خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
مقدمه‌ای در رابـ*ـطه با حذف ویروس اندروید​

ویروسی شدن گوشی های اندرویدی به ندرت اتفاق می‌افتد اما احتمال بروز آن صفر درصد نیست. عموما ویروس ها در اندروید همان بدافزارهای مخربی هستند که در گوشی نصب شده و باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می‌شود همیشه اپلیکیشن های مورد نظرتان را از طریق گوگل پلی استور (Google Play Store) و « بازار» دانلود کنید تا مشکل امنیتی برایتان پیش نیاید و ریسک ویروسی شدن گوشی را متحمل نشوید.​
برنامه بازار ابزارهای گوناگونی برای شناسایی رفتارهای مخرب دارد که نام آن سپر امنیت است. سپر امنیت بازار از ده آنتی ویروس قدرتمند و جهانی تشکیل شده است. آنتی‌ویروسی‌هایی که نام آنها اعلام شده Lookout، Kaspresky و Bitdefender هستند. پس بهتر است همه برنامه ها را یا از گوگل پلی یا از بازار دانلود کنید.​
اگر از راه‌های زیر برنامه دانلود کرده باشید احتمال دارد گوشی شما مبتلا به ویروس شده باشد:​

دانلود از اخطار شکن​

دانلود از -​

دانلود از طریق شیر ایت یا زاپیا​

گرفتن برنامه از فروشندگان غیر مجاز​

اما اگر بنا به هر دلیل گوشی اندرویدی شما ویروسی شده نگران نباشید! خوشبختانه حذف ویروس اندروید کار چندان سختی نیست. ما در این مقاله قصد داریم نحوه انجام این کار را در سه مرحله ساده برایتان شرح دهیم.​
چگونه حذف ویروس اندروید را از گوشی انجام دهیم؟

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، ویروس اندروید از طریق برنامه هایی در آن فعال می‌شود که مخرب بوده و اصطلاحا بدافزار هستند. خوشبختانه فقط با حذف این برنامه های مخرب می‌توانید حذف ویروس اندروید را تکمیل کنید! یعنی اگر برنامه مخرب را شناسایی و حذف کنید، ویروس گوشی هم از بین می‌رود. برای انجام این کار کافیست سه مرحله زیر را طی کنید:


حذف ویروس اندروید از گوشی در ۳ مرحله ساده

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • وارد حالت سیف مد (Safe Mode) شوید: برای انجام این کار کافیست منوی پاور گوشی که شامل گزینه‌های مختلف همچون خاموش کردن، ریستارت گوشی و غیره می‌شود را فعال کنید (با نگه داشتن دکمه پاور این نمایش داده می‌شود). سپس انگشت خود را روی گزینه Power Off قرار داده و چند لحظه نگه دارید. مشاهده خواهید کرد که گزینه ورود به حالت Safe Mode ارائه می‌شود. گزینه Restart را لمس نمایید و منتظر باشید تا گوشی ریستارت شده و به صورت خودکار وارد حالت سیف مد شود.

  • اپلیکیشن مخرب و ویروسی را پاک کنید: در این مرحله کافیست وارد منوی اپلیکیشن ها یا همان App Manager گوشی شوید و اپلیکیشن مخرب و ویروسی را حذف نمایید.
  • ریستارت گوشی: در نهایت هم گوشی را مجددا در حالت عادی ریستارت کنید تا پروسه حذف ویروس اندروید از گوشی شما با موفقیت تکمیل شود.
بنابراین به همین سادگی و فقط با طی کردن همین سه مرحله قادر به حذف ویروس اندروید در گوشی می‌شوید. اما شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چطور باشد اپلیکیشن ویروسی یا بدافزاری که در گوشی نصب است را پیدا کنیم تا قادر به حذف آن باشیم؟


حذف ویروس اندروید از گوشی در ۳ مرحله ساده

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه برنامه ویروسی گوشی را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن برنامه ویروسی گوشی باید خوب فکر کنید و به یاد آورید که مشکل شما و اختلال هایتان از چه زمانی در گوشی نمایان شده است. عموما به محض نصب یک برنامه ویروسی، اختلال های آن نمایان می‌شوند، بنابراین اگر زمان دقیق شروع شدن اختلال ها و مشکلات گوشی خود را به خاطر آورید می‌توانید اپلیکیشن مخرب را هم پیدا کنید. یکی دیگر از راه هایی که می‌تواند به شما کمک کند مربوط به شناسایی اپلیکیشن هایی می‌شود که از منابع به غیر از گوگل پلی استور دانلود کرده‌اید. عموما 99 درصد اپلیکیشن هایی که در گوگل پلی استور وجود دارند نمی‌توانند مخرب و ویروسی باشند، بنابراین احتمالا مشکل از برنامه هایی است که از منابع دیگر دانلود شده‌اند.

اگر مابین چند اپلیکیشن مختلف شک دارید، توصیه می‌کنیم آن ها را تک تک حذف کنید و بعد از حذف هر یک از آن ها وضعیت گوشی خود را بررسی نمایید. اگر مشکل بعد از حذف یکی از این برنامه ها برطرف شد، مطمئنا ویروس و اختلال ایجاد شده مربوط به آن برنامه بوده است، پس می‌توانید سایر برنامه هایی که احتمالا حذف کرده‌اید را مجددا نصب نمایید. فراموش نکنید که برای نصب این اپلیکیشن ها حتما از طریق گوگل پلی استور وارد عمل شوید و از منابع غیر قابل اعتماد استفاده نکنید.
اگر نتوانستیم برنامه مخرب و ویروسی را پیدا کنیم چه باید کرد؟

اگر نمی‌توانید برنامه مخرب نصب شده روی گوشی خود را پیدا کنید، توصیه می‌کنیم از یک اپلیکیشن آنتی ویروس اندروید استفاده کنید. برنامه هایی مثل Lookout Security بدین منظور کیفیت عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کنند. این برنامه را از طریق گوگل پلی استور نصب کنید و یک اسکن کامل را توسط آن انجام دهید. پس از اتمام اسکن لیستی از اپلیکیشن های مخرب و مشکوک نمایان می‌شود. بنابراین حذف ویروس اندروید را با حذف تمام این اپلیکیشن ها تکمیل کنید.


حذف ویروس اندروید از گوشی در ۳ مرحله ساده

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
اما اگر بنا به هر دلیل قادر نبودید که برنامه ویروسی و مخرب را پیدا کنید و برنامه Lookout Security هم نتوانست به شما کمک کند، باید برای حذف ویروس اندروید از گوشی خود دست به دامان فکتوری ریست (Factory Reset) شوید. البته در نظر داشته باشید که انجام این کار منجر به از دست رفتن اطلاعات گوشی شما می‌شود. پس حتما قبل از انجام فکتوری ریست از اطلاعات گوشی خود نسخه پشتیبانی یا اصطلاحا فایل بکاپ (Backup) تهیه کنید. به منظور بکاپ گرفتن از گوشی های اندرویدی هم می‌توانید از ابزارها و روش های مختلفی استفاده کنید.
چگونه از ویروسی شدن گوشی اندرویدی جلوگیری کنیم؟

به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین اگر بتوانید با تکیه بر روش های مناسب از ویروسی شدن گوشی اندرویدی خود جلوگیری کنید، دیگر نیازی به حذف ویروس اندروید نخواهید داشت. اما چگونه می‌توانیم از ویروسی شدن اندروید جلوگیری به عمل آوریم: بدین منظور به نکات زیر توجه کنید:

  • دانلود اپلیکیشن ها از گوگل پلی استور: همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم برای دانلود برنامه ها فقط از گوگل پلی استور استفاده کنید و اپلیکیشن ها را از هیچ منبع دیگری دانلود نکنید. در 99 درصد موارد، اپلیکیشن های گوگل پلی استور کاملا عاری از ویروس و غیر مخرب هستند و این منبع قابل اعتمادترین منبع رسمی دانلود اپلیکیشن های اندرویدی است. پس فقط از گوگل پلی استور به منظور دانلود برنامه های جدید استفاده کنید تا نیازی به سر و کله زدن با مشکل حذف ویروس اندروید نداشته باشید.
  • اپلیکیشن های کلون را دانلود نکنید: حتما برای شما هم پیش آمده که به دنبال یک اپلیکیشن خاص باشید و نسخه های مشابه آن را هم با آیکون های نسبتا یکسان پیدا کنید! اگر با شرایط این چنینی مواجه شدید به احتمال زیاد اپلیکیشن مشابه یا کلونی که می‌بینید ویروسی و مخرب است. پس همیشه به نام توسعه دهنده اپلیکیشن هایی که در حال دانلودشان هستید دقت کنید و نسخه ای کلون برنامه ها را اشتباها به جای نسخه اصلی آن ها دانلود نکنید. البته گوگل پلی استور تا 99 درصد از این موضوع جلوگیری می‌کند، اما در 1 درصد باقی مانده شما باید حواستان را جمع نمایید.


حذف ویروس اندروید از گوشی در ۳ مرحله ساده

 

~حنانه حافظی~

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/12/20
ارسال ها
1,339
امتیاز واکنش
18,113
امتیاز
323
محل سکونت
دریای پیامدها
زمان حضور
40 روز 2 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • بررسی دسترسی اپلیکیشن ها: مسئله بعدی که باید برای مواجه نشدن با مشکل حذف ویروس اندروید به آن توجه کنید، مربوط به بررسی دسترسی اپلیکیشن ها می‌شود. دسترسی های هر اپلیکیشن در گوگل پلی استور مشخص شده است و شما باید از دانلود برنامه این دسترسی ها را بررسی کنید. اگر برنامه ای به شکل مشکوکی قصد دسترسی به اطلاعات نامربوطی را دارد، آن برنامه را دانلود نکنید. برای مثال یک ویدئو پلیر اندرویدی نباید هیچ نیازی به دسترسی به اطلاعات مخاطبین گوشی داشته باشد. پس موارد مشکوک را با بررسی دسترسی اپلیکیشن ها شناسایی کنید.
  • اندروید را آپدیت کنید: همیشه آخرید آپدیت سیستم عامل اندروید را روی گوشی خود نصب کنید. همچنین گوگل پلی استور را هم همواره به جدیدترین نسخه ارتقاء دهید. آپدیت هایی که برای اندروید منتظر می‌شود شامل بسـ*ـترهای امنیتی خواهند بود که با بدافزارها و ویروس ها مقابله می‌کنند. بنابراین همیشه گوگل پلی استور و سیستم عامل اندروید گوشی خود را آپدیت کنید با مجبور نباشید با مشکل حذف ویروس اندروید سر و کله بزنید.
  • از یک آنتی ویروس مناسب استفاده کنید: در قدم آخر برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی اندرویدی خود حتما یک آنتی ویروس مناسب را روی دستگاه نصب داشته باشید. اپلیکیشن های آنتی ویروسی همچون Bitdefender، Outlook Security و غیره کیفیت عملکرد بسیار مطلوبی دارند و می‌توانند سریعا بدافزارها را شناسایی کرده و هشدارهای لازم را در اختیارتان قرار دهند. بدین ترتیب از بروز مشکل در گوشی اندرویدی خود و نیاز به حذف ویروس اندروید جلوگیری به عمل خواهد آمد.
پس با استفاده از روش های فوق می‌توانید از ویروس شدن اندروید جلوگیری کنید. توصیه می‌کنیم همیشه به این موضوعات دقت کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.

منبع: موبایل کمک


حذف ویروس اندروید از گوشی در ۳ مرحله ساده

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا