خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع


خواص روغن بابا آدم

برای سال‌ها از روغن بابا آدم(Arctium lappa)در طب سنتی استفاده می‌شده است. آزمایش‌های اخیر بر روی عصاره این گیاه نشان می‌دهد که در این روغن می‌توان ترکیبات شیمیایی فعال با ارزشی مانند اینولین، پروپیونیک اسید، لوریک اسید و آرکتیک اسید یافت کرد. این موضوع باعث شده تا استفاده از عصاره این گیاه در ساخت انواع داروها رایج شود. علاوه بر این، تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۰ توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه پزشکی اوساکا ژاپن انجام شده، حاکی از این است که ریشه این گیاه دارای کلروژنیک اسید، ژرماکرانولید، بتا- ئودسمول، پلی استیلن‌ها و تاراکساسترول می‌باشد.

تقویت سلامت مو با روغن بابا آدم

استفاده از روغن بابا آدم برای شستن موها باعث می‌شود تا تقویت آنها تضمین شود چرا که ترکیبات شیمیایی موجود در این روغن قادر هستند به رشد و استحکام ریشه موها کمک کنند. دکتر استیون برندج بر این باور است که کلروژنیک اسید این توانایی را دارد که رشد موها را به صورت چشمگیری افزایش بدهد و به همین دلیل است که توصیه می‌کند برای مبارزه با کچلی، از این روغن استفاده شود. همچنین جالب است که پزشکان چینی بیش از ۲ هزار سال پیش از این خاصیت روغن بابا آدم آگاه بودند و از آن برای درمان شوره سر استفاده می‌کردند.

کاهش التهاب

یکی دیگر از خواص با ارزشی که به این روغن نسبت می‌دهند، کاهش التهاب است. دانشمندان باور دارند که التهاب ریشه اصلی ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن می‌باشد. از جمله مهم‌ترین بیماری‌های التهابی می‌توان به آرتریت اشاره کرد که این روزها در حال رایج شدن می‌باشد. هنوز برای آرتریت درمان قطعی پیدا نشده است ولی شما می‌توانید با استفاده از خواص ضد التهابی موجود در این روغن، بیماری خود را مدیریت کرده و برای سال‌ها بدون هیچ مشکلی به زندگی معمولی خود ادامه دهید.


جلوگیری از سرطان


سرطان یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های دنیا است که تا به حال جان بیش از ۵۰ میلیون نفر را گرفته است. متأسفانه هر ساله به تعداد مبتلایان این بیماری افزوده می‌شود. دانشمندان بی وقفه بر روی درمان سرطان تحقیق می‌کنند. در سال ۲۰۰۵ گروهی از دانشمندان سوئدی در طی تحقیقات خود دریافتند که سلول‌های سرطانی وقتی در معرض برخی از ترکیبات شیمیایی مانند ژرماکرانولید و استرول‌ها قرار می‌گیرند، ضعیف شده و دیگر نمی‌توانند تقسیم شوند. این دو ترکیب به مقدار بالایی در روغن بابا آدم یافت می‌شود و به همین دلیل است که استفاده از آن می‌تواند یک راه عالی برای درمان و پیشگیری از سرطان باشد.

بهبود سلامت پوست

سلامت پوست همیشه یکی از اولویت‌های بشریت بوده چرا که هم بخش زیادی از زیبایی شما به این موضوع بستگی دارد و هم می‌تواند به شما در جلوگیری از بسیاری بیماری‌ها کمک کند. پوست اولین سد دفاعی بدن است و به همین دلیل هر چه از سلامت بالاتری برخوردار باشد، شانس ابتلای شما به بیماری‌ها کاهش پیدا می‌کند. از جمله مهم‌ترین عواملی که می‌توانند به پوست آسیب برسانند، نور خورشید و رادیکال‌های آزاد هستند. روغن بابا آدم در هر دو مورد می‌تواند به شما کمک کند. خواص ضد التهابی آن آسیب نور خورشید را کاهش می‌دهد و آنتی اکسیدان‌هایش، فعالیت رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند.

درمان مشکلات تنفسی

استفاده از این روغن در درمان بیماری‌های تنفسی نیز مؤثر است. خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده بابا آدم قادر هستند با عفونت‌های دستگاه تنفسی مبارزه کرده و آنها را درمان کنند. اگر شما از بیماری‌هایی مانند گلو درد، برونشیت و فشار سینوسی رنج می‌برید، می‌توانید مصرف این روغن را در دستور کار خود قرار دهید.

منبع: طب نا


آشنایی با فواید روغن بابا آدم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا