خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسیاری از افراد علاقه مند به نگهداری حیوانات خانگی هستند. در این میان برخی از مردم پرندگان را به عنوان حیوان خانگی انتخاب می کنند. نکته جالب در مورد پرندگان این است که انواع پرندگان خانگی شخصیت ها، صفات و ویژگی های خاص خود را دارند. در این مطلب قصد داریم تعدادی از پرطرفدارترین پرندگان زینتی خانگی را معرفی کنیم.

مرغ عشق

مرغ عشق ها محبوب ترین پرندگان خانگی هستند؛ آن ها حیواناتی اجتماعی بوده و تعامل خوبی با انسان ها دارند. مرغ عشق ها جثه کوچکی داشته و بازیگوش هستند؛ آن ها عاشق غذا بوده و از نظر توانایی صحبت کردن می توانند با طوطی ها رقابت کنند. این پرندگان توانایی فوق العاده ای در آواز خواندن دارند و می توانند تا 1700 کلمه را یاد بگیرند. به این پرنده، طوطی کوچک دم دراز نیز می گویند.


عروس هلندی

عروس هلندی طوطی دوست داشتنی است که به عنوان دومین پرنده محبوب خانگی، بعد از مرغ عشق، در بین مردم شناخته شده است. این پرنده از جمله خانواده های طوطی های کاکل دار یا کاکل به سر است که از سمت استرالیا آمده است. در طول روز رفتارهای متفاوتی را از این پرنده مشاهده خواهید کرد؛ به طوری که در مدت زمان مشخصی بسیار دوست داشتنی و مهربان است اما در زمان های دیگر می توان آن را بسیار گستاخ و جسور دانست. صدای بسیار زیبایی دارد و در صورت نگهداری از آن ها در منزل باید انتظار شنیدن صدای زیبایش را در تمام مدت طول روز داشته باشید. این پرنده در زبان انگلیسی به کوکاتیل (Cockatiel) معروف است.


مرغ مینا

مرغ مینا پرنده محبوبی استن. این پرندگان سر و شانه های مشکی رنگی دارند که با پرهایی به رنگ قهوه‌ای و زرد ترکیب شده است. در هنگام پرواز می توانید دو قسمت سفید رنگ را در زیر پرهای آن ها مشاهده کنید که زیبایی این پرندگان را چندین برابر می کند. میناها وابستگی زیادی به جفت خود ندارند. آن ها برای زندگی جفت می شوند اما به سرعت پس از مرگ همسر قبلی خود یک همسر جدید پیدا می کنند. ممکن است صداهایی مانند نت های مختلف موسیقی از آن ها بشنوید که تن صدای زنگ مانندی دارند؛ این صدا برای انتخاب همسر و جلب توجه در مقابل آن ها است. آن ها اکنون به جز آمریکای جنوبی و قطب جنوب و همچنین بسیاری از جزایر اقیانوس آرام، هند و اقیانوس اطلس در همه قاره ها یافت می شوند.


انواع پرندگان خانگی

 

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
قناری

قناری ها حیوانات زیبا و مستقلی هستند؛ این پرندگان مهارت فوق العاده ای در زیبا آواز خواندن دارند و به همین دلیل با سایر پرندگان خانگی متفاوت هستند. آن ها به دلیل زیبایی و آواز خواندنشان شناخته شده اند و از دهه 1400 به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شوند. این پرندگان زمان زیادی را در قفس خود می گذرانند؛ بنابراین شما به قفسی نیاز دارید که به اندازه کافی بزرگ بوده و علاوه بر این که در هر دو طرفش جایی برای نشستن پرنده دارد، بتوانید حداکثر فضای را نیز برای پرواز آن ها فراهم کنید.

اگر به دنبال قناری هستید که آواز می خواند، باید یک قناری نر پیدا کنید؛ به خاطر داشته باشید که نرها برای جذب قناری ماده آواز می خوانند، بنابراین نباید آن ها را به صورت جفت نگه داشت. آن ها همچنین در تابستان آواز نمی خوانند؛ زیرا این فصل اصطلاحا فصل پوست انداختن (ریختن پرها) آن ها است. نکته دیگر این که نباید در قفس آن ها آینه قرار دهید، زیرا این حیوانات بر قلمرو خود حساس بوده و پرنده دوم (تصویر خودشان در آینه) را به عنوان تهدید قلمداد می کنند.


فنچ

فنچ ها پرندگانی پر انرژی هستند و نگهداری آن ها آسان است. این پرندگان به دلیل ظاهر زیبایی که دارند، شناخته شده اند و برخی از آن ها نیز قادر به آواز خواندن هستند. فنچ ها نباید تنها بمانند، بنابراین شما باید حداقل یک جفت فنچ داشته و از آن ها در قفس نگهداری کنید.

اکثر آن ها با مردم تعامل خوبی ندارند و زمان زیادی را در قفس خود به پرواز کردن می گذرانند. به همین دلیل شما به قفسی با اندازه مناسب نیاز دارید که هم در دو طرف آن، جایی برای نشستن وجود داشته باشد و هم فنچ ها فضای کافی برای پرواز داشته باشند. چندین گونه مختلف از این پرندگان وجود دارد و آن ها عمدتا فقط از نظر رنگ متفاوت هستند.


کاسکو

کاسکو ها باهوش ترین و پر حرف ترین پرنده در بین خانواده طوطی ها و محبوب ترین پرنده در میان پرندگان خانگی هستند. آن ها نه تنها می توانند کلمات زیادی را یاد بگیرند (گاهی بیش از 1500 کلمه)، بلکه می توانند بیاموزند که چگونه با صداهای مختلف صحبت کنند. کاسکوها تمایل دارند که به صورت انفرادی و تنها زندگی کنند، بنابراین مهم است که آن ها را اجتماعی کنید و به طور مرتب با افراد زیادی ارتباط داشته باشید. آن ها به تعامل بالا و کارهای زیادی برای انجام دادن نیاز دارند. بعضی از آن ها از روی کسالت و بی حوصلگی پرهای خود را می کنند. کاسکو حیوان خانگی است که به علاقه‌مند ذهنی زیادی نیاز دارند، بنابراین تهیه اسباب بازی های پازل مانند و تعاملی برای آن ها یک ضرورت است.


انواع پرندگان خانگی

 

• Zahra •

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/10/20
ارسال ها
1,197
امتیاز واکنش
11,557
امتیاز
373
زمان حضور
90 روز 22 ساعت 34 دقیقه
نویسنده این موضوع
طوطی برزیلی

طوطی برزیلی پرنده ای پر انرژی و کنجکاوی استن. این پرندگان حیوانات خانگی خوبی بوده و برای کسانی که تجربه نگهداری از پرندگان خانگی را نداشته و اولین بار است که می خواهند یک پرنده زینتی تهیه کنند، انتخاب مناسبی هستند. این طوطی ها پرندگانی آرامی هستند و می توانند با شما در آپارتمان زندگی کنند. اگر این پرنده ها تربیت شده و اجتماعی شده باشند، با همه اعضای خانواده شما رابـ*ـطه خوب و صمیمی و دوستانه ای خواهند داشت. اگر به درستی و یا به طور مداوم مورد رسیدگی قرار نگیرند، می توانند هرچه بالغ می شوند، زننده و آزار هنده شوند. طوطی های برزیلی باید به تنهایی نگهداری شوند؛ در غیر این صورت، با یکدیگر بیشتر از شما ارتباط برقرار می کنند. محبوب ترین انواع آن، طوطی برزیلی فیشر و طوطی برزیلی لپ هلویی هستند.


طوطی کاکادو

طوطی کاکادو پرنده ای دوست داشتنی است اما بیشتر از هر پرنده خانگی دیگری نیازمند و وابسته بوده و غالبا صاحبان خود را بسیار دوست دارد. این پرندگان حیوانات خانگی خوبی هستند، اما تنها در صورتی که پیش از این هم تجربه نگهداری از پرندگان زینتی را داشتید، کاکادو را انتخاب کنید. آن ها به توجه و مراقبت 24 ساعته نیاز دارند و اگر نیازهای پرنده خود را برآورده نکنید، او به احتمال زیاد بدون توقف فریاد می زند، پرهایش را می کند و بسیار پرخاشگر می شود. کندن پرها یک وضعیت و اخطار جدی است؛ کاکادوهایی که شروع به کندن پرهای خود می کنند، می توانند منجر به نقص عضو یا قطع عضو خود نیز شوند.


مکائو سنبلی

مکائو سنبلی یا مکائو آبی (هیاسینث) خیره کننده ترین و بزرگترین عضو خانواده مکائو است. رنگ آبی لاجوردی خیره کننده مکائو سنبلی، توجه هر کسی را به خود جلب می کند. وجود یک خط مدور زرد رنگ در اطراف چشم و همچنین یک خط زرد رنگ در انتهای منقار این پرنده موجب ایجاد یک ظاهری مهربان و خندان می شود. این طوطی برای افرادی که توانایی مالی برای نگهداری و ایجاد فضای مناسب برای این پرنده را دارند، گزینه خوبی است.

زادگاه اصلی این پرنده برزیل، پاراگوئه و بولیوی است و جالب است بدانید که جنس نر بالغ آن طولی بیش از 1 متر دارد. احتمالا شما این پرنده را در باغ وحش و یا فروشگاه های بزرگ می توانید بیابید؛ زیرا این پرنده با وجود ظاهر منحصر به فرد و خاص خود، به دلیل خصوصیات و ویژگی هایی مانند جثه بزرگ، میل شدید به تخریب، صدای بسیار بلند، گران بودن و هزینه های سنگینی که دارد، کمتر به عنوان حیوان خانگی انتخاب می شود.

منبع:فارسی پت


انواع پرندگان خانگی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا