خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
پلکان مرگ کجاست؟

شاید تا حالا نظیر این ها را دیده باشید: تخته های چوبی کهنه و پوسیده ای که از طریق چند کابل کهنه زنگ زده و نه چندان قابل اعتماد نگه داشته شده است، روی رودخانه ای خروشان یا بالای پرتگاهی عمیق و خطرناک قرار داده شده و تنها راه عبور است و آنقدر سست است که با هر وزش بادی به این طرف و آن طرف می رود. اگر شما باشید در این شرایط چه کار می کنید؟ قدم گذاشتن روی آن ممکن است به معنای هیچ وقت برنگشتن باشد… نظیر این گذرگاه ها در دنیا کم نیست، گذرگاه هایی که عبور از آنها واقعا جرات زیادی می خواهد و به عبارتی بازی مرگ است! در ادامه با الی گشت همراه باشید و با چند تا از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا آشنا شوید:

گذرگاه ال کامینیتو دل ری در اسپانیا
ال کامینیتو دل ری یکی از گذرگاه های این فهرست است که در کشور اسپانیا قرار دارد و به معنای «گذرگاه کوچک شاه» است. این گذرگاه که در امتداد ۲ دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور قرار دارد، در زمان پادشاهی شاه آلفونسوی هشتم و به دستور او ساخته شده است و از آن برای جابه جایی کارگران و خدمه و نیروهای پادشاه استفاده می شده است، دلیل نامگذاری آن هم، گذر گه گدار پادشاه از آن بوده است. جالب است بدانید این گذرگاه در ارتفاع ۱۰۷ متری رودخانه قرار دارد اما عرض آن کمتر از ۱ متر و حتی در جاهایی کمتر از ۵۰ سانتیمتر است! تا به حال افراد زیادی موقع گذر از ال کامینیتو دل ری کشته شده اند و به همین دلیل، لقب خطرناک ترین گذرگاه جهان را به آن داده اند. (گرچه باید آن را یکی از خطرناک ترین ها دانست!)


تا سال ۲۰۰۰، به دلیل خطرناک بودن بیش از اندازه ی آن، کسی نمی توانست از این گذرگاه عبور کند و ممنوع بود اما خیلی ها بدون توجه به هشدارها برای ماجراجویی، همچنان از آن گذر می کردند و اینطور بود که این مسیر ایمن و بازسازی شد و دوباره بازگشایی شد. هر چند هنوز هم اصلا محل قابل اطمینانی برای گذر نیست.
پلکان مرگ در پرو
و حالا می رسیم به یکی از مشهورترین گذرگاه های خطرناک دنیا به نام پلکان مرگ… این پلکان در واقع از بقایای به جا مانده از اینکاهای مـ*ـاچوپیچو در پرو است. جدای از خطری که باید برای رسیدن به این پلکان کرد، عبور از این پله ها خود ماجراجویی فوق العاده خطرناکی است و در یک جمله کسی که از این پلکان عبور می کند، به معنای واقعی جان بر کف است! می خواهید عمق خطر عبور از این پله ها را درک کنید؟ پس فقط فکر کنید که در بالای کوهی در ارتفاع ۲۴۳۸ متری قرار دارید و برای رسیدن به قلعه ی اینکاها باید از روی این پله ها که به پله های شناور هم معروف هستند رد شوید. یک لغزش کوچک کافی است تا هیچ وقت موفق به دیدن قلعه نشوید…


دروازه بهشت در چین
احتمالا تا حالا کوه تیانمن چین را دیده اید، کوهی مرتفع با قله ی نوک تیز و سبز. بر روی این کوه و در ارتفاع ۱۵۲۰ متری از زمین، پلی ساخته شده است که به دروازه بهشت معروف است. تنها مورد وحشتناک این پل، ارتفاع آن نیست، شیشه ای بودن پل از آن ترسناک تر است و یکی از مورد علاقه ترین جاذبه های چین برای افراد ماجراجو است. برای اینکه بتوانید به بالاترین بخش پل دسترسی پیدا کنید، باید از ۹۹۹ پله عبور کنید، اما بعد از عبور از این تعداد پله، وقتی به قسمت شیشه ای پل برسید، شاید دیگر توانی برای راه رفتن روی شیشه ای به عرض فقط ۱ متر را نداشته باشید… اما اگر بتوانید سالم از روی آن رد شوید می توانید نمای فوق العاده حیرت آوری به پارک جنگلی داشته باشید. یادتان باشد اگر جانتان را دوست دارید و می خواهید زنده بمانید، نباید روی پل بدوید یا بپرید، به هر حال این پل ساخت چین است…!

منبع: الی گشت


dangerous path
caminito de rey
steep as hell
heaven gate china


با چند تا از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا آشنا شوید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا