خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
همه ی افراد تا کنون قانون جذب را شنیده اند و خیلی از شماها به آن رسیده اید. باید بدانید قانون جذب کاملا درست است هم از نظر اسلام که در آیه های قرآن و احادیثی که در آن ها درباره قانون جذب اشاره شده است و هم از نظر علمی بسیار گفته شده است. در ادامه به تعدادی از احادیث درباره قانون جذب اشاره کرده ایم.
قانون جذب چیست ؟ و احادیث درباره قانون جذب :
موفقیت در کار و زندگی، مطلوب انسان عصر حاضر است. همه‌ی ما انسان ها با قدرتی لایتناهی سرو کار داریم، در هر جا هستیم، همه ی ما فقط با یک قدرت سر و کار داریم، یک قانون و آن قانون جذب است، که یکی از مبانی مهم موفقیت نیز محسوب می شود
قانون جذب نه تنها در علم، مخصوصا علم روانشناسی بسیار آمده است. در اسلام و قرآن هم به آن اشاره ی بسیار شده است.
قدردانی و شکرگزاری بزرگترین شکل ارتعاش احساس است. شکرگزاری از نعمت های الهی یعنی جذب نعمت های بیشتر.
درستی قانون جذب، در مقدورات جسمی هم است، به لاغری فکر کردن و خود را با انـ*ـدام مناسب تصور کردن بسیار مؤثر است، البته که تنها عامل نیست و باید همراه با ورزش و تغذیه ی مناسب باشد. بسیاری از بیماری ها به تصور و خیالات ما مربوط هستند، کسی که فکر کند سر درد دارد، به زودی سیستم عصبی او تجربه ی درد را برایش ایجاد خواهد کرد.
به نظر بنده قانون جذب از بدیهیات هست. و نیازی نیست که آیه ی قرآن و یا حدیثی برای اثبات آن باشد.
• امام علی (ع) در نهج البلاغه فرمودند: اُحصُدِ الشَّرَّ مِن صَدرِ غَیرِک بِقَلعِهِ مِن صَدرِک؛ قلب خود را از کینه دیگران پاک کن،‌ تا قلب آنها از کینه تو پاک شود.

• حدیث دیگری از امام صادق (ع) آمده است که :
رجلاً یسأل ابا عبدالله (ع) فقال: الرجل یقول أودک، فکیف أعلم أنه یودنی؟ فقال: امتحن قلبک، فإن کنت توده فإنه یودک؛
شخصی از امام صادق (ع) پرسید: گاهی به من گفته می شود: دوستت دارم. از کجا بدانم که (راست می گوید و) دوستم دارد؟ حضرت فرمودند: قلب خودت را بیازمای، پس اگر تو او را دوست داری، بدان که او نیز تو را دوست دارد.

• در قرآن کریم آیه ی 58 سوره ی اعراف می خوانیم
«سرزمین پاک و شیرین، گیاهانش به فرمان خدا می روید، اما سرزمین بدطینت (و شوره زار) جز گیاه ناچیز و بی ارزش از آن نمی روید»

احادیثی دیگر درباره قانون جذب :
این احادیث بیانگر این است که هر آنچه ما در ذهن خود نیت و قصد و اراده کنیم آن را به سوی خود جذب می کنیم. اگر نیت خوب باشد خوبی می بینیم؛ چون خوبی را جذب می کنیم و اگر نیت بد باشد، خداوند بدی را بر ما نمودار می کند، چون بد را به سمت خود جذب می کنیم. به همین سادگی.
• پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : هر نیتی که بنده کند، خدا نشان آن را بر او نمودار کند، اگر نیک باشد نیک و اگر بد باشد بد.
• امام علی (ع) فرمودند : «یقین چه خوب اندوه را می راند.» (بحار ج 77 ص

• امام علی (ع) می فرمایند : «هر کسی مصیبت های کوچک را بزرگ شمارد خدا او را به مصایب بزرگ گرفتار می کند.»
• حدیثی از حضرت علی (ع) : از نشستن در گذرگاه های عمومی و بازار پرهیز کن که جای حاضر شدن شیطان و برانگیخته شدن فتنه هاست.این حدیث نیز اشاره دارد به ارتعاشات منفی ای که وجود دارد و در طول روز احساسات ما را تحت تاثیر قرار می دهد.
• حدیثی از امام صادق (ع) : «إذا دَعَوتَ فَظُنَّ أنَّ حاجَتَکَ بالباب» وقتی چیزی میخواهی و خواسته ای داری پس اینگونه بپندار که خواسته تو دم در است.
• امام کاظم (ع) فرموده اند : «کسی که خود را به اندوه می زند، اهل اندوه می شود.» (میزان الحکمه ح 3781)

• قانون جذب در نهج البلاغه ثابت کرده است و همانطور که اشاره کرده است، او می گوید که خداوند قدرت بی نظیری را درون ما قرار داده است و اگر این قدرت را باور کنیم می توانیم به همه چیز برسیم.

در پایان باید بگوییم که هر شخصی طبق عقیده و باوری که دارد می تواند زندگی کند و اگر کسی قانون جذب را باور نداشته باشد نباید استفاده از این قانون را به او تحمیل کرد چون به دلیل نداشتن باور به قانون جذب به هدف و نتیجه ای که دارد نمی رسد همانطور که افرادی با قانون جذب به خواسته ی خود میرسند و آن را قبول دارند.

منبع: بیتوته


حدیث از بزرگان درباره قانون جذب

 
  • عالی
Reactions: paeez81
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا