نویسنده این موضوع
تمام موتورهایی که موجب حرکت میشوند به طور کلی از قانون سوم نیوتون (عمل و عکسالعمل) پیروی میکنند، موتورهای هوایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
در موتورهای معمول از مکش هوای آزاد و ترکیب آن با سوخت، انرژی مورد نیاز برای حرکت جسم پرنده به وجود میآید؛ ولی در موشکها با محدودیتهای متفاوتی رو به رو هستیم از جمله اینکه در محیطی (خارج از جو زمین) پرواز میکنند که هوا وجود ندارد در این حالت باید عمل سوختن را از طریقی دیگر انجام دهند؛ ضمن اینکه برای خروج از جاذبه زمین به مقدار بسیار بیشتری از انرژی نیاز دارند.
برای مثال در شاتل فضایی هر موتور 1.2 میلیون پوند تراست در 8.5 دقیقه تولید میکنند که سرعت شاتل را برای خروج از جو به 27000 کیلومتر در ساعت میرسانند (شاتل برای انواع حرکتهای عمودی یا افقی و مانورهای مختلف از سوختهای جامد و مایع استفاده میکند). از این رو به پیشرانهایی با سوخت قابل حمل و دارای انرژی سوختی بالا نیاز داریم.
بر اساس علم شیمی سوختن انواع مختلفی دارد، در موتورهای سوخت مایع از ترکیب کردن سوخت که شامل الکل، سوختهای کربنی و یا هیدروژن مایع هستند و ماده اکسنده که معمولا اکسیژن مایع یا نیتریک اسید است، در فشارهای بسیار بالا عمل احتراق صورت میگیرد و انرژی پیشران را فراهم میشود. باید توضیح داد که با بالا بردن فشار یک گاز و پایین آوردن دمای آن میتوان گاز را به مایع تبدیل کرد و میزان بسیار زیادی از آن را ذخیره سازی کرد که هیدروژن و اکسیژن مایع به همین صورت در مخازن تحت فشار درون موشک قرار میگیرند.
در موتورهای معمول از مکش هوای آزاد و ترکیب آن با سوخت، انرژی مورد نیاز برای حرکت جسم پرنده به وجود میآید؛ ولی در موشکها با محدودیتهای متفاوتی رو به رو هستیم از جمله اینکه در محیطی (خارج از جو زمین) پرواز میکنند که هوا وجود ندارد در این حالت باید عمل سوختن را از طریقی دیگر انجام دهند؛ ضمن اینکه برای خروج از جاذبه زمین به مقدار بسیار بیشتری از انرژی نیاز دارند.
برای مثال در شاتل فضایی هر موتور 1.2 میلیون پوند تراست در 8.5 دقیقه تولید میکنند که سرعت شاتل را برای خروج از جو به 27000 کیلومتر در ساعت میرسانند (شاتل برای انواع حرکتهای عمودی یا افقی و مانورهای مختلف از سوختهای جامد و مایع استفاده میکند). از این رو به پیشرانهایی با سوخت قابل حمل و دارای انرژی سوختی بالا نیاز داریم.
بر اساس علم شیمی سوختن انواع مختلفی دارد، در موتورهای سوخت مایع از ترکیب کردن سوخت که شامل الکل، سوختهای کربنی و یا هیدروژن مایع هستند و ماده اکسنده که معمولا اکسیژن مایع یا نیتریک اسید است، در فشارهای بسیار بالا عمل احتراق صورت میگیرد و انرژی پیشران را فراهم میشود. باید توضیح داد که با بالا بردن فشار یک گاز و پایین آوردن دمای آن میتوان گاز را به مایع تبدیل کرد و میزان بسیار زیادی از آن را ذخیره سازی کرد که هیدروژن و اکسیژن مایع به همین صورت در مخازن تحت فشار درون موشک قرار میگیرند.
موتورهای سوخت مایع
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com