خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
مشکل افزایش آکنه و جوش صورت در تابستان

آکنه یک مشکل رایج است. فرقی ندارد که پوست شما مستعد آکنه باشد و یا جوش های ریزی داشته باشد. در هر حالت با دیدن همین نقاط ریز کوچک روی صورت نگران می شوید.

نگهداری از این پوست ها در فصل تابستان بسیار سخت می شود. البته پیشنهاداتی هم وجود دارد که می توانید با رعایت آن ها نتایج بهتری را به دست بیاورید.

علل افزایش ایجاد آکنه و جوش در تابستان چیست؟

  • گرما
  • رطوبت
  • عرق
  • سبوم اضافی
  • کاهش اکسیژن
گرما و رطوبت در طول تابستان باعث عرق زیاد می شود و در نتیجه سلول های پوستی چسبنده تر از حد طبیعی می شوند. سلول های مورد نیز آلودگی ها را در سطح خارجی صورت نگه می دارند و با سبوم ترکیب می کنند و در نتیجه سطح اکسیژن زیر پوست کاهش پیدا می کند که عاملی برای زیاد شدن باکتری ها است و منجر به التهاب پوست و جوش صورت می شود.

بهترین راهها برای جلوگیری و رفع جوش های تابستانی

در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک راه هایی را به شما معرفی می کنیم که انجام دهید و با کمک آن ها از شر آکنه ها در فصل تابستان خلاص شوید.

1. از مصرف بعضی از نوشیدنی ها و مواد غذایی خودداری کنید

هوای گرم باعث می شود که میل ما به مصرف نوشیدنی های شیرین افزایش پیدا کند. مرطوب نگه داشتن بدن در فصل تابستان بسیار عالی است اما نباید از نوشیدنی های شیرین استفاده کنید.

نوشیدنی های شیرین وعده ای ناسالم هستند، احتمال خراب شدن پوست را افزایش می دهند و همچنین باید از مصرف مواد غذایی سرخ کردنی هم خودداری کنید که عاملی برای تولید سم در بدن هستند.

2. دست ها را از صورت دور کنید

در روز های گرم تابستانی تا جایی که می توانید دست ها را به صورت نزنید زیرا دست های ما محل رشد باکتری ها است و حتی ضدعفونی کننده ها هم نمی توانند آن ها را به طور کامل از بین ببرند.

3. از ضدآفتاب های فاقد چربی استفاده کنید

در ماه های گرم تابستان باید از ضدآفتاب های سبک و فاقد چربی استفاده کنید زیرا ضدآفتاب های حاوی چربی، سطح بالایی از چربی را به پوست شما اضافه می کنند و مانع نفس کشیدن پوست می شوند و در نتیجه منافذ پوستی بسته شده و عاملی برای ایجاد سم می باشد.

پس، از ضدآفتاب هایی استفاده کنید که بر پایه مواد معدنی هستند و تیتانیوم اکساید و زینک اکساید دارند که مواد سبک تری می باشد و به رفع آکنه در تابستان کمک می کند.

منبع: نمناک


چه کنیم در تابستان جوش نزنیم ؟

 
  • جذاب
Reactions: Amerətāt

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
4. هر چیزی را برای آشنایی امتحان نکنید.

اگر از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پروکسید برای خلاص شدن از آکنه روی صورت استفاده می کنید، این کار را انجام ندهید. محصولات بر پایه مواد شیمیایی برای همه انواع پوستی مناسب نیستند.

پس اگر قرار است این کار را انجام دهید، مقدار بسیار کمی از آن را روی پوست اعمال کنید تا مطمئن شوید نسبت به آن حساسیت ندارید. از پاک کننده های فومی حاوی آلفا هیدروکسی اسید یا سالیسیک اسید استفاده کنید. یک الی دو بار در ماه نیز پوستتان را لایه برداری کنید تا تولید چربی در آن کاهش پیدا کند.

5. از یک پاک کننده استفاده کنید

گرما و رطوبت سبب فعالیت زیاد غدد چربی سبوم می شود. برای کنترل چربی اضافی پوست صورت خود را دو بار در روز با یک ماده پاک کننده غیر صابونی بشویید. در صورت چرب بودن و عرق نمودن زیاد پوست خود از یک تونر استفاده کنید. بیش از حد پوستتان را تمیز نکنید زیرا سد محافظتی پوست را می شکند و پوست دچار خشکی و سوزش بیش از حد میشود.


6. در معرض نور خورشید قرار نگیرید

برنزه شدن باعث آفتاب سوختگی و پیری زودرس می شود و شما را در معرض خطر سرطان پوست قرار می دهد. قرار گرفتن در معرض آفتاب در تابستان باعث می شود اسکار آکنه شما تیره تر به نظر برسد.

7. بعد از تعریق دوش بگیرید

تعریق باعث علاقه‌مند آکنه می شود پس بلافاصله پس از عرق کردن حمام کنید و از یک شوینده بدن استفاده کنید. شوبنده بدن حاوی اسید سالیسیلیک مناسب برای جوش سر سیاه و بنزوئیل پراکسید برای جوش های ملتهب مناسب تر است. دوش سرد باعث می شود، غدد سباسه منقبض شده و تولید چربی کمتری داشته باشند همچنین استرس هم کاهش یابد.

آکنه مکانیکال در تابستان به علت گرمای بیش از حد، اصطکاک یا مالیدن لباس، تجهیزات ورزشی و ... ایجاد می شود. پس به جای پارچه های مصنوعی در تابستان لباسهای پنبه ای بپوشید.


چه کنیم در تابستان جوش نزنیم ؟

 
  • جذاب
Reactions: Amerətāt

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
8. هر روز مرطوب کننده بزنید

شاید برایتان سخت باشد که روی پوست چرب مرطوب کننده بزنید اما چربی با رطوبت فرق دارد. پوست شما نیازمند آبرسانی است و در صورت کمبود آب کیفیت خود را از دست می دهد. پس از مرطوب کننده های سبک و فاقد چربی استفاده کنید تا از احساس سنگینی و چربی زیاد روی پوست جلوگیری شود.

9. تونر را فراموش نکنید

تونر حتما باید بعد از پاک کننده استفاده شود. تونر ها به کوچک کردن منافذ پوستی کمک می کنند. در طول روزهای گرم تابستان، یک تونر به رژیم مراقبت از پوست خود اضافه کنید. مواد قابض موجود در تونر پوست چرب، چربی اضافی از سطح پوست را از بین می برند.

از محصولی استفاده کنید که پوستتان شروع به سوزش نکند و احساس خوبی داشته باشید. همچنین می توانید از تونر های طبیعی مثل آب خیار و گلاب هم استفاده کنید و با یک پد نخی مقداری از آن را به پوستتان بزنید.


10. به آرامی لایه برداری کنید

برای جلوگیری از ایجاد جوش، پوستتان را به طور منظم لایه برداری کنید. حذف سموم و آلودگی های موجود روی منافذ پوستی باعث بهبود مشکلات آن می شود. ترجیحا می توانید از پاک کننده لایه بردار حاوی گلیکولیک اسید استفاده کنید. لایه برداری گلیکولیک ملایم مهمترین نرم کننده پوست است زیرا گلیکولیک سلولهای مرده و گرفتگی که باعث زبری پوست می شود را از بین می برد.

11. مواظب نوع غذاهایتان باشید

در تابستان میل به مصرف نوشیدنی های قندی، میان وعده، خوردن بستنی و سایر محصولات شیرین خنک و مصرف انواع توت ها افزایش می یابد. این غذاها و خوراکی های شیرین سبب افزایش نیمه عمر انسولین میشوند و منجر به افزایش تولید سبوم میگردد.

معمولاً وقتی هوا گرم میشود، مردم شروع به میکنند. چاره این کار توصیه به است. “مصرف انواع توت ها، فریز کردن و سپس پوره کردن آنها باعث می شود تا بستنی جایگزین سالم تری برای این نوع رژیم غذایی باشد.”


چه کنیم در تابستان جوش نزنیم ؟

 
  • جذاب
Reactions: Amerətāt

parädox

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
9/10/20
ارسال ها
2,829
امتیاز واکنش
37,845
امتیاز
368
محل سکونت
انتهای راهرو سمت چپ
زمان حضور
60 روز 11 ساعت 10 دقیقه
نویسنده این موضوع
12. لباسهای نخی و خنک بپوشید

در تابستان افزایش دما، فعالیت در فضای باز و پوشیدن لباسهای بدون منفذ سبب ماندگاری عرق، خاک و اصطکاک شده و به همین علت جوش بدن در تابستان افزایش می یابد.

افراد مستعد آکنه باید از لباسهایی با الیاف طبیعی مانند پنبه استفاده کنند زیرا پنبه سبک و دارای منفذ است و رطوبت را جذب کرده و از ایجاد جوشهای ناشی از تعریق جلوگیری می شود. استفاده از لباس هایی با الیاف مصنوعی و تنگ سبب جذب تعریق کمتر و وارد شدن آلودگی و عرق به منافذ پوست و ایجاد آکنه می شود.

13. صورتتان را با آب تمیز بشویید

اگر پوست چرب دارید و از صابون برای شستشوی روزانه صورت استفاده می کنید این کار را ترک کنید. استفاده زیاد از صابون باعث خشن شدن پوست می شود و تعادل ph آن را به هم می ریزد.

اسکراب کردن صورت به دفعات زیاد هم می تواند عاملی برای آکنه باشد. پس برای صورت خود از آب های تصفیه شده و تمیز استفاده کنید. پاک کننده و لایه بردار را هم صبح ها و عصرها استفاده کنید.


14. پس از آرایش صورت خود را بشویید

سعی کنید از لوازم آرایشی با مارک هایی استفاده کنید که روی برچسب آنها کلمه «نان کومودوژنیک» قید شده باشد. چنانچه در بخش سلامت پوست و موی نمناک اشاره شد همیشه پس از اینکه به خانه رسیدید آرایش خود را خیلی خوب با شوینده های حاوی سالیسیلیک بشویید. اما توجه کنید که شست وشوی بیش از حد و مالش پوست می تواند منجر به حساسیت پوستی شود.

15. از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد آکنه روی پیشانی شوره سر است. استفاده مکرر از شامپوی ضد شوره در جلوگیری از ایجاد آکنه روی پیشانی بسیار ضروری است.

16. درمان های ساده خانگی را برای آکنه امتحان کنید

روغن چریش یک ماده آنتی باکتریال عالی برای آکنه است. مقدار کمی از برگ چریش را در آب بجوشانید و سپس با آب آن صورتتان را بشویید و همچنین می توانید مقداری آب خیار و گلاب را داخل یک بطری اسپری بریزید و برای شستشوی صورت استفاده کنید.


چه کنیم در تابستان جوش نزنیم ؟

 
  • جذاب
Reactions: Amerətāt
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا