خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,553
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 21 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
عقاب خالدار کوچک

عقاب های خالدار کوچک و بزرگ بسیار شبیه یکدیگر هستند ولی تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که تمایز آنها را میسر می سازد.

  • نوار هایی به رنگ روشن در پشت گردن عقابهای خالدار کوچک نابالغ دیده می شود در حالی که در این پرندگان در اندازه بزرگ به رنگ قهوه ای تیره دیده می شود.
  • در عقابهای خالدار کوچک رنگ عنبیه چشم قهوه ای متمایل به زرد و یا زرد است ولی در عقاب خالدار بزرگ به رنگ قهوه ای تیره دیده می شود.
  • عقاب خالدار کوچک همان گونه که از نامش پیدا است از لحاظ جثه کوچکتر است.
این پرنده جزء گونه های در معرض خطر انقراض به شمار می رود. صدا: صدای این پرنده تکرار حدودا ده بار <کی ییپ – کی ییپ > است. پراکندگی جغرافیایی در ایران: اطلاعی در دست نیست.

عقاب خاکی این پرنده از پرندگان شکاری بزرگ محسوب می شود. طول بدن آن ۶۲ تا ۷۲ سانتی متر می باشد و فاصله دو سر بال های آن بین ۱۶۵ تا ۱۸۵ سانتی متر است. زیست گاه های آن را نواحی جنگلی جلگه های بی درخت یا علفزار هایی با درختان پراکنده تشکیل می دهد. سر و بخش بالایی بدن آنها به رنگ زرد مایل به قهوه ای و رنگ سایر نقاط بدن آن قهوه ای تیره تا زرد نخودی متغیر می باشد. منقار قدرتمندی دارند و تمام پاهایشان با پر پوشیده شده و دم آنها گرد و بال هایشان دراز است به گونه ای که هنگام استراحت نوک بالهایشان به انتهای دم می رسد. غذای اصلی این پرنده ها را پستاندارانی به بزرگی خرگوش صحرایی تشکیل می دهد . ولی گهگاه از پرندگان ،خزندگان و حشرات نیز تغذیه می کند. برخی مواقع نیز غذای سایر پرندگان را می ربایند. این پرنده از لحاظ ظاهر بسیار شبیه عقاب صحرایی است. این دو نوع عقاب را می توان از روی طول بدنشان و نیز شکاف ما بین دو چشم که در عقاب خاکی هرگز تا پشت چشم ها ادامه نمی یابد شناسایی کرد. جثه عقاب خاکی کوچکتر ا عقاب صحرایی است. هنگام تخم گذاری در فصل بهار پرنده ماده یک الی سه تخم برای جوجه کشی می گذارد که به رنگ سفید ساده یا لکه دار هستند. لکه ها به رنگ قرمز متمایل به قهوه ای و خاکستری می باشد .مراقبت از تخم ها ۴۲ تا ۴۴ روز طول می کشد و اغلب یکی ا جوجه ها دیگری را می کشد. صدا: هنگام نمایش های **** صدای شبیه پارس کردن به صورت <کوک – کوک >دارد. پراکندگی جغرافیایی در ایران: زمستان ها نسبتا فراوان است و به صورت مهاجر عبوری نیز دیده می شود. بومی جنوب شرق ایران است.

عقاب صحرایی این پرنده از پرندگان شکاری بزرگ به شمار می رود .طول بدن آن ۶۲ تا ۷۴ سانتی متر است و طول بالهایش در حالت باز به ۱۶۵ تا ۱۹۰ سانتی متر می رسد. این عقاب در اروپای شرقی آسیای مرکزی و آفریقا دیده می شود. نوع اروپایی و آسیای مرکزی زمستان را در هند می گذراند. بیشترین طول عمر آن به ۴۱ سال می رسد . هنگامی که به آفریقا مهاجرت می کنند غذای اصلی آنها را موریانه تشکیل می دهد ولی پستانداران کوچک را نیز شکار می کنند . این پرنده بالغ عموما به رنگ قهوه ای تیره است. در فصل زاد و ولد ،عقاب ماده یک الی سه تخم می گذارد. این پرندگان عموما لانه هایشان را بر روی درختان می سازند و برای لانه سازی مکان های باز ،نیمه بیابانی و یا جلگه ای را انتخاب می کنند. بخش فوقانی بدن آنها قهوه ای و پر های پشت و دم آنها متمایل به سیاه است. این گونه ،از عقاب خاکی بزرگتر و تیره تر است. پرنده های نابالغ در گونه های مختلف تفاوت بسیار کمی با هم دارند. نوع شرقی آن نسبت به نوع آسیای مرکزی و اروپایی بزرگ تر و رنگ آن تیره تر است. صدا: صدای این پرنده شبیه صدای خالدار بزرگ است. پراکندگی جغرافیایی در ایران: اطلاعی در دست نیست.

منبع: اسکندر


عقاب – انواع نژادها

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا