خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,849
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با قرص متوکاربامول و عوارض مصرف

هشدار!
تجويز و تعيين دوز دارو به عهده پزشک معالج می‌باشد و این سایت هيچگونه مسئوليتی در خصوص مصرف خودسرانه دارو ندارد.

ممکن است به دلایل مختلف دچار دردهای شدید عضلانی شویم که به مدت طولانی ادامه دار شود. طبیعتاً اگر در این گونه مواقع به پزشک مراجعه شود، داروهایی تجویز خواهد شد تا در رفع دردهای عضلانی کمک کند. از جمله قرص های بسیار موثر برای کاهش دردهای عضلانی متوکاربامول است که با نام های تجاری مختلفی مانند مارباکسین و کاربوکوت شناخته می شود. نکته مهم اینکه؛ این قرص فقط و فقط باید با دستور پزشک مصرف شود. حال اگر اطلاعات چندانی از قرص متوکاربامول ندارید، توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

متوکاربامول چیست

به طور کلی قرص متوکاربامول را می توان به این صورت تعریف کرد که زمانی که درد عضلات در بدن شدید باشد، باید از قرص هایی استفاده کرد تا پالس های عصبی بدن را به طور کامل مسدود کند و در کنار آن عملکرد شل کنندگی عضلات را نیز به خوبی انجام دهد. در این صورت است که پیامی مبنی بر احساس کردن درد به مغز ارسال نخواهد شد. گفتنی است که این قرص به صورت 500 و 1000 میلی گرمی در داروخانه وجود دارد و اگر نیاز باشد به صورت تزریقی هم قابل دسترس است.

دوز مصرفی متوکاربامول
همانطور که می دانید بعضی از داروها عادت ساز هستند و اگر به درستی تجویز و استفاده نشوند، ممکن است نتوان به راحتی آنها را کنار گذاشت. متوکاربامول نیز از همین دست قرص هاست که مصرف آن کاملاً باید زیر نظر پزشک انجام شود. عملکرد این قرص بعد از 30 دقیقه مصرف آن، آغاز خواهد شد و بیمار آرام آرام نشانه ای از درد مشاهده نخواهد کرد و حداکثر زمانی که کاملاً اثر خواهد کرد، 2 ساعت است. ضمناً ناگفته نماند در مواقعی که درد بیش از اندازه است، حتی امکان دارد، در روز نیاز به مصرف 3 الی 4 دفعه از قرص متوکاربامول باشد.
اما در خصوص مقدار مصرف قرص در افراد، باید طبق نظر پزشک معالج پیش رفت. با این حال به طور کلی میزان تجویز متوکاربامول به مواردی همچون سن، شدت مشکل و دیگر داروهایی که مصرف می کنید، بستگی دارد. برای مثال در بزرگسالان با سفتی عضله، معمولاً اولین در دوز 1500 میلی‎ گرم تجویز شده که چهار بار در روز استفاده خواهد شد.


آیا متوکاربامول دارای عوارض است
پر واضح است که حتی مصرف قرص سرماخوردگی نیز ممکن است افراد را در معرض عوارض مختلف قرار دهد. این موضوع برای قرص متوکاربامول نیز صدق می کند و مصرف آن احتمال ایجاد عوارضی مانند تاری دید، سرگیجه، سردرد، تهوع و مشکلات معده را به دنبال خواهد داشت. البته رخ دادن عوارض عنوان شده، نسبی است و به عملکرد بدنی هر فرد بستگی دارد.
اما یکسری از عوارض متوکاربامول وجود دارند که اگر با مصرف این قرص با آنها مواجه شده باشید بهتر است که به سرعت خود را به پزشک مربوطه نشان دهید. این عوارض شامل مواردی مانند تپش قلب کند، تهوع بهمراه استفراغ، بیهوشی، زردی پوست، خارش، اختلال تنفسی، تورم در صورت و گلو و فراموشی خواهد بود.


تداخل های دارویی متوکاربامول
با توجه به حساسیت مصرف متوکاربامول، باید در نظر داشته باشید که اگر قرص یا هر گونه داروی دیگری را مصرف می کنید، قبل از هر چیز، پزشک معالج تان را در جریان بگذارید. مصرف قرص متوکاربامول ممکن است با بسیاری از دارو تداخل ایجاد کرده و عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهد. به طور کلی می توانیم تداخل دارویی متوکاربامول را به دو دسته ی جدی و متوسط تقسیم نماییم:
  • تداخل جدی:
مهمترین تداخل دارویی متوکاربامول که دارای اهمیت و حساسیت زیادی هست، می توان به داروهای آرام بخش عضلانی ربط داد که در صورت مصرف توأمان مشکلات فراوانی به بار خواهد آمد. لذا اگر به اشتباه متوکاربامول را بهمراه دیگر داروهای آرام بخش عضلانی یا کلیه ی داروهایی که از پایه ی اپیود هستند، مصرف و عوارض شدیدی را مشاهده کرده اید، بلافاصله به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه نمایید.


منبع: نمناک


قرص متوکاربامول

 

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,849
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع

  • تداخل متوسط:
بعضی از مسکن ها مانند متادون و شل کننده های عضلانی نیز با قرص متوکاربامول تداخل دارویی پیش می آورند که از مصرف همزمان آنها باید پرهیز کرد. دقت کنید که یکی از عوارض بسیار شدید تداخل دارویی متوکاربامول با داروهایی که عرض شد، اوردوز است که به محض مشاهده، بیمار را باید به فوریت های پزشکی برسانید. از هوش رفتن و تنفس سخت می تواند از علائم اولیه اوردوز باشد.
لیست بعضی از داروهایی که با قرص متوکاربامول تداخل ایجاد می کنند به شرح زیر است:

  • نارکوتیک ها
  • دیازپام
  • دیفن هیدرامین
  • ستریزین
  • آلپرازولام
  • آنتی هیستامین ها
  • و...

قبل از مصرف متوکاربامول چه باید کرد

با توجه به سنگین بودن قرص متوکاربامول توصیه می شود که حتماً این قرص را بهمراه غذا مصرف کنید. البته ممکن است به دلایلی پزشک معالج از شما بخواهد که مصرف متوکاربامول را قبل از غذا انجام دهید که فقط در این صورت است می توانید بدون دغدغه آن را انجام دهید. همچنین بعد از مصرف متوکاربامول رانندگی نکنید و ترجیحاً تا چند ساعت کار را نیز تعطیل نمایید.
ممکن است بعد از استفاده از متوکاربامول در هنگام راه رفتن دچار سرگیجه شوید که طبیعتاً تا حد امکان باید راه رفتن را به تأخیر بیندازید. از این دارو به هیچ عنوان به کودکان و یا زنان باردار و شیرده نخورانید. ضمناً دقت کنید که بهمراه این قرص افزودنی هایی مانند OTC استفاده نکنید و یا حداقل این کار را با مشورت با پزشک انجام دهید.

خبرگزاری سلامت طبنا tebna

اطلاعاتی که در این مقاله در خصوص قرص متوکاربامول به شما عزیزان داده شده است، حاصل تلاش یک تیم تخصصی بوده که ساعت ها زمان را برای استخراج این مطالب ارزشمند صرف کرده اند تا شما عزیزان با کمترین دردسر به چنین اطلاعات مهمی دست پیدا کنید. این تیم متشکل از چند متخصص در قالب خبرگزاری سلامت طبنا چندین سال است که در حوزه سلامت مشغول به خدمت رسانی به هموطنان عزیز ایران زمین است. اگر به وب سایت خبرگزاری سلامت طبنا tebna مراجعه کنید، با انبوهی از خبرهای تازه مواجه خواهید شد که در کمتر سایتی مانند آنها را مشاهده می کنید.

گفتنی است که در این سایت در کنار بخش سلامت می توان به دیگر موضوعات مهم کشور در زمینه های سـ*ـیاسی، اجتماعی و ورزشی نیز دست یافت تا با آخرین اخبار روز ایران و جهان نیز آشنا شد. به طور کلی توصیه می کنیم که اگر به دنبال خبرهای تازه مخصوصاً در حوزه سلامت هستید، حتماً وب سایت خبرگزاری سلامت طبنا را زیر نظر داشته باشید.


قرص متوکاربامول

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا