خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,849
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
کندر یک نوع گیاه دارویی است که دارای فواید درمانی بسیاری می باشد. با مصرف کندر می توانید معده خود را پاکسازی کنید و همچنین مصرف آن باعث قوی شدن عقل می شود. در این مقاله به پاکسازی معده با مصرف کندر پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم که این مقاله را از دست ندهید و حتما آن را مطالعه کنید. با ما همراه شوید.

سبک زندگی به معنای شیوه خاص یک فرد یا گروه در جامعه است و مقام معظم رهبری بهبود و اصلاح سبک زندگی را از جدی‌ترین کارها می‌دانند.

بدون شک رسیدن به سبک زندگی ایده‌آل مهم‌ترین عامل در کاهش فقر و بیماری در جامعه است و با اصلاح الگوی مصرف و سبک زندگی می‌توان از منابع موجود بهترین استفاده را برد.

کندر شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد و درمان‌گران طب سنتی از قدیم آن را برای درمان بسیاری بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌دادند که به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود.

امام‌رضا(ع) هم به این گیاه مفید توجه داشته و از آن بهره می‌بردند؛ در روایتی معمر بن خلاد می‌گوید: ایشان هنگامى که در خراسان بودند، وقتی نماز صبح را ادا می‌کردند در سجاده خود می‌نشستند تا آن‌گاه که آفتاب طلوع می‌کرد؛ بعد براى آن جناب یک کیسه سربسته که در آن تعدادى مسواک قرار داشت حاضر می‌کردند و مسواک می‌نمودند و بعد از این کار کندر می‌‏آوردند و آن را مصرف می‌فرمودند.

کندر ویژگی‌های دیگری هم دارد از جمله آن‌که برای دستگاه گوارش و معده مفید بوده و به هضم غذا کمک می‌کند. در این باره امام‌رضا(ع) می‌فرماید : زیاد کندر بخورید و آن را در دهان نگه دارید و خوب بجوید؛ جویدن آن براى من دوست داشتنى‌تر است، کندر بلغم را از معده مى‌شوید، معده را پاک‌سازى، عقل را قوى می‌کند و غذا را گوارا می‌سازد.

یکی از خواصی که برای کندر نقل شده تقویت حافظه و افزایش توان یادگیری است؛ در این باره امام رضا(ع) به نقل از امام علی (ع) می‌فرماید: سه چیز حافظه را زیاد می‌کند و بلغم را از بین می برد، قرائت قرآن، عسل و کندر.

بین کارشناسان طب سنتی باوری وجود دارد که مصرف کندر توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب‌هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس


معده را با کندر پاکسازی کنید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا