- عضویت
- 28/2/20
- ارسال ها
- 4,354
- امتیاز واکنش
- 51,361
- امتیاز
- 443
- محل سکونت
- ☁️
- زمان حضور
- 122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
نوشابه کوکاکولا در ماه مه 1886، توسط دکتر جان پمبرتون، داروسازیی اهل آتلانتا واقع در ایالت جورجیا اختراع شد. طبق گفته شرکت کوکاکولا، پمبرتون شربت اولیه این نوشیدنی معروف را تهیه کرد و بعد از ترکیب آن با آب گازدار، یک نوشیدنی جدید، خوشمزه و گوارا بوجود آمد. پمبرتون فرمول معروف کوکاکولا را در یک کتری برنجی سه پایه در حیاط خانه خود تهیه کرد. اما تاریخچه جالب کوکاکولا در این نقطه به پایان نمیرسد و این برند معروف در طول سالیان دراز با فراز و نشیبهای زیادی دست و پنجه نرم کرده تا نهایتا به جایگاه حال حاضر خود دست پیدا کند.
پمبرتون کمتر از دو سال پس از اختراع این نوشیدنی درگذشت و اندکی قبل از مرگ، بیمار و بدهکار، حقوق فرمول را به تاجری به نام آسا کندلر فروخت. این کاندلر بود که شرکت کوکاکولا را تأسیس کرد و به دلیل تاکتیکهای بازاریابی و تبلیغاتی تهاجمی و مهیج، این نوشیدنی را به پدیدهای تبدیل کرد که امروز وجود دارد و این باعث ثروت خارق العاده او شد.
***
تولد کوکاکولا
ام کوکاکولا پیشنهادی بود که توسط فرانک رابینسون، دفتردار پمبرتون ارائه شد. از آنجا که دستور تهیه نوشابه از برگ کوکا و کافئین آن از دانه کولا گرفته شده، نام آن کوکاکولا گذاشته شد. با این حال، رابینسون، که به داشتن قلم بسیار عالی معروف بود، فکر کرد که استفاده از دو C برای نام این نوشابه در تبلیغات چشمگیر به نظر میرسد. به این ترتیب که Kola به Cola تبدیل شد و نام تجاری آن متولد شد. رابینسون همچنین اولین لوگوی کوکاکولای نوشتنی را خلق کرد.
این نوشابه ابتدا در 8 مه 1886 در آتلانتا به مردم فروخته شد. هر روز حدود 9 وعده نوشابه فروخته میشد. فروش آن سال اول در مجموع حدود 50 دلار بود. سال اول تجارت چندان موفقیت آمیز نبود، زیرا تهیه این نوشیدنی بیش از 70 دلار برای پمبرتون هزینه داشت و با ضرر همراه بود.
آسا کندلر
در سال 1887، داروساز و تاجر دیگری در آتلانتا، آسا کاندلر، فرمول کوکا کولا را از پمبرتون به قیمت 2300 دلار خریداری کرد. متأسفانه، پمبرتون چند سال بعد درگذشت. در اواخر دهه 1890، کوکاکولا یکی از محبوبترین آمریکا تبدیل شد که بیشتر به دلیل بازاریابی تهاجمی کندلر از این محصول بود. با حضور کاندلر در راس کار، شرکت کوکاکولا فروش نوشابه را بین سالهای 1890 تا 1900 بیش از 4000 درصد افزایش داد.
در حالی که شرکت کوکاکولا این ادعا را انکار میکند، شواهد تاریخی نشان میدهد که احتمالا تا سال 1905، این نوشیدنی غیر معتاد، که به عنوان یک ماده مقوی به بازار عرضه میشد، حاوی عصاره کوکائین و همچنین مغز کولا غنی از کافئین بوده است. در حالی که کوکائین تا سال 1914 غیرقانونی شناخته نمیشد، از اوایل دهه 1900، کندلر شروع به حذف کوکائین از دستور العمل کرد. اما احتمال داده میشد که آثار کوکائین در نوشیدنی معروف وجود داشته باشد. تا اینکه در سال 1929، دانشمندان توانستند تمام عناصر روانگردان ناشی از عصاره برگ کوکا را به طور کامل از نوشابه حذف کنند.
تبلیغات عامل مهمی در فروش موفقیت آمیز کوکا کولا بود و با شروع قرن، این نوشیدنی در سراسر ایالات متحده و کانادا فروخته شد. تقریبا در همان زمان، این شرکت فروش نوشابههای خود را با کمک شرکتهای بطری سازی مستقل که مجوز فروش این نوشیدنی را داشتند، آغاز کرد. حتی امروزه صنعت نوشابههای آمریکایی بر اساس این اصل سازمان یافتهاند.
ظهور صنعت بطری سازی
تا دهه 1960، ساکنان شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ از نوشیدنیهای گازدار در چشمههای نوشابه (دستگاههای فشاری مخصوص نوشابههای لیوانی) محلی یا سالنهای فروش بستنی لـ*ـذت میبردند. پیشخوانهای مخصوص سرو چشمه نوشابه که اغلب در داروخانه قرار داده میشد، محلی برای ملاقات افراد در هر سنی بود. با افزایش محبوبیت بستنی قیفی، نوشابههای داخل بطری و رستورانهای فستفود که اغلب در پیشخوانهای مخصوص سرو ناهار ارائه میشدند، از محبوبیت چشمههای نوشابه که نوشابه را به صورت لیوانی ارائه میکرد، کاسته شد.
تولد و مرگ کوکاکولای جدید
در 23 آوریل 1985، فرمول محرمانه تجاری New Coke (کوکاکولای جدید) در پاسخ به کاهش فروش، به لطف بازار رقابتی شدید در صنعت نوشابهسازی، معرفی شد. با این حال، دستور العمل جدید با شکست روبهرو شد. برخی طرفداران کوکا کولا نسبت به دستور العمل جدید واکنش منفی نشان دادند و در عرض سه ماه، کولای اصلی که قلب و روح مردم را به خود جلب کرد، بازگشت. بازگشت طعم اصلی کولا با نام تجاری جدید Coca Cola Classic (کوکاکولای کلاسیک) حاصلی جز عدم فروش و باقی ماندن در قفسه فروشگاهها به همراه نداشت. کوکاکولای کلاسیک در سال 1992 با نام تجاری Coke II تغییر نام داد و سرانجام تولید آن در سال 2002 متوقف شد.
از سال 2017، کوکا کولا به عنوان یک شرکت تجاری موفق در لیست Fortune 500 (فورچون جهانی ۵۰۰) قرار گرفت که سالانه بیش از 41.3 میلیارد دلار درآمد دارد. نیروی کار این شرکت شامل 146200 کارمند است و در روز بیش از یک میلیارد نوشیدنی به فروش میرساند.
تلاشهای تبلیغاتی
در سال 1969، شرکت کوکاکولا و آژانس تبلیغاتی آن، مک کان اریکسون، به کمپین محبوب خود “همه چیز با کوکاکولا بهتر میشود” پایان دادند و کمپینی را با محوریت شعار “این نوشابه واقعی است” جایگزین کردند. این کمپین با شروع یک موزیک پرطرفدار به نام I’d Like to Buy the World a Coke (میخواهم برای همه دنیا یک کوکا بخرم)، تبلیغاتی را ارائه داد که ثابت شد یکی از محبوبترین تبلیغاتی است که تاکنون ایجاد شده است.
در 12 فوریه 1971، موزیک “میخواهم برای همه دنیا یک کوکا بخرم” به ایستگاههای رادیویی سراسر ایالات متحده ارسال شد. عموم مردم به این تبلیغ توجه و علاقهای نشان ندادند. بخش تبلیغات کوکاکولا مدیران این شرکت را متقاعد کردند که این تبلیغ همچنان قابل اجرا است اما به یک بعد بصری نیاز دارد. این شرکت در نهایت بیش از 250،000 دلار برای فیلمبرداری و تولید یک آگهی تصویری تصویب کرد که در آن زمان یکی از بزرگترین بودجههایی بود که به یک آگهی تبلیغاتی اختصاص داده شده بود.
یک موفقیت تجاری
آگهی تلویزیونی “میخواهم برای همه دنیا یک کوکا بخرم” در ژوئیه 1971 در ایالات متحده منتشر شد و پاسخ فوری و چشمگیری در پی داشت. تا نوامبر همان سال، کوکاکولا بیش از 100000 نامه درباره این آگهی دریافت کرده بودند. تقاضا برای این آهنگ بسیار زیاد بود، بسیاری از مردم با ایستگاههای رادیویی تماس گرفتند و از آنها درخواست میکردند که این موزیک تجاری را پخش کنند.
آهنگ “میخواهم برای همه دنیا یک کوکا بخرم” ارتباط دائمی با عموم مردم برقرار کرد. نظرسنجیهای تبلیغاتی به طور مداوم آن را به عنوان یکی از بهترین تبلیغات در تمام دوران معرفی میکند و فروش نت این موزیک نیز بیش از 30 سال از زمان نوشتن آهنگ ادامه دارد. برای ادای احترام به موفقیت این کمپین، تبلیغ تجاری معروف کوکاکولا بعد از بیش از 40 سال، دوباره در قسمت آخر نمایش تلویزیونی محبوب Mad Men (مردان دیوانه) در سال 2015 پخش شد.
فرمول کوکاکولا داخل گاو صندوق نگهداری میشود
فرمول دقیق کوکاکولای امروزی در یک گاو صندوق قفل شده نگهداری میشود. فقط دو کارمند این شرکت فرمول دقیق را میدانند و اجازه ندارند با هم سفر کنند.
منبع:اسنپمارکت
پمبرتون کمتر از دو سال پس از اختراع این نوشیدنی درگذشت و اندکی قبل از مرگ، بیمار و بدهکار، حقوق فرمول را به تاجری به نام آسا کندلر فروخت. این کاندلر بود که شرکت کوکاکولا را تأسیس کرد و به دلیل تاکتیکهای بازاریابی و تبلیغاتی تهاجمی و مهیج، این نوشیدنی را به پدیدهای تبدیل کرد که امروز وجود دارد و این باعث ثروت خارق العاده او شد.
***
تولد کوکاکولا
ام کوکاکولا پیشنهادی بود که توسط فرانک رابینسون، دفتردار پمبرتون ارائه شد. از آنجا که دستور تهیه نوشابه از برگ کوکا و کافئین آن از دانه کولا گرفته شده، نام آن کوکاکولا گذاشته شد. با این حال، رابینسون، که به داشتن قلم بسیار عالی معروف بود، فکر کرد که استفاده از دو C برای نام این نوشابه در تبلیغات چشمگیر به نظر میرسد. به این ترتیب که Kola به Cola تبدیل شد و نام تجاری آن متولد شد. رابینسون همچنین اولین لوگوی کوکاکولای نوشتنی را خلق کرد.
این نوشابه ابتدا در 8 مه 1886 در آتلانتا به مردم فروخته شد. هر روز حدود 9 وعده نوشابه فروخته میشد. فروش آن سال اول در مجموع حدود 50 دلار بود. سال اول تجارت چندان موفقیت آمیز نبود، زیرا تهیه این نوشیدنی بیش از 70 دلار برای پمبرتون هزینه داشت و با ضرر همراه بود.
آسا کندلر
در سال 1887، داروساز و تاجر دیگری در آتلانتا، آسا کاندلر، فرمول کوکا کولا را از پمبرتون به قیمت 2300 دلار خریداری کرد. متأسفانه، پمبرتون چند سال بعد درگذشت. در اواخر دهه 1890، کوکاکولا یکی از محبوبترین آمریکا تبدیل شد که بیشتر به دلیل بازاریابی تهاجمی کندلر از این محصول بود. با حضور کاندلر در راس کار، شرکت کوکاکولا فروش نوشابه را بین سالهای 1890 تا 1900 بیش از 4000 درصد افزایش داد.
در حالی که شرکت کوکاکولا این ادعا را انکار میکند، شواهد تاریخی نشان میدهد که احتمالا تا سال 1905، این نوشیدنی غیر معتاد، که به عنوان یک ماده مقوی به بازار عرضه میشد، حاوی عصاره کوکائین و همچنین مغز کولا غنی از کافئین بوده است. در حالی که کوکائین تا سال 1914 غیرقانونی شناخته نمیشد، از اوایل دهه 1900، کندلر شروع به حذف کوکائین از دستور العمل کرد. اما احتمال داده میشد که آثار کوکائین در نوشیدنی معروف وجود داشته باشد. تا اینکه در سال 1929، دانشمندان توانستند تمام عناصر روانگردان ناشی از عصاره برگ کوکا را به طور کامل از نوشابه حذف کنند.
تبلیغات عامل مهمی در فروش موفقیت آمیز کوکا کولا بود و با شروع قرن، این نوشیدنی در سراسر ایالات متحده و کانادا فروخته شد. تقریبا در همان زمان، این شرکت فروش نوشابههای خود را با کمک شرکتهای بطری سازی مستقل که مجوز فروش این نوشیدنی را داشتند، آغاز کرد. حتی امروزه صنعت نوشابههای آمریکایی بر اساس این اصل سازمان یافتهاند.
ظهور صنعت بطری سازی
تا دهه 1960، ساکنان شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ از نوشیدنیهای گازدار در چشمههای نوشابه (دستگاههای فشاری مخصوص نوشابههای لیوانی) محلی یا سالنهای فروش بستنی لـ*ـذت میبردند. پیشخوانهای مخصوص سرو چشمه نوشابه که اغلب در داروخانه قرار داده میشد، محلی برای ملاقات افراد در هر سنی بود. با افزایش محبوبیت بستنی قیفی، نوشابههای داخل بطری و رستورانهای فستفود که اغلب در پیشخوانهای مخصوص سرو ناهار ارائه میشدند، از محبوبیت چشمههای نوشابه که نوشابه را به صورت لیوانی ارائه میکرد، کاسته شد.
تولد و مرگ کوکاکولای جدید
در 23 آوریل 1985، فرمول محرمانه تجاری New Coke (کوکاکولای جدید) در پاسخ به کاهش فروش، به لطف بازار رقابتی شدید در صنعت نوشابهسازی، معرفی شد. با این حال، دستور العمل جدید با شکست روبهرو شد. برخی طرفداران کوکا کولا نسبت به دستور العمل جدید واکنش منفی نشان دادند و در عرض سه ماه، کولای اصلی که قلب و روح مردم را به خود جلب کرد، بازگشت. بازگشت طعم اصلی کولا با نام تجاری جدید Coca Cola Classic (کوکاکولای کلاسیک) حاصلی جز عدم فروش و باقی ماندن در قفسه فروشگاهها به همراه نداشت. کوکاکولای کلاسیک در سال 1992 با نام تجاری Coke II تغییر نام داد و سرانجام تولید آن در سال 2002 متوقف شد.
از سال 2017، کوکا کولا به عنوان یک شرکت تجاری موفق در لیست Fortune 500 (فورچون جهانی ۵۰۰) قرار گرفت که سالانه بیش از 41.3 میلیارد دلار درآمد دارد. نیروی کار این شرکت شامل 146200 کارمند است و در روز بیش از یک میلیارد نوشیدنی به فروش میرساند.
تلاشهای تبلیغاتی
در سال 1969، شرکت کوکاکولا و آژانس تبلیغاتی آن، مک کان اریکسون، به کمپین محبوب خود “همه چیز با کوکاکولا بهتر میشود” پایان دادند و کمپینی را با محوریت شعار “این نوشابه واقعی است” جایگزین کردند. این کمپین با شروع یک موزیک پرطرفدار به نام I’d Like to Buy the World a Coke (میخواهم برای همه دنیا یک کوکا بخرم)، تبلیغاتی را ارائه داد که ثابت شد یکی از محبوبترین تبلیغاتی است که تاکنون ایجاد شده است.
در 12 فوریه 1971، موزیک “میخواهم برای همه دنیا یک کوکا بخرم” به ایستگاههای رادیویی سراسر ایالات متحده ارسال شد. عموم مردم به این تبلیغ توجه و علاقهای نشان ندادند. بخش تبلیغات کوکاکولا مدیران این شرکت را متقاعد کردند که این تبلیغ همچنان قابل اجرا است اما به یک بعد بصری نیاز دارد. این شرکت در نهایت بیش از 250،000 دلار برای فیلمبرداری و تولید یک آگهی تصویری تصویب کرد که در آن زمان یکی از بزرگترین بودجههایی بود که به یک آگهی تبلیغاتی اختصاص داده شده بود.
یک موفقیت تجاری
آگهی تلویزیونی “میخواهم برای همه دنیا یک کوکا بخرم” در ژوئیه 1971 در ایالات متحده منتشر شد و پاسخ فوری و چشمگیری در پی داشت. تا نوامبر همان سال، کوکاکولا بیش از 100000 نامه درباره این آگهی دریافت کرده بودند. تقاضا برای این آهنگ بسیار زیاد بود، بسیاری از مردم با ایستگاههای رادیویی تماس گرفتند و از آنها درخواست میکردند که این موزیک تجاری را پخش کنند.
آهنگ “میخواهم برای همه دنیا یک کوکا بخرم” ارتباط دائمی با عموم مردم برقرار کرد. نظرسنجیهای تبلیغاتی به طور مداوم آن را به عنوان یکی از بهترین تبلیغات در تمام دوران معرفی میکند و فروش نت این موزیک نیز بیش از 30 سال از زمان نوشتن آهنگ ادامه دارد. برای ادای احترام به موفقیت این کمپین، تبلیغ تجاری معروف کوکاکولا بعد از بیش از 40 سال، دوباره در قسمت آخر نمایش تلویزیونی محبوب Mad Men (مردان دیوانه) در سال 2015 پخش شد.
فرمول کوکاکولا داخل گاو صندوق نگهداری میشود
فرمول دقیق کوکاکولای امروزی در یک گاو صندوق قفل شده نگهداری میشود. فقط دو کارمند این شرکت فرمول دقیق را میدانند و اجازه ندارند با هم سفر کنند.
منبع:اسنپمارکت
تاریخچه جالب کوکاکولا!
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com