسک ، فلاپی ، یا درایوهای فلش USB) کار می کند ، و مقایسه آن پرونده ها در برابر پایگاه داده ای از "امضاها" شناخته شده ویروس. امضاهای ویروس فقط رشته هایی هستند که برای شناسایی ویروس های فردی استفاده می شوند. برای هر ویروس ، طراح آنتی ویروس سعی می کند رشته امضای بی نظیری را انتخاب کند که در یک برنامه مشروعیت یافت نمی شود. برنامه های ضد ویروس های مختلف از "امضاها" مختلف برای شناسایی ویروس ها استفاده می کنند. ضرر این روش تشخیص این است که کاربران فقط از ویروس هایی محافظت می شوند که در آخرین نسخه بروزرسانی تعریف ویروس توسط امضا ها شناسایی می شوند و از ویروس های جدید محافظت نمی شوند .
منبع: ویکی پدیا


ویروس رایانه‌ای

 

فاطمه مقاره

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
28/11/20
ارسال ها
562
امتیاز واکنش
4,290
امتیاز
228
محل سکونت
حس عجیب
زمان حضور
15 روز 6 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
روش دوم برای یافتن ویروس ها استفاده از الگوریتم اکتشافی مبتنی بر رفتارهای رایج ویروس است. این روش توانایی شناسایی ویروس های جدید را دارد که هنوز شرکت های امنیتی ضد ویروس برای تعیین "امضا" تعریف نکرده اند ، اما همچنین باعث افزایش مثبت کاذب بیشتر از استفاده از امضاها می شود. مثبت کاذب می تواند مختل کننده باشد ، به خصوص در یک محیط تجاری ، زیرا ممکن است باعث شود شرکتی به کارکنان دستور دهد تا زمانی که خدمات IT سیستم ویروس ها را بررسی نکرده اند ، از سیستم رایانه شرکت استفاده نکنند. این می تواند باعث کاهش بهره وری برای کارگران عادی شود.
راهبردها و روشهای بازیابی
ممکن است با ایجاد پشتیبان گیری منظم از داده ها (و سیستم عامل ها) بر روی رسانه های مختلف ، آسیب های وارد شده توسط ویروس ها را کاهش داده ، که یا بدون اتصال به سیستم هستند (بیشتر اوقات ، مانند هارد دیسک) ، فقط خواندنی باشد یا خیر. به دلایل دیگر مانند استفاده از سیستم فایلهای مختلف در دسترس است. به این ترتیب ، اگر داده ها از طریق ویروس از بین بروند ، می توان دوباره با استفاده از نسخه پشتیبان (که امیدوارم اخیر باشد) دوباره شروع شود. اگر جلسه پشتیبان گیری در رسانه های نوری مانند CD و DVD بسته باشد ، فقط خواندنی می شود و دیگر نمی تواند تحت تأثیر ویروس قرار گیرد (تا زمانی که ویروس یا پرونده آلوده بر روی CD / DVD کپی نشده است). به همین ترتیب ، در صورت غیرقابل استفاده بودن سیستم عامل های نصب شده ، می توان از سیستم عامل روی CD قابل بوت استفاده کرد. تهیه پشتیبان از رسانه های قابل حمل قبل از ترمیم باید با دقت بررسی شود. به عنوان مثال ویروس Gammima از طریق درایوهای فلش قابل جابجایی پخش می شود.
حذف ویروس
بسیاری از وب سایت ها که توسط شرکت های نرم افزاری آنتی ویروس اداره می شوند ، اسکن ویروس آنلاین رایگان را ارائه می دهند ، با امکانات محدود "تمیز کردن" (از همه اینها ، هدف وب سایت ها فروش محصولات و خدمات ضد ویروس است). برخی از وب سایتها - مانند شرکت تابعه Google VirusTotal.com - به کاربران امکان می دهند تا یک یا چند پرونده مشکوک را توسط یک یا چند برنامه آنتی ویروس در یک عمل بارگیری و بارگیری کنند. علاوه بر این ، چندین نرم افزار ضد ویروس قادر به صورت رایگان از اینترنت بارگیری می شود (معمولاً محدود به استفاده غیر تجاری). مایکروسافت یک ابزار ضد ویروس رایگان اختیاری به نام Microsoft Security Essentials ، یک ابزار حذف نرم افزارهای مخرب ویندوز را که به عنوان بخشی از رژیم به طور منظم بروزرسانی ویندوز به روز می شود ، ارائه می دهد و یک ابزار ضد ویروس مخرب قدیمی (حذف بدافزار) قدیمی ویندوز مدافع که به روز شده است محصول آنتی ویروس در ویندوز 8.
برخی ویروس ها بازیابی سیستم و سایر ابزارهای مهم Windows مانند Task Manager و CMD را غیرفعال می کنند. نمونه ای از ویروس که این کار را انجام می دهد CiaDoor است. بسیاری از این ویروس ها با راه اندازی مجدد رایانه ، وارد کردن "حالت ایمن" ویندوز با شبکه سازی ، و سپس با استفاده از ابزارهای سیستم یا Microsoft Security Scanner می توانند از بین بروند. بازیابی سیستم در ویندوز من ، ویندوز XP ، ویندوز ویستا و ویندوز 7 می توانند رجیستری و پرونده های مهم سیستم را به یک بازرسی قبلی بازگرداند. غالباً ویروس باعث می شود كه سیستم آویزان شود و یا یخ بزند ، و راه اندازی مجدد سخت بعدی باعث شود كه نقطه نقص سیستم از همان روز خر*اب شود. بازگرداندن امتیاز از روزهای قبل باید کار کند ، مشروط بر اینکه ویروس برای خر*اب کردن پرونده های بازیابی طراحی نشده باشد و در نقاط بازیابی قبلی وجود ندارد.
منبع: ویکی پدیا


ویروس رایانه‌ای

 

فاطمه مقاره

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
28/11/20
ارسال ها
562
امتیاز واکنش
4,290
امتیاز
228
محل سکونت
حس عجیب
زمان حضور
15 روز 6 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
نصب مجدد سیستم عامل
جستجوگر فایل سیستم مایکروسافت (در ویندوز 7 و بعد از آن بهبود یافته است) می تواند برای بررسی و تعمیر فایل های خر*اب سیستم استفاده شود. بازیابی یک نسخه اولیه "تمیز" (بدون ویروس) از کل پارتیشن از یک دیسک کلون شده ، یک تصویر دیسک ، یا یک نسخه پشتیبان از آن یکی از راه حل هاست. بازیابی دیسک پشتیبان قبلی "تصویر" نسبتاً ساده است ، معمولاً هرگونه حذف بدافزار ، و ممکن است سریعتر از "ضد عفونی کردن" رایانه یا نصب مجدد و تنظیم مجدد سیستم عامل و برنامه ها از ابتدا ، همانطور که در شکل زیر آورده شده است ، سپس تنظیمات برگزیده کاربر را بازیابی کنید. نصب مجدد سیستم عامل روش دیگری برای از بین بردن ویروس است. ممكن است با استفاده از بوت شدن از سی دی زنده ، یا كپی كردن هارد به رایانه دیگر و بوت كردن سیستم عامل رایانه دوم ، كپی های داده های كاربری اساسی را بازیابی كنید ، با این كار بسیار مراقب باشید كه با اجرای هرگونه برنامه آلوده روی آن ، آلوده به آن رایانه نشوید. درایو اصلی سپس هارد دیسک اصلی قابل تغییر مجدد است و سیستم عامل و کلیه برنامه های نصب شده از رسانه اصلی. پس از ترمیم سیستم ، باید اقدامات احتیاطی صورت گیرد تا مجدداً از هرگونه فایل اجرایی بازیابی شده جلوگیری کنید.



ویروس ها و اینترنت:
قبل از گسترده شدن شبکه های رایانه ای ، بیشتر ویروس ها در رسانه های قابل جابجایی ، به ویژه فلاپی دیسک ها پخش می شوند. در اوایل رایانه شخصی ، بسیاری از کاربران مرتباً اطلاعات و برنامه هایی را در مورد فلاپی ها رد و بدل می کردند. برخی ویروس ها با آلوده کردن برنامه هایی که در این دیسک ها ذخیره شده اند ، گسترش می یابند ، در حالی که برخی دیگر خود را در بخش دیسک دیسک نصب می کنند ، و این اطمینان حاصل می شود که در صورت بوت شدن کاربر رایانه از دیسک ، معمولاً ناخواسته ، آنها را اجرا می کنیم. اگر شخصی در درایو مانده بود ، رایانه های شخصی عصر سعی می کردند ابتدا از یک فلاپی بوت شوند. تا زمانی که فلاپی دیسک ها از کار بیفتند ، این موفق ترین استراتژی عفونت بود و ویروس های بخش بوت متداول ترین سال ها در "وحشی" بودند. ویروس های رایانه ای سنتی در دهه 1980 پدیدار شدند که با گسترش رایانه های شخصی و افزایش نتیجه آن در سیستم بولتن بورد (BBS) ، استفاده مودم و به اشتراک گذاری نرم افزار ایجاد شده است. به اشتراک گذاری نرم افزار مبتنی بر تابلوی اعلانات مستقیماً در گسترش برنامه های اسب Trojan نقش داشت و ویروس ها برای آلوده کردن نرم افزارهای داد و ستد رایج نوشتند. نرم افزارهای Shareware و bootleg بردارهای یکسان مشترک برای ویروسهای BBSs بودند. ویروس ها می توانند با آلوده کردن پرونده ها به یک سیستم فایل شبکه یا یک سیستم پرونده ای که به رایانه های دیگر دسترسی پیدا می کنند ، شانس خود را در سایر رایانه ها افزایش دهند.

منبع: ویکی پدیا


ویروس رایانه‌ای

 

فاطمه مقاره

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
28/11/20
ارسال ها
562
امتیاز واکنش
4,290
امتیاز
228
محل سکونت
حس عجیب
زمان حضور
15 روز 6 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویروسهای ماکرو از اواسط دهه 1990 متداول شده اند. بیشتر این ویروس ها به زبان های اسکریپت نویسی برای برنامه های مایکروسافت مانند مایکروسافت ورد و مایکروسافت اکسل نوشته شده اند و با آلوده کردن اسناد و صفحه گسترده در سراسر Microsoft Office پخش می شوند. از آنجا که Word و Excel برای Mac OS نیز در دسترس بودند ، بیشتر آنها نیز می توانند در رایانه های Macintosh پخش شوند. اگرچه بیشتر این ویروس ها توانایی ارسال پیام های الکترونیکی آلوده را ندارند ، اما ویروس هایی که از رابط کاربری مدل Outlook Component Object Model (COM) استفاده کردند. برخی نسخه های قدیمی مایکروسافت ورد به ماکرو اجازه می دهد تا خود را با خطوط خالی اضافی تکرار کند. اگر دو ویروس ماکرو به طور همزمان یک سند را آلوده کنند ، ترکیب این دو اگر به صورت خود تکراری باشد ، می تواند به عنوان یک "جفت گیری" از این دو ظاهر شود و احتمالاً به عنوان یک ویروس منحصر به فرد از "والدین" شناخته می شود.
یک ویروس همچنین ممکن است یک لینک آدرس وب را به عنوان یک پیام فوری برای کلیه مخاطبین (به عنوان مثال ، آدرس های ایمیل دوستان و همکاران) ذخیره شده در یک دستگاه آلوده ارسال کند. اگر گیرنده ، فکر کند که لینک از یک دوست (یک منبع قابل اعتماد) پیوند وب سایت را دنبال کرده است ، ویروس میزبانی شده در سایت ممکن است بتواند این رایانه جدید را آلوده کرده و به انتشار خود ادامه دهد. ویروس هایی که با استفاده از برنامه نویسی cross-site گسترش یافته اند ، برای اولین بار در سال 2002 گزارش شد ، و در سال 2005 توسط دانشگاه ها نشان داده شد. چندین مورد از ویروس های کراس سایت در سطح "وحشی" وجود داشته است و از وب سایت هایی مانند MySpace (با کرم Samy) استفاده می کند. و یاهو!
ویروس های رایانه ای در هنر
مجموعه ای از هنرمندان رسانه ای جدید اوکراینی استپان ریابچنکو ، که در سال 2007 آغاز شد ، در پی کشف ماهیت ویروس های رایانه ای و تأثیرات آنها بر جامعه با تجسم برنامه ها با ماده محسوس و جسمی بود.
منبع: ویکی پدیا


ویروس رایانه‌ای

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا