خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,212
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 4 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
توجه به زیبایی و سلامتی پوست فقط محدود به مراقبت از پوست صورت نیست و باید توجه ویژه ای به پوست سایر قسمت های بدن از جمله پوست پا و کف پا داشته باشید. پدیکور نه تنها یک روش درمانی برای از بین بردن سلول های مرده پوست پاهاست بلکه کمک میکند تا شکل و ظاهر طبیعی و زیبایی برای ناخن های پا و زیبایی بیشتری برای پاها ایجاد می کند . گاهی اوقات از پدیکور به عنوان مانیکور پاها هم یاد می شود.

پدیکور چیست ؟
به طور کلی کلمه پدیکور از کلمات لاتین "pedis" به معنی "پا" و "cura" به معنی "مراقبت" ناشی می شود ، و به معنی یک درمان زیبایی برای پا است . در واقع پدیکور فقط شامل لاک زدن به ناخن پا نیست بلکه یک درمان جامع و کامل برای پوست پاست که هم خانمها و هم آقایان می توانند از این روش استفاده کنند .

این روش شامل اصلاح و فرم دادن به ناخن های پا ، مراقبت از کوتیکول ها ، لایه برداری ، آبرسانی و ماساژ پاها و در صورت تمایل ، لاک ناخن های پا است.
فواید پدیکور پا
پدیکور راهی عالی برای اطمینان از مراقبت از پاهایتان است ! از جمله فواید پدیکور پا میتوان به موارد زیر اشاره کرد :



اگر از مشکلات پا مانند میخچه ، پینه و ترک خوردگی پا رنج می برید ، انجام پدیکور منظم می تواند یک درمان عالی و مناسب برای این مشکلات باشد . پدیکور پا ممکن است باعث شود تا درمان های بیشتری نیاز نداشته باشید .


پدیکور پا می تواند به اصلاح وضعیت بدن کمک کند ؛ زیرا ایستادن بر روی پاهایی که به خوبی از انها مراقبت شده است به طور طبیعی راحتتر و بهتر است .


اگر پدیکور با سایر روشهای درمانی همراه باشد احساس راحتی خیلی خوبی را به همراه خواهد داشت . زیرا هنگامی پدیکوریست چندین کرم نرم کننده و آرام کننده را روی پاها ماساژ میدهد، ممکن است احساس کنید که روی هوا راه می روید!
مراحل پدیکور پاها چگونه است ؟
یک پدیکور سنتی با حمام پا یا آبگرم درمانی آغاز می شود . در این روش ابتدا پاها در آب گرم و معطر خیس و تمیز می شوند تا پوست پا نرم شود. این کار مانند مینی جکوزی برای پاها خواهد بود .

سپس پوست با با اسکراب لایه بردار که حاوی نمک و مواد معدنی است مالش داده می شود تا سلولهای مرده از پوست پا جدا شوند .

سپس کوتیکول های ناخن پا ترمیم شده و ناخن های پا هم کوتاه می شوند و شکل و فرم یکدست و مناسبی برای ناخن های پا ایجاد می شود .

در مرحله بعدی کرم ها و روغن های آروماتراپی برای شادابی و لطافت پوست برای ماساژ پاها مورد استفاده قرار می گیرند .

در پایان پدیکور نیز رنگ لاک مورد نظر شما روی ناخن های پا زده می شود تا زیبایی پاها کامل شود .

پدیکور معمولاً بسته به تکنیک های مورد استفاده برای آن بین 30 تا 90 دقیقه طول می کشد و بعد از پایان پدیکور ، ظاهر بسیار زیبا ، نرم و لطیفی برای پاها ایجاد می شود و احساس خارق العاده ای خواهید داشت و با خود تصمیم میگیرید که از این به بعد مراقبت بیشتر و بهتری از پاهای خود داشته باشید .



پدیکور چیست ؟ | همه چیز درباره پدیکور

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,212
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 4 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی انواع پدیکور
پدیکور انوع مختلفی دارد که هر مرکز اسپا یا سالن تخصصی مانیکور و پدیکور با توجه به مهارت و تجربه ای که در این زمینه دارد ، چند نوع از پدیکور را به مراجعه کنندگان خود ارائه می دهد :



1. پدیکور فرانسوی
پدیکور فرانسوی یکی از مدلهای کلاسیک برای افزایش زیبایی ناخنهای پاست که بعد از شکل دادن به ناخنهای پا از لاک ناخن با ماندگاری بالا استفاده می کنند و نوک مربعی یا بیضی شکل ناخن ها را به شکل یک خط باریک سفید می کنند .



2. پدیکور پارافین
در این مدل از پدیکور از پارافین گرم شده بر روی ناخن ها ، پوست کف و روی پا استفاده می شود تا پوست پا مرطوب و نرم شود.



3. ژل پدیکور
ژل پدیکور یا Shellac pedicure هم یکی از انواع مختلف پدیکور ناخن است که با استفاده از لاک ژل مخصوص و اشعه ماورابنفش UV دوام و ماندگاری خیلی زیادی برای لاک ناخن پا ایجاد می شود.



4. پدیکور اسپا
پدیکور اسپا معمولا به مراقبت از پوست پا تاکید دارد . در این مدل از پدیکور علاوه بر کارهای معمولی که بر روی ناخن و پوست پا انجام می گیرد ، از ماساژ طولانی تر برای پاها ، پارافین تراپی و سنگ گرم هم برای درمان و تسکین درد عضلات پا مورد استفاده قرار می گیرد .



5. پدیکور شکلاتی
پدیکور شکلاتی اگرچه جز روشهای معمولی و متداول نیست اما یکی از روشهای مورد علاقه بسیاری از افراد خواهد بود . در این مدل از پدیکور معمولا پاها به شکلات گرم آغشته می شود و با استفاده از دانه های ریز شکلات ، اسکراب خیلی خوبی برای پوست پا انجام میگیرد .
کوکتل پدیکور چیست ؟
کوکتل پدیکور یا بمب نمکی از روغن های طبیعی و مواد جوشانی مثل جوش شیرین ساخته شده که وقتی درون آب قرار میگیرد حالت فورانی و جوشش پیدا میکند و علاوه بر اینکه احساس خیلی خوبی را بر روی پوست پا به وجود می آورد تاثیر خیلی خوبی در تمیز و نرم کردن پوست پا دارد و باعث می شود تا از شکنندگی ناخن های پا جلوگیری شود .

این کوکتل ها معمولا برای پدیکور پاها مورد استفاده قرار میگیرند و وقتی بعد از مدت ها کار و فعالیت برای چند دقیقه پاهای خود را درون یک ظرف پر از اب گرم و کوکتل قرار دهید نه تنها خستگی پاها از بین میرود بلکه باعث می شود تا فرایند پدیکور ناخن و کف سابی پاها بهتر انجام بگیرد و پاهایی زیبا و نرم داشته باشید .



پدیکور چیست ؟ | همه چیز درباره پدیکور

 

Matiᴎɐ✼

مدیر آزمایشی تالار پزشکی و سلامت
مدیر آزمایشی
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,803
امتیاز واکنش
12,212
امتیاز
323
سن
19
محل سکونت
MASHHAD
زمان حضور
90 روز 4 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
روش استفاده از کوکتل پدیکور
ابتدا یک ظرف یا لگن بزرگ که بتوانید به راحتی پاهای خود را درون آن قرار دهید را انتخاب کرده و درون لگن را با آب گرم پر کنید . سپس یک کوکتل پدیکور را به آرامی درون آب رها کنید تا حالت جوشان پیدا کند . برای اثربخشی بهتر و بیشتر میتوانید به جای آب از شیر استفاده کنید و برگ گل ، تکه های میوه و غیره را نیز درون لگن بریزید. اجازه دهید پاها به مدت 20 تا 30 دقیقه درون آب حاوی کوکتل قرار گیرد تا تمام سلول های مرده پوست کف پا نرم شده و با کف سابی به راحتی از بین روند . بعد از گذشت این مدت زمان پوست پاها را با آب گرم بشویید و خشک کنید و سپس مرطوب کننده بزنید تا لطافت و نرمی پوست پا به بهترین شکل ممکن حفظ شود .



خواص کوکتل پدیکور


بهترین درمان برای خشکی پوست پا
نرم و لطیف کننده پوست
لایه بردار عالی برای پوست پا
ضد التهاب
درمان بریدگی و خشکی ناخن های پا
فاقد مواد شیمیایی و مضر
پدیکور در خانه
برای اینکه بتوانید در خانه پدیکور انجام دهید لازم است یکسری وسایل و لوازم اولیه برای این کار را داشته باشید . مثلا برای پدیکور در خانه به ست لوازم مانیکور و پدیکور خانگی ، لاک ناخن ، بیس کوت و تاپ کوت ، مرطوب کننده و روغن کوتیکول ناخن ، سوهان مخصوص کف پا ، ماسک پا و کرم یا لوسیون پا نیاز دارید .

بهتر است برای پدیکور در خانه حتما یک زمان مناسب در نظر بگیرید تا از اینکار لـ*ـذت ببرید . ابتدا یک لگن مناسب را پر از اب گرم کنید و پاهای خود را درون آن قرار دهید . در صورت تمایل می توانید یک کوکتل پدیکور ساده یا ژلی را نیز در آب گرم قرار دهید تا یک پدیکور ویژه داشته باشید و یا با استفاده از ترکیب شکر و روغن زیتون یک اسکراب طبیعی درست کنید و روی پوست پا ماساژ دهید .

بعد از گذشت 30 دقیقه و نرم شدن پوست کف پا ، بهتر است با استفاده از سوهان مخصوص کف پا ، سلولهای مرده را از کف پا جدا کنید .در نهایت پاها را بشویید و خشک کنید.

حالا نوبت رسیدگی به ناخن های پا است . با استفاده از ناخن گیر و سوهان ، شکل و فرم ناخنها را کاملا یک شکل و یکدست کنید و با قیچی مخصوص ، کوتیکول اطراف ناخن را خیلی با دقت برش بزنید .

برای اینکه ماندگاری لاک ناخن بیشتر شود ، ابتدا یک لایه بیس کوت روی ناخن بزنید و بعد از لاک ناخن با رنگ مورد علاقه خود روی ناخنهای پا بزنید و بعد از خشک شدن لاک ناخن ، یک لایه تاپ کوت روی ناخنها بزنید تا هم درخشش لاک ناخن بیشتر شود و هم ماندگاری بیشتری داشته باشد.
چند وقت یک بار باید پدیکور انجام داد ؟
تعداد دفعات مورد نیاز برای پدیکور پا به وضعیت پوست کف پا و سرعت رشد ناخن ها بستگی دارد . به طور کلی ، اگر پوست کف پاهای شما کمی خشک و ترک خورده است و رشد ناخنهایتان نیز در وضعیت نرمال قرار دارد ، توصیه می شود ، هر 4 هفته یک بار ، پدیکور پا را انجام دهید. اما اگر رشد ناخنهای شما بسیار کم است میتوانید پدیکور پا را با فاصله زمانی طولانی تری انجام دهید.

سخن آخر

پدیکور پاها یک روش درمانی عالی برای برطرف کردن خشکی و ترک کف پاهاست و همچنین تاثیر خیلی زیادی در افزایش نرمی ، لطافت و زیبایی پاها داشته و اگر به طور مرتب انجام شود نه تنها پاهای شما همیشه زیبا و سالم خواهد بود بلکه شکل و فرم ناخن های پا هم ظاهری مرتب و زیبا خواهند داشت و از این طریق استایل و ظاهر شما همیشه مرتب و شیک خواهد بود.
منبع: زیبامون



پدیکور چیست ؟ | همه چیز درباره پدیکور

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا