خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

محمد زارعی

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/1/21
ارسال ها
13
امتیاز واکنش
454
امتیاز
203
زمان حضور
3 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
❇تمرین شمعک
شاید بشه گفت یکی از مهمترین و اثرگذارترین تمرینات تلفظ، تمرین با شمعک هستش.
شمعک یه وسیله ایه از جنس چوب، پلاستیک و یا شبیه اینها...
یه هسته خرمارو بردارید،بذارید24ساعت داخل آب بمونه و خیس بخوره،بعد از این تایم سروته هسته خرمارو به صورت vشکل برش بدید،طوری که دوتا شیار روی هسته ایجاد بشه،الان این هسته رو لای دندون های بالا و پایین قرار بدید،می بینید یه مقدار دندون ها از هم فاصله گرفتن و دیگه مثل قبل بهم نمی چسبن،الان به همین شکلی که هسته لای دندون ها قرار گرفته، تمرین تلفظ هجاهای حروف رو انجام بدین. برای شروع تمرین با شمعک حروف لبی و نوک زبانی رو با مصوت های کوتاه و بلند تمرین کنید. به عنوان مثال حرف میم رو به صورت مَ – مِ – مُ – ما – می – مِی – مو – مُو تمرین کنید. این تمرین در مورد سایر حروف هم صادق هستش. بعد از تمرین حروف با مصوت های کوتاه و بلند، حالا سعی کنید این حروف رو در قالب کلمات تمرین کنید به این صورت که کلماتی که این حروف در اون تکرار شده رو انتخاب و اونارو با شمعک تلفظ کنید.
به عنوان مثال می تونید برای تمرین حرف ل از کلماتی مثل لیلا، لالایی، لااله الا الله، الله، لولا، مدلّل و یا یه سری کلمات دیگه ای که حرف ل تکرار شده استفاده کنید.
✅نکته:یه راه دیگه ساخت شمعک اینه که یه چوب بستنی رو بردارید،به ارتفاع 1/5سانت برش بدید،حالا مثل سری قبل،بالا پایینشو به شکلvبرش بدید.
✅نکته2. هرزمان احساس کردید مهارت کافی تو تلفظ کلمات با شمعک رو دارید،برید سراغ متن خوانی با شمعک.
✅نکته3. فایده تمرین با شمعک برای عزیزانی که مشکل تلفظ حروف دارن اینه که اگر تمرین شمعک رو بصورت مستمر روی اون حرفی که مشکل تلفظ دارن انجام بدن،به مرور مشکلشون حل میشه اما برای سایر عزیزان باعث کمک به شمرده صحبت کردنشون میشه که این نکته مهمی در گویندگی و فن بیان هستش.


تمرین شمعک در زمینه‌ی گویندگی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • عالی
  • تشکر
  • پوکر
Reactions: ~ریحانه رادفر~، فاطمه باقری، نازپری احمدی و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا