خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
علم و دین:

ماکس پلانک: بر سردر معبد علم نوشته اند هر کس ایمان ندارد وارد نشود.

لرد کلوین : اگر نیکو بیاندیشید علم شما را ناچار از آن خواهد کرد که به خدا ایمان داشته باشید.

آلبرت انیشتین: احساس مذهبی بزرگ ترین شاه فنر تحقیقات علمی است.

ماکس پلانک: دین و علم مشترکا بر ضد شرک و الحاد می‌جنگند و برانگیزنده‌ی آنها همواره خدا بوده و خواهد بود.

جورج هربرت :من نه تنها به خدا ایمان دارم که به او اعتماد و توکل نیز دارم. خداشناسی برای من قضیه فلسفی متروکی نیست . بلکه اندیشه‌ای واقعی و جزئی از حیات و کوشش روزانه‌ی من است.

آلبرت انیشتین: کسی که زندگی خود و جهانیان را بی معنی می انگارد, بدبخت محض نیست اما اهلیت زندگی ندارد. فقط امید قائم بر عقل و ایمان است که نمی‌گذارد ما او را برای زندگی کاملا ناقابل بدانیم, چه جای امید است که که وی بـ*ـو*سیله‌ی عقل خود راه صواب را درک کند و یا از سر نو چون طفلان درباره‌ی حیات بیاندیشد.

پروفسور الویر وندل:هر قدر معلومات بشر زیاد تر می‌شود شکاف میان علم و مذهب تنگ تر می‌شود و فهم درست علوم امکان ایمان به خدا را بیشتر می‌کند.

کارل هایم: شگفتیهای عالم نه تنها اجازه‌ی تاثیر خالق حکیم را می‌دهد بلکه وجود او را ایجاب می‌کند.

آسا گری: هیچ مرد خداشناسی نمی‌تواند قبول کند آنچه را که علم از عالم ماورای طبیعه به عالم طبیعت می‌آورد مخالفتی با دین و مذهب داشته باشد.

آندرو کورن وی استاد فلسفه: اساس کار دانشمند بر این قرار گرفته که " هیچ ماشینی بدون سازنده نمی‌تواند باشد".

لوئی پاستور: من خود را در میان عقایدی قرار دادم که اثبات آنها قاطع نیست. طرز نگاه من اینگونه است.


نظر مسیحیان درباره عقل و علم و ایمان

 
  • عالی
Reactions: MaSuMeH_M

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,095
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
اینها نقل قول هایی هستند از دانشمندان بزرگ جهان که لیست افتخارات و اکتشافات هریک بالغ بر دهها صفحه می شود. "ژان کلوور مونسما" در کتابی با نام" اثبات وجود خدا" به 40 تن از دانشمندان بزرگ دنیا نامه نوشته و از آنها درخواست کرده که به این سوال پاسخ بگویند:" آیا شما خدا را قبول دارید؟ رابـ*ـطه‌ی علم با دین چگونه است؟" این کتاب به کوشش احمد آرام در سال 1342ترجمه و منتشر شد. کتاب "علم به کجا می‌رود؟" تالیف ماکس پلانک و با مقدمه انیشتین تلاشی است از این دو دانشمند بزرگ دنیا در اثبات رابـ*ـطه‌ی علم و دین.

وقتی از انیشتین می‌خواهند که مقدمه‌ای برای کتاب پلانک بنویسد میگوید:" از من خواسته اند با شمعی, خورشیدی را روشن سازم!". تاکید این دانشمندان بزرگ جهان بر دین و مذهب و خدا مهر تاییدی است بر این گفته‌ی قرآن که"آنان که در علم نظر عمیق و قدمی ثابت دارند با ایمان اند. نسا162)" و یا" اهل دانش گویند که ما به آن چیزی که از جانب خداست ایمان آوردیم(آل عمران 7) در روایات و احادیث ما به کرات از ارزش علم سخن به میان آورده شده. سخنان باارزشی که تشیع صفوی با مهارت هرچه تمامتر با تفسیر آن به "علم حدیث!"

معنی‌اش را مسخ و دگرگون کرده و طوری وانمود می‌کند که علم در اسلام علم حدیث است و علم چگونگی رفتن به دستشویی! و البته علم ورد و جادو جنبل با مفاتیح الجنان! حال آنکه تاکید بزرگان دین ما بر یادگیری علم به معنای عام بوده و بقول محمد:" بجویید علم را حتی اگر در چین باشد" و پرواضح است که در چین علم حدیث نبوده است! ویا آن حکایت که پیامبر وارد مسجدی شد و دید دو گروه یکی مشغول بحث علمی اند و دیگری عبادت می‌کنند. بی‌درنگ به سمت گروه اول رفت.چگونگی رابـ*ـطه‌ی علم و دین را در اسلام می‌توان از ظهور ابن سینا و فارابی و رازی و... در اوج درخشش تمدن اسلامی فهمید.

نکته آخر اینکه در طول این سال‌ها, هزاران نفر آمده اند و درباره‌ی چگونگی رابـ*ـطه‌ی علم و دین تحقیق کرده اند که این رابـ*ـطه از نظر کیفی و کمی چگونه است؟ این دو چقدر بر روی هم تاثیر میگذارند؟و ... آن‌وقت جناب آقای دکتر عبدالکریم سروش, روشنفکر دینی عالم و آفاق می آید اول از همه صورت مساله را پاک می کند و می گوید: بله. علم با دین اصلا هیچ رابـ*ـطه ای ندارد!
آن‌کس که نداند و نداند که نداند.
بگذار ابدالدهر در جهل مرکب بماند که بماند.

منبع: رشد


نظر مسیحیان درباره عقل و علم و ایمان

 
  • عالی
Reactions: MaSuMeH_M
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا