خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
"توپ بدنسازی یا توپ پیلاتس برای اولین بار در سوئیس برای کمک به فیزیوتراپی کودکان معلول مورد استفاده قرار گرفت، انواع توپ پیلاتس (یا توپ سوئیسی) به زودی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین وسایل ورزشی در سراسر جهان شد. انواع توپ پیلاتس با اسامی مختلف مانند؛ توپ بدنسازی، توپ سویسی، توپ تناسب انـ*ـدام، توپ سلامتی، توپ وضع حمل، توپ بارداری، توپ تعادل، توپ بدن، توپ ژیمناستیک، توپ درمانی و توپ یوگا از نام های مختلف شناخته شده بوده برای این توپ است. با وجود اینکه این توپ از هوا پر شده است، نگران نشستن روی آن نباشید، به طور کلی تحمل وزن ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم می باشد.



ابتدا این توپ برای توانبخشی مورد استفاده قرار گرفت در اوایل سال 1900 از توپ بدنسازی برای درمان بیمارانی که اختلالات دستگاه عصبی داشتند، استفاده می‌شد. سپس در دهه 1960، Aquilino Cosani, اسباب بازی ساز ایتالیایی، چند تایی از این توپ ها را ساخت و فروخت و بعدها به نام توپ ژیمناستیک شناخته شد. دو دهه بعد Cosani، اسباب بازی ساز ایتالیایی، شرکتی به نام Gymnic تاسیس کرد و کار تولید عمده این توپ ها را برای موسسات توانبخشی انجام داد."
"از آنجا که مزایای استفاده از این توپ به مراکز ورزشی انتقال یافت، در دهه ۹۰ بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای دوومیدانی، از این توپ‌ها استفاده کردند و به زودی توپ بدنسازی به یک وسیله برجسته و مهم در باشگاه‌های بدنسازی تبدیل شد. امروزه بسیاری از متخصصان پزشکی و مربیان حرفه ای آمادگی جسمانی، توصیه اکید به استفاده از توپ بدنسازی به عنوان عضو ثابت در برنامه‌های ورزشی دارند.



فواید ورزش با توپ پیلاتس یا بدنسازی

یکی از مزایای استفاده از توپ بدنسازی این است که برای استفاده از آن نیازی نیست به ورزشگاه بروید، این وسیله به قدری ارزان است که می‌توانید به راحتی برای منزل تهیه کنید و به قدری سبک و قابل حمل است که حتی در مسافرت‌ها هم می‌توانید از آن استفاده کنید و برای استفاده از آن نیاز به دستورالعمل‌های پیچیده نیست.



تعادل و حجم عضلات فرد را بهبود می‌بخشد

این توپ‌ها سبک و بسیار با دوام هستند؛ هر چه توپ پر بادتر باشد، انجام تمرین بر روی آن عضلات بیشتری را درگیر می‌کند و فرد بیشتر می‌تواند بدن خود را به چالش بکشد. برخی از این توپ‌ها که به توپ سوئیسی شهرت دارند که به دلیل با ثبات بودن توسط آن‌ها می توان تمرینات یوگا انجام داد؛ به طور کلی توپ پیلاتس در ورزش یوگا، ایروبیک و پیلاتس کاربرد دارد.



بهبود انعطاف پذیری

ورزش با توپ پیلاتس همچنان که تناسب انـ*ـدام را افزایش می‌دهد، باعث می‌شود انعطاف پذیری بدن نیز بیشتر بشود؛ با این توپ می‌توانید قبل از شروع تمرینات، بدن خود را گرم کنید؛ انعطاف پذیری عملکرد عضلات را افزایش داده و احتمال آسیب دیدگی‌ها را کاهش دهید."


معرفی توپ استقامتی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا