خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا بعد از بیدار شدن از خواب صورتتان ورم می کند؟ آیا صبح ها با چشم و صورت پف کرده روبرو می شوید ؟ اگر چنین است، باید بدانید، پف و ورم صبحگاهی صورت ناشی از تجمع آب و مایعات زیر بافت های پوست بوده و به علت های مختلفی بروز می کند و کاملا به سبک زندگی و نوع تغذیه افراد بستگی دارد.


اغلب پف صورت نگران کننده نیست و معمولاً کمی پس از بیدار شدن و آغاز فعالیت های روزمره برطرف می شود، اما گاهی اوقات صورت پف کرده می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد، بنابراین در صورت بروز علائم جدید یا وخیم تر حتما با پزشک صحبت کنید. در ادامه با علت های پف صبحگاهی صورت آشنا خواهید شد. گرچه پف صورت در صبح برای بسیاری از افراد عادی تلقی می شود اما بهتر است علل پف کردن صبحگاهی صورت را بدانید تا کمتر دچار این عارضه شوید.

خوابیدن روی صورت

یکی از رایج ترین دلایل پف کردگی صورت صبح ها، خوابیدن روی صورت است زیرا وقتی روی صورت می خوابیم مایع لنفاوی بدن به سمت پایین جریان و تجمع می یابد و باعث ایجاد کیسه های پف کرده و ظاهر متورم می شود.

برای جلوگیری از پف صورت توصیه می شود تا جای ممکن به پشت بخوابید یا برای خنثی کردن اثرات جاذبه از بالش برای بالا بردن سر استفاده کنید. خوابیدن به این روش به مایع لنفاوی کمک می کند تا به سمت پایین، دور از چشم و گونه ها جریان یابد، بنابراین زمانیکه از خواب بیدار می شوید چهره خوبی دارید.


آلرژی

گرده، گرد و غبار، تارمو حیوانات همه اینها در محیط می چرخند و می توانند آلرژی را علاقه‌مند کنند. گرفتگی ناشی از آلرژی های فصلی می تواند باعث افزایش التهاب پوست به ویژه صورت شود، بنابراین اگر مدام عطسه می کنید و چشمان خود را قبل از خواب می مالید، علت ممکن است آلرژی باشد.

کسانی که به گرد و غبار آلرژی دارند و در خانه کار انجام می دهند یا در قرنطینه هستند ممکن است این اواخر حساسیت بیشتری داشته باشند.بنابراین مصرف آنتی هیستامین قبل از خواب به این مسئله کمک می کند، همچنین مطمئن شوید که محیط اطراف بدون گرد و غبار است و روبالشتی ها را تعویض کنید.

قوی بودن محصول مراقبت پوست

اگر رژیم گسترده مراقبت از پوست در شب دارید یا چند محصول جدید به تازگی اضافه کرده اید، برچسب روی آن را بخوانید. استفاده از محصولات مراقبت های پوستی که دارای مواد قوی مانند رتینول، بنزوئیل پراکسید یا آلفا هیدروکسی اسیدها هستند، باعث لایه برداری پوست می شود.

اگر این محصولات بیش از حد به چشم و دهان شما نزدیک شوند، در جایی که پوست نازک است، علاقه‌مند کننده تر از حد انتظار است و باعث تورم چشم می شود. ابتدا از مواد فعال قوی در هفته یک بار استفاده کنید، سپس با گذشت زمان به یک بار در روز افزایش دهید.


عفونت سینوسی

اگر به عفونت سینوس یا همان سینوزیت مبتلا هستید، ممکن است با صورت پف کرده از خواب بیدار شوید. علائم شامل درد همراه با تورم و فشار در اطراف چشم، گونه ها یا حتی پیشانی شما است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که فضای داخل بینی شما ملتهب و متورم شود که علاوه بر تورم و درد، تنفس از طریق بینی را نیز دشوار می کند.

سینوزیت حاد به طور معمول در اثر سرماخوردگی ایجاد می شود. اگرچه ممکن است به آنتی بیوتیک نیاز نداشته باشید در بیشتر موارد سینوزیت حاد به خودی خود بهبود می یابد. برخی از مواردی که می توانید برای کمک به علائم در نظر بگیرید مصرف مسکن های ضد درد، اسپری بینی نمک، کورتیکواستروئیدها یا ضد احتقان ها هستند.


پف کردن صبحگاهی صورت و اطراف چشم

 

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیماری کوشینگ

یکی دیگر از دلایل احتمالی پف صورت می تواند سندرم کوشینگ باشد و زمانی رخ می دهد که بدن در معرض مقادیر زیادی از هورمون کورتیزول قرار می گیرد. این سندرم می تواند هنگامی ایجاد شود که شما از استروئیدهای خوراکی استفاده می کنید که معمولاً برای درمان بیماری هایی مانند آسم یا بیماری التهابی روده تجویز می شود و همچنین گاهی اوقات بدن بیش از حد کورتیزول تولید می کند.


عفونت دندان

گرچه ممکن است به نظر مرتبط نباشد ، اما عفونت دندان اغلب منجر به پف صورت می شود. عفونت در ریشه دندان ایجاد می شود و می تواند باعث ایجاد کیسه مایع/چرک در ریشه دندان شود (آبسه) که در صورت عدم درمان و گسترش عفونت منجر به تورم صورت می شود. برای درمان، بدیهی است که به دندانپزشک مراجعه کنید که احتمالاً به شما می گوید قرقره آب نمک انجام دهید.

کمبود خواب

کم خوابی یا الگوی خواب تغییر یافته می تواند باعث پف صورت، به ویژه در اطراف چشم شود. این می تواند به دلیل موقعیتی که در آن می خوابید، نوع بالش استفاده شده، آب یا مایعات مصرفی شما در طول روز باشد. همچنین، هنگامی که در حالت خوابیده به حالت افقی قرار دارید. پوست شما هنگام خواب تحت فرآیند بازسازی قرار می گیرد، بنابراین کم خوابی به صورت فرو رفتگی پوست و تیرگی نشان داده می شود. اگر این احساس بیش از حد تکرار می شود، کیسه های چای خنک شده را روی چشم ها قرار دهید تا سریع پف چشم بخوابد.

ماساژ سریع با نوک انگشت نیز به شما کمک می کند، گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین برای داشتن خواب بهتر، عوامل استرس زا مانند بررسی ایمیل های کار، مکالمه طولانی، تماشای اخبار و غیره قبل از خواب را به حداقل برسانید و چراغ ها را خاموش کنید، عوامل حواس پرتی را کاهش دهید و هر شب در همان ساعت به رختخواب بروید، بنابراین بدن شما می تواند به یک ریتم بیفتد و عمیق تر بخوابید.


مصرف تنقلات شور

اگر عصر را با خوردن میان وعده های خوشمزه و خوش طعم سپری کردید، ممکن است شاهد صورت پف کرده در صبح باشید. مصرف غذای شور می تواند آب را در بدن از جمله صورت حفظ کند.

در واقع، بدن سعی می کند مایعات اضافی را نگه دارد تا نمک رقیق شود، اما می توانید با نوشیدن مقدار زیادی آب بعد از میان وعده آن را دفع کنید و همچنین قبل از خواب این نوع میان وعده ها را کاهش دهید.

گریه قبل از خواب

گریه قبل از خواب احساسات را فرو می نشاند اما این می تواند باعث تورم چشم به دلیل یک بیماری موقتی به نام ادم پری اربیتال باشد. این اتفاق زمانی می افتد که نمک موجود در اشک پوست اطراف چشم را علاقه‌مند و در نتیجه تورم خفیف ایجاد می کند.

همچنین بهتر است چشم های خود را مالش ندهید اما اگر به هر حال با تورم از خواب بیدار شدید، استفاده از کمپرس خنک به کاهش آن کمک می کند.


پف کردن صبحگاهی صورت و اطراف چشم

 

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
درماتیت پوست

اگر مدام با آرایش می خوابید، می تواند باعث علاقه‌مند پوستتان شود .خوابیدن با آرایش چشم، پوست را علاقه‌مند و حتی تورم و خارش ایجاد می کند. این ممکن است یک واکنش آلرژیک نباشد، بلکه یک درماتیت تماسی علاقه‌مند کننده باشد.

رفع این مشکل ساده است صورت خود را قبل از خواب بشویید هر چقدر دیر یا خسته باشید. اگر فراموش کردید، به محض بیدار شدن از کمپرس خنک استفاده کنید.

نوسان هورمونها

تیروئید کم کار می تواند منجر به تورم در اطراف چشم شود، بنابراین اگر دائماً با پف از خواب بیدار می شوید، ممکن است ارزش بررسی داشته باشد. یک آزمایش خون ساده می تواند میزان طبیعی هورمون تیروئید را نشان دهد.

نوسان هورمون ها یکی از دلایل اصلی تورم صورت بشمار می رود اما زنان باردار چشم پف کرده ندارند چون سطح هورمون در بدن آنها دائما در حال تغییر است.


سندرم پیش از قاعدگی

جریان هورمون در قسمت های مختلف چرخه قاعدگی می تواند منجر به حفظ مایعات شود. پروژسترون در این امر نقش دارد، به همین دلیل است که هفته قبل از قاعدگی احساس نفخ می کنید.

ورزش و رژیم خود را تنظیم کنید تا بهبود یابید (غذاهای شور و کربوهیدرات های ساده را به حداقل برسانید) تا به کاهش احتباس مایعات کمک کند. اگرچه بیشتر این موارد مسئله چندان مهمی نیستند، اما گاهی اوقات صورت پف کرده می تواند نشانه یک بیماری جدی باشد، بنابراین در صورت بروز علائم جدید یا وخیم تر حتما با پزشک صحبت کنید.

عدم فعالیت

ورزش و تمرین منافذ پوست شما را باز می کند و خون رسانی به پوست را افزایش می دهد. در نتیجه، آب و نمک هر دو از بدن به عنوان عرق دفع می شوند. این امر تعادل نمک و آب را در بدن پایین نگه داشته و پف را کاهش می دهد. بنابراین داشتن یک سبک زندگی فعال برای حفظ تعادل و پرهیز از پف کردگی بسیار مهم است.

منبع: نمناک


پف کردن صبحگاهی صورت و اطراف چشم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا