خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*~sarina~*

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/11/20
ارسال ها
1,130
امتیاز واکنش
21,573
امتیاز
418
سن
19
محل سکونت
~شهر فراموشی~
زمان حضور
55 روز 20 ساعت 30 دقیقه
نویسنده این موضوع
منبع:سایت ورزشی
یکی از محبوب ترین و در عین حال کاربردی ترین تجهیزات ورزشی برای انجام حرکات بدنسازی و تناسب انـ*ـدام در سطوح مبتدی تا حرفه ای، دمبل ها هستند که از انواع مختلفی برخوردار می باشند و به شما کمک می کنند تا بتوانید با استفاده از آن ها و بصورت تدریجی قدرت عضلانی خود را افزایش دهید. امروزه با توجه به وجود مدل های مختلفی از این نوع تجهیزات ورزشی، خرید دمبل برای ورزشکاران و ورزش دوستان عزیز قدری سخت و پیچیده شده است که اگر در ادامه این مطلب با آریافیت همراه شوید به نکات مهمی در این خصوص دست پیدا خواهید کرد.

آشنایی با انواع مختلفی از دمبل ها

همانطور که دیده و یا شنیده اید، دمبل ها دارای مدل های مختلفی هستند که می توان در صورت تمایل به انجام حرکات ورزشی در راستای تناسب ان.دام و بدنسازی یک مدل از آن ها را انتخاب نمود. این نوع از تجهیزات ورزشی بطور کلی دارای سه دسته مشخص هستند که به شرح زیر می باشند:

  • دمبل های ثابت: این مدل از دمبل ها همانطور که از نامشان مشخص است از وزنه های ثابتی در دو طرف خود برخوردار هستند و نمی توان به آن ها وزنه ای را اضافه و یا کم نمود. اصولا این نوع از تجهیزات ورزشی ثابت دارای وزنی میان 1 تا 100 کیلوگرم وزن هستند و بصورت جفت نیز در بازار بفروش می رسند.
  • دمبل های قابل تنظیم: مدل های قابل تنظیم بیشتر مناسب ورزشکارانی است که قصد انجام حرکات ورزشی را در محیط های خانه و یا محل کار خود بصورت انفرادی دارند و می توانند با خرید یک جفت دمبل با قابلیت تنظیم وزن آن و همچنین خرید دیگر وزنه های جورواجور و نصب آن ها بر روی دسته مربوطه، با دمبلی مواجه شوند که از وزن مورد نظرشان برخوردار است.
  • دمبل های ایروبیک: این نوع از دمبل ها نیز همانطور که از نامشان پیدا است، مخصوص انجام حرکات ایروبیک چه در محیط های خانگی و چه در باشگاه ها می باشند. از وزنی بین 500 گرم تا 10 کیلوگرم برخوردار هستند و به دلیل سبکی و داشتن روکشی منعطف بر روی خود، می توان از آنها برای انجام حرکات مختلف ورزشی بهره گرفت. ناگفته نماند این نوع از تجهیزات ورزشی مخصوصِ ایروبیک دارای وزن های مختلف با رنگ های مشخصی هستند که حرفه ای ها با دیدن رنگ آنان، خود متوجه سبک و یا سنگین بودن وزن آن ها می شوند.
نکات مهم هنگام خرید دمبل

  • وزن محصول: اولین نکته ای که هنگام خرید دمبل ها باید به آن توجه داشته باشید، وزن این قبیل تجهیزات ورزشی و بدنسازی می باشد. در حقیقت شما باید با توجه به سطح توان و قدرت عضلانی خود اقدام به خرید و استفاده از یک مدل از این تجهیزات ورزشی با وزنی مناسب نمایید تا هم از ورزشتان به حد کافی لـ*ـذت ببرید و هم دچار آسیب دیدگی نشوید.
  • جنس آن: امروزه از متریال های صنعتی بسیاری برای تولید دمبل های ورزشی استفاده می شود که از مهمترین آنان بایستی به: لاستیکی، یورتانی، کرومی و غیره اشاره نماییم. توجه داشته باشید جنس این نوع از تجهیزات ورزشی شما در ارتباط مستقیمی با آسیب زدن به محیطی که در آن مشغول انجام حرکات بدنسازی و تناسب انـ*ـدام هستید، دارد.
  • نوع دسته: بطور کلی نوع دسته دمبل ها به دو گروه روکش دار و بدون روکش تقسیم می شود و انتخاب هر یک از آنان نیز بسته به سلیقه و نظر شما دارد. ولی با این حال ما توصیه می کنیم حتی المقدور به دنبال خرید تجهیزات ورزشی با دسته های روکش دار باشید تا هم از صدمه دیدن کف دستان خود به هنگام انجام تمرین جلوگیری کنید و هم روکش موجود سبب دیرتر خراب شدن دسته محصول مورد نظر شما شود.
  • قطر دسته: این فاکتور نیز در خرید دمبل از اهمیت بسزایی برخوردار است و شما باید با توجه به بزرگی و یا کوچکی دستان خود اقدام به خرید دمبلی نمایید که قطر دسته آن کم و یا زیاد است تا بتوانید به درستی دمبل را در دست خود گرفته و تمرینات ورزشی خود را نیز به شکل صحیحی انجام دهید.
  • قابلیت افزایش وزنه: این مورد مربوط به نوع دمبل شما می شود که در قسمت قبل بطور مفصلی به شرح آن پرداختیم. یادتان باشد اگر باشگاه دار هستید، بهتر است از ست دمبل های ثابت استفاده کنید و اگر هم قصد انجام حرکات ورزشی با این وسیله را در خانه کرده اید، بهتر است به سراغ تهیه مدل هایی بروید که از قابلیت افزودن و یا کم کردن وزنه به خود برخوردار هستند.
  • قیمت دمبل: قیمت دمبل در بازار کاملا متنوع است و دلایل زیادی نیز وجود دارد که بر روی قیمت آنان تاثیرگذار می باشد. منتها ما توصیه می کنیم تا شما بیشتر بجای تمرکز بر روی میزان بودجه خود به مواردی که در این مطلب از آریافیت گفته شد، توجه داشته باشید تا موفق به خرید وسیله ورزشی مناسب و ل.ت بخش برای خود شوید.


معرفی دمبل ورزشی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا