خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,579
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
هوای تابستان اگرچه در روز مجال خروج از خانه و تفریح را نمیدهد، اما شب‌های با صفایی دارد، در طول هفته خصوصا روزهای تعطیل اکثر جوانان و خانواده‌های ایرانی بنا بر پیک نیک شبانه میگذراند و به پارک‌ها و بـ*ـو*ستان‌های شهر میروند. یکی از محبوب ترین وزش‌های این شبها هم بدمینتون است. در این پست راهنمای خرید راکت بدمینتون را بررسی می‌کنیم.

اگر شما هم به این ورزش علاقه دارید، یا میخواهید این ورزش را چه به صورت حرفه‌ای چه به صورت تفریحی شروع کنید، این مقاله راهنمای کامل شما جهت تهیه لوازم بدمینتون خواهد بود.


چگونه راکت و توپ بدمینتون را انتخاب کنیم؟

راکت بدمینتون مهمترین وسیله ورزش بدمینتون است. نوع راکتی که انتخاب میکنید حتما باید با قصد شما ازین ورزش تطابق داشته باشد، وزن، نقطه تعادل، نوع تور و دسته آن از جمله مواردی است که ساختار یک راکت بدمینتون را برای مقاصد تفریحی، حرفه‌ای و یا آموزشی تشکیل میدهد.

۱/ وزن راکت

راکت‌های سبک بیشتر برای اراد مبتدی پیشنهاد میشود، این راکت‌ها معمولا وزنی مابین ۸۵ تا ۹۰ گرم دارند و کنترل پذیری فوق العاده بهتری نسبت به راکت‌های سنگین خواهند داشت. همچنین یک راکت سبک به شما اجازه میدهد واکنش‌های سریعتری به پرتاب‌های توپ بدهید و از شما انرژی کمتری در مقابل راکت‌های حرفه‌ای سنگین تر خواهد گرفت.

در استفاده حرفه‌ای بدمینتون معمولا ورزشکاران مسابقات تک نفره ترجیح میدهند راکت‌های کمیر سنگین تر را انتخاب کنند، چون از ثبات و دقت بیشتری در هدف گیری برخوردارند و اجازه مانور بیشتری میدهند، اما در مسابقات حرفه‌ای دو به دو ورزشکاران از راکت‌های سبک تر استفاده میکنند، این راکت‌ها اجازه حرکات سریعتر و پوشش بیشتر منطقه در مقابل ضربات سریع و گریزدار حریف به آنها میدهد.

۲/ نقطه تعادل

بعد از وزن، نقطه ی تعادل راکت مهم است. نقطه تعادل محلی روی دسته راکت بدمینتون میباشد که دو سمت راکت را به دو قسمت با وزن برابر تقسیم میکند.
راکت‌های سر سنگین: این راکت‌ها دارای سر سنگین تر نسبت به بدنه هستند و نقطه تعادل آنها به سر نزدیکتر میباشد. این راکت مخصوص افرادی که علاقه به ضربات دور بورد و پوشش انتهایی زمین بدمینتون را دارند است. این راکت برای ضربات سرو مناسب است و عمدتا در میان ورزشکاران حرفه‌ای به عنوان سلاح شناخته میشود!

راکت‌های سر سبک: یک راکت سرسبک در نقطه مقابل راکت سر سنگین قرار دارد، نقطه تعادل این راکت به دسته آن نزدیک تر است و امکان واکنش سریعتر به ورزشکاران را میدهد. این راکت بیشتر برای بازی‌های دو به دو استفاده میشود و برای پوشش جلوی زمین گزینه مناسبی میباشد. بـ*ـو*س.یله این راکت ضربات کوتاه و بک هند بسیار راحت تر از ضربات بلند و کوبشی انجام میگیرد.

راکت‌های بالانس: همانطور که از اسم آن پیداست این راکت‌ها دارای نقطه تعادل میانی هستند، سر و دسته این راکت دارای سنگینی برابر هستند، و این موجب تعادل میان تمام قابلیت‌های راکت شده. ورزشکاران حرفه‌ای که در تمام نقاط زمین فعالیت میکنند این راکت را برمیگزینند. همچنین اگر شما یک تازه وارد در عرصه ورزش بدمینتون هستید، این نوع از راکت‌ها میتواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد، استفاده از آن در تمام حرکات بدمینتون راحت است و به شما آزادی عمل خوبی در مقابل ضربات وارده میدهد.

۳/ کشش تور بدمینتون

کشش تور بدمینتون را با کف دست اندازه گیری میکنند، یک فشار معمولی به تور بیاورید میزان جابجایی تور مقیاس اندازه گیری این کشش میباشد. برای افراد مبتدی و نیمه حرفه‌ای ۱mm جابجایی خوبی میباشد و میتوانید با آن براحتی به ورزش خود بپردازید. کشش تور بیشتر به منطقه بازی و نوع توپ شما بستگی دارد، مناطق خشک نیازمند کشش کمتری میباشند در نقطه مقابل مناطق مرطوب و استوایی با فشار هوای بالا به علت درگیری بیشتر توپ با جریان هوا نیازمند کشش بیشتری هستند.

۴/ دستگیره بدمینتون

جنس دستگیره‌های مورد استفاده در بدمینتون یا هوله‌ای و پارچه‌ای است، یا از فوم سنتتیک ساخته شده اند، مادامی که دستگیره‌های هوله‌ای چسبندگی بیشتری به دست شما دارند و میتوانند براحتی تعریق دست شمارا به خود جذب کنند اما زودتر خراب شده و در طی زمان زودتر دچار قارچ و باکتری میشوند، در نقطه مقابل فوم‌های سنتتیک هستند که چسبندگی خوبی به دست ندارند و شما نیازمند اعمال فشار بیشتر جهت گرفتن صحیح راکت هستید، با این وجود این نوع از دستگیره‌ها دیرتر خراب شده و کمتر دچار باکتری و قارچ خواهند شد.

راکت بدمینتون ویکتور مدل Inside Wave 36

راکت بدمینتون ویکتور برای مصارف حرفه‌ای و سالنی مناسب است. این راکت با وزن ۹۰ گرم از دسته راکت‌های حرفه‌ای بحساب می‌آید، سایز گریپ دست آن ۴ است و از جنس چرم طبیعی ساخته شده که میتواند به خوبی به دست شما بچسبد و در طول بازی‌های سنگین طولانی دست را خسته نکند.
راکت بدمینتون تالبوت تورو مدل Iso Power T5002

این راکت از برند معتبر تالبوت دارای وزن بسیار سبکی است که از بدنه گرافیتی آن ناشی میشود. بدنه کربنی این راکت علاوه بر استحکام بالا در مقابل ضربات، بیشتری ضربه را نسبت به نیروی وارده به توپ وارد میکند و مناسب برای ضربات فنی و کوبشی است.

راکت از نوع راکت‌های سرسنگین میباشد، لذا استفاده از آن در فضاهای بزرگ بسیار مناسب است، همچنین وزن ۷۸ گرمی آن تضمینی است بر ثبات قوای شما در طول بازی. انواع فناوری‌های بکار رفته در این راکت موجب شده تا استقامت و دوام آن علاوه بر کارایی افززایش یابد و گزینه مناسبی برای فعالیت‌های حرفه‌ای و آماتور

راکت بدمینتون تالبوت تورو مدل Arrow Speed 799.4

راکت تالبوت ارو نیز همانند راکت قبلی از برند جهانی تالبوت، یکی از راکت‌های بسیار خوب با قیمت مناسب برای انواع فعالیت‌ها بشمار می‌آید. وزن ۸۰ گرمی آن تضمین کننده راحتی شما در تمام انواع ضربه‌ها علاوه بر حفظ انرژی شما در طی یک مسابقه ورزشی است. تور این راکت به شیوه مخصوص تالبوت بافته شده و دارای ساختار خاصی در منطقه MPZ است که موجب میشود ضربه‌های بلند و سنگین دارای قدرت بیشتری نسبت به انواع معمول راکت‌ها باشند.

یک حلقه پلی اتیلن در محل اتصال محور و سر راکت نیز تعبیه شده تا بیشتری خاصیت انتقال نیرو را به توپ داشته باشد، از هر لحاظ این یکی از بهترین راکت‌های موجود در بازار در بازه قیمت اقتصادی است.


معرفی راکت بدمینتون ورزشی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا