خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
دستگاه‌های یک خانه هوشمند به یکدیگر متصل هستند و می‌توان از طریق یک نقطه مرکزی مانند تلفن هوشمند، تبلت، لـ*ـب تاپ یا کنسول بازی به آنها دسترسی پیدا کرد. قفل درب‌ها، تلویزیون، ترموستات، مانیتورهای خانگی، دوربین‌ها، لامپ‌ها، روشنایی‌ها و حتی وسایلی مانند یخچال را می‌توان از طریق یک سیستم اتوماسیون خانگی کنترل کرد. این سیستم بر روی تلفن همراه یا سایر دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل می‌شوند، نصب می‌شود و کاربر می‌تواند طبق برنامه‌های زمانی، برخی تغییرات را در دستگاه‌ها ایجاد کند.

صرفه جویی در انرژی با خانه هوشمند

لوازم‌خانگی هوشمند دارای مهارت‌های خودآموزی هستند تا بتوانند برنامه‌های صاحب‌خانه را یاد بگیرند و در صورت لزوم تنظیماتی را انجام دهند. خانه‌های هوشمند که با کنترل روشنایی فعال می‌شوند، به صاحبان خانه اجازه می‌دهند تا در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، با کاهش مصرف برق آنها کم‌ترین هزینه را برای انرژی پرداخت خواهند کرد. برخی از سیستم‌های اتوماسیون خانه در صورت تشخیص حرکت در خانه به صاحب‌خانه هشدار می‌دهند و صاحب‌خانه می‌تواند افراد نزدیک به محل را آگاه کند تا در صورت بروز مشکل با پلیس یا آتش‌نشانی تماس بگیرند. سرویس‌هایی مانند زنگ درب هوشمند، سیستم امنیتی هوشمند و لوازم‌خانگی هوشمند، همه بخشی از فناوری اینترنت اشیا (IoT) هستند که به این سیستم متصل می‌شوند، شبکه‌ای از اشیاء فیزیکی که می‌تواند اطلاعات الکترونیکی را جمع‌آوری و به اشتراک بگذارد. می‌توان گفت امنیت و کارایی مهم‌ترین دلایل افزایش استفاده از فناوری خانه‌های هوشمند است.


خصوصیات و شرایط خانه‌های هوشمند

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع سیستم‌های مورد استفاده در خانه هوشمند

در خانه‌های هوشمند می‌توانید از سیستم‌های بی‌سیم وایرلس، سیستم‌های با سیم سخت‌افزاری یا هر دو استفاده کنید. نصب سیستم‌های بی‌سیم راحت‌تر است. استفاده از یک سیستم اتوماسیون خانگی بی‌سیم با ویژگی‌هایی مانند روشنایی هوشمند، کنترل آب‌وهوا و امنیت می‌تواند چندین هزار دلار هزینه داشته باشد و این امر نسبتا مقرون‌به‌صرفه است.

از طرف دیگر، سیستم‌های سخت‌افزاری قابل‌اطمینان تر هستند و به طور معمول هک کردن آنها دشوارتر است. وجود یک سیستم سخت‌افزاری در خانه می‌تواند ارزش یک خانه را به هنگام فروش افزایش دهد، اما یک اشکال هم وجود دارد، این سیستم‌ها نسبتاً گران هستند. نصب یک سیستم هوشمند لوکس و سخت افزاری با سیم می‌تواند، ده‌ها هزار دلار برای صاحب‌خانه هزینه داشته باشد.

استقبال از خانه‌های هوشمند

بازار جهانی هوشمند سازی خانه در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۴ میلیارد دلار برآورد شده است. انتظار می‌رود این رقم در سال ۲۰۲۲ با استقبال مردم از فناوری خانه‌های هوشمند به ۵۳.۵ میلیارد دلار برسد. انتظار می‌رود سرگرمی‌های ویدئویی بزرگ‌ترین مؤلفه فناوری خانه‌های هوشمند باشند و به دنبال آن خدمات امنیت و نظارت بر خانه از اهمیت بالایی برخوردار باشند.


خصوصیات و شرایط خانه‌های هوشمند

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
مزایا و معایب خانه‌های هوشمند:
  • طرفداران خانه هوشمند
نصب یک سیستم فناوری هوشمند در خانه، آسایش و رفاه را برای صاحب‌خانه به ارمغان می‌آورد. به جای کنترل لوازم‌خانگی، ترموستات، روشنایی و سایر لوازم با استفاده از دستگاه‌های مختلف، صاحب‌خانه می‌تواند همه لوازم را با استفاده از یک دستگاه که معمولاً تلفن هوشمند یا تبلت است، کنترل کند.

در خانه‌های هوشمند ازآنجاکه کنترل لوازم با یک دستگاه قابل‌حمل امکان‌پذیر است، کاربران می‌توانند در صورت بروز مشکل در خانه خود، اعلان‌ها و به‌روزرسانی‌ها را به راحتی دریافت کنند. به‌عنوان مثال، زنگ درب‌های هوشمند به صاحب خانه این اجازه را می‌دهند، زمانی که در خانه نیستند و فردی زنگ درب را می‌فشارد، بتواند فرد را ببینند و با او تماس بگیرد. کاربران می‌توانند درجه حرارت داخلی خانه، روشنایی و لوازم‌خانگی را نیز به خوبی تنظیم و کنترل کنند.

با هزینه راه‌اندازی سیستم هوشمند، صاحب‌خانه می‌تواند از پس‌انداز قابل‌توجهی در مقابل هزینه نکردن برای انرژی، بهره‌مند شوند. می‌توان از لوازم‌خانگی و لوازم الکترونیکی استفاده بیشتری کرد و در مقابل هزینه‌های انرژی را نیز کاهش داد.


خصوصیات و شرایط خانه‌های هوشمند

 

~XFateMeHX~

کاربر برتر
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/4/20
ارسال ها
7,079
امتیاز واکنش
10,096
امتیاز
428
زمان حضور
35 روز 22 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • مخالفان خانه هوشمند
درحالی‌که ساختمان هوشمند راحتی، آسایش و صرفه‌جویی در هزینه را برای صاحب‌خانه به دنبال دارد، اما هنوز برای استفاده از این فناوری چالش‌هایی وجود دارد. خطرات امنیتی و سایر مشکلات همچنان سازندگان و کاربران این فناوری را آزار می‌دهد.

به‌عنوان مثال هکرهای ماهر می‌توانند به لوازم خانگی متصل به اینترنت در خانه هوشمند دسترسی پیدا کنند. در اکتبر ۲۰۱۶، یک بات نت به نام Mirai به دستگاه‌های متصل به DVR که یک سیستم ضبط کننده دیجیتالی است، دوربین‌ها و روترها نفوذ پیدا کرد و تعداد زیادی از وب سایت‌های اصلی را هک کرد.

از اقدامات لازم برای کاهش خطرات و حملات به سیستم خانه‌های هوشمند می‌توان به حفاظت از لوازم‌خانگی و دستگاه‌های هوشمند با یک رمز عبور مناسب و امن، استفاده از رمزنگاری در صورت دسترسی و دسترسی و اتصال فقط با دستگاه‌های مطمئن به شبکه، اشاره کرد.

همان‌طور که در قسمت قبلی بیان شد، هزینه‌های نصب فن‌آوری هوشمند می‌تواند از چند هزار دلار برای یک سیستم بی‌سیم تا ده‌ها هزار دلار برای یک سیستم سخت‌افزاری هزینه داشته باشد. این هزینه سنگینی است که باید بپردازید، به‌ویژه اینکه ممکن است یادگیری سیستم و عادت دادن افراد خانواده به سیستم‌های هوشمند نیز کمی سخت باشد.

منبع: عظیم مدیا


خصوصیات و شرایط خانه‌های هوشمند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا