خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,271
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
نویسنده: مهدی هنرمند
جمعه, ۱۸ تیر ۱۴۰۰
به‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، اپل قصد دارد سال آینده میلادی استفاده از نمایشگرهای mini-LED را در سایر محصولاتش گسترش بدهد و ظاهر آیپد پرو ۱۱ اینچی نیز به این نوع از نمایشگر مجهز خواهد شد.
چندی پیش، اپل آیپد پرو ۲۰۲۱ را با سخت‌افزاری جدید، طراحی آشنا و برخی بهبودهای دیگر رونمایی کرد و در یک سُنت‌شکنی، نسخه‌ی ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی را به دو نمایشگر با تکنولوژی متفاوت مجهز کرد. درواقع نسخه ۱۱ اینچی از نمایشگر LCD مبتنی بر نور پس‌زمینه LED بهره می‌گیرد؛ درحالی‌که بردار بزرگ‌ترش به نمایشگری با نور‌پس‌زمینه مینی LED آراسته شده است و با کیفیت بالای خود می‌تواند کاربر را در محتوای بصری غوطه‌ور کند. اعتقاد بر این است که اپل به دلیل مشکلات لجستیکی در زنجیره تأمین نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی ناچار به اتخاذ این سـ*ـیاست شده است و از قرار معلوم، سال آینده این روند می‌تواند تغییر کند.
مینگ‌چی کو، تحلیگر نام‌آشنای محصولات در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران می‌گوید که غول دنیای فناوری در صدد این است که در سال آینده میلادی آیپد پرو ۱۱ اینچی را به نمایشگر مینی ال‌ای‌دی مجهز کند. در مقایسه با فناوری‌های سنتی نور پس‌زمینه، سیستم‌های mini-LED دارای مجموعه‌ای از منابع نور مجزا هستند که بخش‌های مختلف نمایشگر LCD را روشن یا خاموش می‌کنند تا تولید رنگ را افزایش بدهند و نسبت کنتراست را تقویت کنند. این فناوری راه حلی مشابه نمایشگرهای پرو دیسپلی XDR ارائه می‌دهد؛ با این تفاوت که LED-های استفاده شده در محصول یادشده از نظر فیزیکی بزرگ‌تر از مشخصات ذکرشده در استاندارد Mini LED هستند.
گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که اپل در بازه‌ی کمی پس از عرضه نخستین آیپدهای mini-LED، قصد دارد به‌زودی نمایشگرهای مذکور را با نمایشگرهای ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED) جایگزین کند و احتمالا آیپد ایر نخستین تبلت اپل خواهد بود که به این نوع نمایشگر مجهز می‌شود و متعاقب آن، آیپدهای پرو نیز این روند را دنبال خواهند کرد. کوپرتینویی‌ها احتمالا به دلیل برخی مشکلات نمایشگرهای مینی LED قصد در انجام این کار را دارند؛ زیرا شواهد نشان می‌دهد که این نمایشگرها در برخی از سناریوها با مشکل لک نور مواجه است. این پدیده هنگامی رخ می‌دهد که شدت روشنایی محتوا به‌حدی باشد که پیکسل‌های حسگر اشباع شوند.
این اشباع معمولا به‌صورت منطقه‌ای سفید روی تصویر ظاهر می‌شود که متناسب با شدت منبع نور است. داده‌ها از پیکسل‌های حساس به نور روی حسگر تصویر به ثبت‌های شیفت رجیستر منتقل و سپس برای پردازش روشن می‌شوند. در مناطقی که مقدار زیادی نور (فوتون) روی پیکسل دریافت می‌شود، آن‌ها به پیکسل‌ها و رجیسترهای مجاور می‌ریزند که این نور را به بیرون منتقل می‌کنند و باعث ایجاد خطوط مشهود در تصویر می‌شوند. نمایشگرهای OLED به‌دلیل پیکسل‌های خود‌ساطع‌کننده، مشکل لک نور را ندارند؛ بنابراین، می‌توانند گزینه بسیار مناسب‌تری باشند.
طبق گزارش‌های قبلی و با استناد به گفته‌های مارک گِرمن از بلومبرگ، اپل در حال توسعه آیپد پرو بعدی است که از قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار خواهد بود. آیپد پرو مذکور در سال ۲۰۲۲ و به‌عنوان جایگزینی برای مدل‌های به‌روزشده آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی که در ماه می سال جاری به بازار عرضه شدند، ارائه خواهد شد. اپل احتمالا به‌جای محفظه آلومینیومی، در حال آزمایش شیشه پشتی است که امکان شارژ بی‌سیم را فراهم می‌کند. اپل همچنین در حال کار روی قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس است که به کاربران امکان می‌دهد آیفون، ایرپاد و سایر لوازم جانبی خود را با قرار دادن در سطح پشتی آیپد شارژ کنند.
آیپد پرو ۲۰۲۲ ظاهراً نخستین محصول اپل محسوب می‌شود که قلب تپنده‌ی آن را تراشه‌ای با لیتوگرافی ۳ نانومتری تشکیل خواهد داد. همچنین مارک گِرمن معتقد است که اپل احتمالا در حال ساخت آیپد پرو با ابعاد و نمایشگر بزرگ‌تر از مدل ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچ کنونی است تا فاصله بین کامپیوترهای مک و آیپد را کمتر کند.


اپل احتمالا سال آینده نمایشگر mini-LED را به نسخه ۱۱ اینچی آیپد پرو خواهد آورد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا