خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
مقدمه‌ای در رابـ*ـطه با قطع کردن صدای شاتر دوربین

حتما دقت کرده‌اید که با فشردن دکمه عکسبرداری یا لمس آیکون آن در اپلیکیشن دوربین گوشی های اندرویدی، اغلب صدای خاصی که شبیه به “چیک” است از سوی اپلیکیشن دوربین ارائه می‌شود. به این صورت اپلیکیشن دوربین دستگاه خبر می‌دهد که عکس مد نظرتان ثبت شده است. به این صدا اصطلاحا صدای شاتر دوربین گفته می‌شود. علیرغم اینکه توجه به صدای شاتر در اغلب موارد می‌تواند بسیار کاربردی باشد، در برخی از شرایط هم می‌تواند آزاردهنده محسوب گردد. به عنوان مثال تصور کنید که به رستورانی رفته‌ای که محیطی ساکت و آرام دارد. حال اگر قصد داشته باشید که به عکسبرداری سلفی بپردازید، مطمئنا صدای شاتر دوربین می‌تواند مقوله آزاردهنده‌ای باشد! همچنین ارائه این صدا در شرایطی که قصد عکسبرداری مخفیانه را داشته باشید، به مراتب آزاردهنده‌تر خواهد بود.
اما خوشبختانه تمام شرکت‌های سازنده گوشی های اندرویدی امکان قطع کردن صدای شاتر دوربین را ارائه می‌کنند. بنابراین شما هر زمان که تمایل داشته باشید قادر به غیر فعال کردن یا قطع کردن صدای شاتر دوربین دستگاه خواهید بود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه انجام این عمل در گوشی های اندرویدی مختلف بپردازیم.
قطع کردن صدای شاتر دوربین در اندروید استاک

جالب است بدانید که گوگل در اپلیکیشن دوربین نسخه اورجینال سیستم عامل اندروید، گزینه‌ای را به منظور قطع کردن صدای شاتر دوربین ارائه نمی‌کند! به منظور غیر فعال کردن این صدا در محصولاتی همچون نکسوس 5 ایکس، گوگل پیکسل و غیره باید ابتدا دستگاه را به وضعیت‌هایی همچون سایلنت، Do not Disturb و غیره منتقل کنید و به کلی اجرای صدا و زنگ هشدار دستگاه را غیر فعال سازید. می‌توانید با استفاده از دکمه کاهش صدا (Volume Down) و چندین بار فشردن این دکمه، دستگاه خود را به حالت سایلنت یا همان بی‌صدا منتقل کرده و سپس به عکسبرداری با دوربین آن بپردازید تا شاهد ارائه صدای شاتر دوربین نباشید.


آموزش قطع کردن صدای شاتر دوربین در اندروید

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
قطع کردن صدای شاتر دوربین در محصولات شرکت سونی

در برخی از نسخه‌های سری محصولات اکسپریا سونی و برخی دیگر از محصولات این شرکت از جمله گوشی اکسپریا زد اولترا که تجربه استفاده از آن را داریم، با مراجعه به منوی تنظیمات اپلیکیشن دوربین قادر به قطع کردن صدای شاتر دوربین می‌شوید، اما در برخی از نسخه‌های سری محصولات اکسپریا سونی ممکن است به منظور قطع کردن صدای شاتر دوربین ملزم به استفاده از دکمه کاهش صدای دستگاه شوید. برای بررسی وجود امکان قطع کردن صدای شاتر دوربین از طریق منوی تنظیمات اپلیکیشن دوربین سری محصولات سونی کافیست که پس از اجرای این اپلیکیشن، آیکون سه نقطه موجود را لمس کنید و در تب‌های ارائه شده به دنبال گزینه‌ای تحت عنوان Sound باشید.

قطع کردن صدای شاتر دوربین در محصولات وان پلاس

اپلیکیشن دوربین محصولات وان پلاس گزینه‌ اختصاصی را به منظور قطع کردن صدای شاتر دوربین ارائه می‌کنند. برای دستیابی به این گزینه باید پس از اجرای اپلیکیشن دوربین، انگشت خود را از سمت چپ به سمت راست بکشد و سپس آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید. به این صورت منی تنظیمات یا همان Settings اپلیکیشن دوربین دستگاه نمایان می‌شود. در بین گزینه‌های موجود به دنبال گزینه‌ای تحت عنوان Shutter Sound باشید و آن را غیر فعال کنید.
قطع کردن صدای شاتر دوربین در محصولات ال‌جی

ال‌جی در اپلیکیشن دوربین گوشی‌هایی از برند خود که به اندروید 5 آب نبات چوبی مجهز هستند، گزینه‌ای را به منظور قطع کردن صدای شاتر دوربین ارائه نکرده است. بنابراین کاربران باید مانند اندروید استاک با فعال کردن حالت سایلنت یا بی‌صدا و حالت‌هایی نظیر Do Not Disturb نسبت به قطع کردن صدای شاتر دوربین وارد عمل شوند.


آموزش قطع کردن صدای شاتر دوربین در اندروید

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,109
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
قطع کردن صدای شاتر دوربین در محصولات سامسونگ

در اپلیکیشن دوربین اغلب گوشی های هوشمند برند سامسونگ گزینه اختصاصی به منظور قطع کردن صدای شاتر دوربین ارائه شده است. برای دستیابی به این گزینه کافیست که آیکون چرخ دنده موجود در اپلیکیشن دوربین دستگاه را لمس و سپس گزینه Shutter را غیر فعال کنید. متاسفانه در گوشی هوشمند گلکسی اس 7 باید به منظور قطع کردن صدای شاتر دوربین مانند اندروید استاک عمل کنید و دستگاه را به حالت‌هایی همچون ویبره، سایلنت و غیره منتقل نمایید تا صدای شاتر دوربین آن غیر فعال شود.

قطع کردن صدای شاتر دوربین در محصولات اچ تی سی

اچ تی سی هم در اپلیکیشن دوربین گوشی های هوشمند خود گزینه اختصاصی را به منظور قطع کردن صدای شاتر دوربین ارائه می‌کند که البته دستیابی به آن ممکن است کمی پیچیده‌ باشد! به منظور غیر فعال کردن صدای شاتر دوربین در سری محصولات اچ تی سی، ابتدا اپلیکیشن دوربین دستگاه را اجرا کنید. آیکون سه نقطه موجود را لمس نمایید تا منوی تنظیمات اپلیکیشن دوربین نمایان شود. گزینه General Settings را انتخاب کنید. سپس گزینه Shitter Sound را انتخاب و غیر فعال نمایید.

قطع کردن صدای شاتر دوربین در محصولات موتورولا

آخرین برندی که در مورد آن صحبت می‌کنیم، شرکت پرطرفدار موتورولا است. در بسیاری از گوشی های هوشمند موتورولا به منظور قطع کردن صدای شاتر دوربین می‌توانید از خود اپلیکیشن دوربین دستگاه استفاده کنید. بدین منظور کافیست که در محیط این اپلیکیشن انگشت خود را از سمت چپ به سمت راست بکشید و سپس آیکون با نماد “بلندگو” را لمس نمایید. به این صورت قادر به فعال و غیر فعال کردن صدای شاتر دوربین خواهید بود. در این بین برخی دیگر از محصولات شرکت موتورولا نظیر گوشی هوشمند موتو جی 4 (Moto G4) در اپلیکیشن دوربین خود این قابلیت را ارائه نمی‌کنند و به منظور قطع کردن صدای شاتر دوربین در آن‌ها باید از دکمه تنظیم صدای دستگاه (Volume) استفاده کنید.

منبع: موبایل کمک


آموزش قطع کردن صدای شاتر دوربین در اندروید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا