خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

AMIR85

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/3/21
ارسال ها
623
امتیاز واکنش
6,176
امتیاز
263
زمان حضور
19 روز 12 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک سازمان حقوق بشری از سرنوشت «لینا شریف» که ماه مه بازداشت شده ابراز نگرانی کرده و از مقامات سعودی خواست هرچه سریع‌تر بازداشت‌شدگان آزادی بیان را آزاد کنند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رای الاخر، سازمان حقوق بشری « القسط» فاش کرد که مقامات سعودی «لینا الشریف »، پزشک 33 ساله سعودی را چندین هفته پیش بازداشت کردند.

این سازمان در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که لینا الشریف بدون اینکه بتواند دلیل بازداشت خود را بداند، به صورت ناگهانی ناپدید شده است اگرچه به نظر می‌رسد که بازداشت وی مربوط به فعالیت‌های مسالمت آمیـ*ـزش در شبکه‌های اجتماعی است.

بر اساس گزارش سازمان القسط از یک منبع موثق، مقامات سعودی لینا الشریف را در ماه مه 2021 بازداشت و خانواده او را از برقراری ارتباط با وی محروم کردند و او در شرایط ناپدید شدن اجباری بازداشت شد.

اطلاعاتی در خصوص وضعیت لینا الشریف و محل نگهداری وی وجود ندارد و نگرانی در خصوص سرنوشت وی افزایش یافته است.

« جوش کوپر» معاون مدیر سازمان القسط اعلام کرد که ناپدید شدن اجباری نگرانی‌های قابل توجهی را در خصوص وضعیت الشریف ایجاد می‌کند به ویژه اینکه این روش سیستماتیک مقامات سعودی برای سرکوب انتقادات و مخالفان است.

این سازمان از مقامات سعودی خواست فوراً سرنوشت لینا الشریف و سایر افراد به زور ناپدید شده را فاش کرده و کلیه زندانیان آزادی بیان را بلافاصله و بدون شرط آزاد کنند.


سازمان حقوق بشر القسط همچنین خواستار فشار بر مقامات سعودی برای پایان دادن به این اقدامات و پاسخگویی مسئولین شد.

به نظر می‌رسد بازداشت الشریف مربوط به فعالیت مسالمت آمیز وی در شبکه‌های اجتماعی باشد.

در همین حال حساب کاربری زندانیان آزادی بیان فاش کرد که مقامات سعودی ماه مه سال گذشته 12 نفر را به دلیل اعلام نظرات عمومی خود بازداشت کردند.

این گزارش حاکی از آن است که اسامی شش بازداشت شده در کمپین بازداشتی ماه مه تاکنون تأیید شده ، در حالی که هنوز جستجو برای یافتن هویت افراد دیگر ادامه دارد.

این حساب کاربری تاکید کرد که 48 حساب‌های کاربران توییتی در همان مدت به حالت تعلیق درآمد.

عربستان سعودی مطلقا اجازه هیچگونه مخالفت و انتقاد در داخل کشور را نمی‌دهد و طبق نظر ناظران و سازمان‌های حقوق بشری، هر عقیده‌ای برخلاف رژیم آل سعود را بازداشت می‌کند. این امر دهها فعال و سیاستمدار را مجبور به ترک عربستان و اقامت در خارج از کشور کرده است.

منبع:تسنیم


عربستان| نگرانی سازمان‌های حقوق بشری از سرنوشت پزشک زن سعودی در زندان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا