نویسنده این موضوع
شاید با من همعقیده باشید که هیچ اتفاقی نمیتواند به اندازهی ایجاد وقفه یا lag در یک بازی گروهی برای گیمرها آزاردهنده باشد. در این شرایط حتما فکر کردهاید که در پشت صحنهی سیستم یا شبکهی شما چه میگذرد و آیا کاری میتوانید در این زمینه انجام دهید یا خیر. برای درک این موضوع، ابتدا باید به چگونگی کارکرد اتصال رایانه و شبکه به اینترنت و تاثیر آن روی گیمپلی بازیهای آنلاین بپردازیم. در اینجا ۵ دلیل عمده برای پینگ بالا و در نتیجه ایجادِ لگ در بازیهای آنلاین را برمیشماریم:
پینگ یک ابزار شبکهای است که به سیگنالی دلالت دارد که ازطریق شبکه به رایانهی دیگری متصل به شبکه ارسال میشود و دوباره پاسخ سیگنال ارسال شده را دریافت میکند. این سیگنال یا پیام دیجیتالی که با واحد میلیثانیه (ms مخفف millisecond) سنجیده میشود، به ما امکان میدهد که بفهمیم ارسال یک بستهی دادهای از رایانهی مبدا به رایانهی مقصد یا سرور چقدر زمان میبرد. گاهی اوقات از این مشخصه بهعنوان تأخیر (latency) نیز یاد میشود که میتواند بین کامپیوتر شخصی شما (کلاینت) و سیستم سرویسدهنده (سرور) در نظر گرفته شود و در بخشهای بعدی به تفصیل شرح داده خواهد شد.
ریشهی کلمهی "پینگ" به جنگ جهانی دوم باز میگردد، زمانیکه از آن بهعنوان یک اصطلاح فنی برای سیگنالِ سونار استفاده میشد که زیردریاییها برای اندازهگیری فاصلهی خود با کشتیهای دیگر در اقیانوس می فرستادند. بازخوردِ این کار، به معنای واقعیِ کلمه صدای "پینگ" فلزی و قدرتمندی را در هنگام دریافت پاسخ ایجاد میکرد و به همین دلیل هم به ping مشهور شد و دههها بعد از جنگ، برای توضیحِ یکی از پایهایترین ابزار شبکه به عاریت گرفته شد.
از پینگ برای تشخیص در دسترس بودن یک کامپیوتر در شبکه یا اینترنت، ازطریق کامپیوتر دیگر استفاده میشود که میتواند مبدا و مقصد متفاوتی داشته باشد. در دنیای بازیهای ویدئویی، پینگ به تاخیری که بین رایانهی بازیکن و رایانهی سرورِ بازی (یا رایانهی بازیکن دوم در حالت P2P) وجود دارد اطلاق میشود
- کیفیت سرویس اینترنتِ ارائه شده توسط ISP (همان Internet Service Provider)
- سرعت ارتباط اینترنتی
- پهنای باند ناکافی
- تنظیمات دیواره آتش یا فایروال سیستم (یکپارچه با سیستمعامل یا مستقل در آنتیویروس)
- موقعیت جغرافیایی
پینگ یک ابزار شبکهای است که به سیگنالی دلالت دارد که ازطریق شبکه به رایانهی دیگری متصل به شبکه ارسال میشود و دوباره پاسخ سیگنال ارسال شده را دریافت میکند. این سیگنال یا پیام دیجیتالی که با واحد میلیثانیه (ms مخفف millisecond) سنجیده میشود، به ما امکان میدهد که بفهمیم ارسال یک بستهی دادهای از رایانهی مبدا به رایانهی مقصد یا سرور چقدر زمان میبرد. گاهی اوقات از این مشخصه بهعنوان تأخیر (latency) نیز یاد میشود که میتواند بین کامپیوتر شخصی شما (کلاینت) و سیستم سرویسدهنده (سرور) در نظر گرفته شود و در بخشهای بعدی به تفصیل شرح داده خواهد شد.
ریشهی کلمهی "پینگ" به جنگ جهانی دوم باز میگردد، زمانیکه از آن بهعنوان یک اصطلاح فنی برای سیگنالِ سونار استفاده میشد که زیردریاییها برای اندازهگیری فاصلهی خود با کشتیهای دیگر در اقیانوس می فرستادند. بازخوردِ این کار، به معنای واقعیِ کلمه صدای "پینگ" فلزی و قدرتمندی را در هنگام دریافت پاسخ ایجاد میکرد و به همین دلیل هم به ping مشهور شد و دههها بعد از جنگ، برای توضیحِ یکی از پایهایترین ابزار شبکه به عاریت گرفته شد.
از پینگ برای تشخیص در دسترس بودن یک کامپیوتر در شبکه یا اینترنت، ازطریق کامپیوتر دیگر استفاده میشود که میتواند مبدا و مقصد متفاوتی داشته باشد. در دنیای بازیهای ویدئویی، پینگ به تاخیری که بین رایانهی بازیکن و رایانهی سرورِ بازی (یا رایانهی بازیکن دوم در حالت P2P) وجود دارد اطلاق میشود
پینگ چیست و چطور میتوان آن را کاهش داد؟
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com