خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

AMIR85

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/3/21
ارسال ها
623
امتیاز واکنش
6,176
امتیاز
263
زمان حضور
19 روز 12 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
پهپاد معراج ۱۱۳ نخستین پهپادی است که به صورت تخصصی برای آموزش خلبانان پهپاد طراحی و ساخته شده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته مراسم الحاق تجهیزات راهبردی به نیروی زمینی سپاه برگزار شد و طی آن چند سلاح جدید از جمله موشک های بالستیک فتح، موشک های قائم 114 و موشک الماس زمین پایه به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه افزوده شد.

اما یکی از تجهیزاتی که در این مراسم از آن رونمایی شد و کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت پهپاد معراج 113 بود. این پهپاد که توسط متخصصان گروه تحقیقات پهپادی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه طراحی و تولید شده است، در حقیقت اولین پهپادی است که به صورت تخصصی برای آموزش خلبانان پهپاد طراحی شده است.

پهپاد معراج 113 با 3 ساعت مداومت پرواز دارای برد عملیاتی 150 کیلومتر است و می تواند تا ارتفاع 18 هزار پا پرواز کند و سرعت کروز آن 120 کیلومتر بر ساعت است. این پهپاد می تواند با حداکثر وزن 50 کیلوگرم تیک آف کند و قادر است یک محموله 30 کیلوگرمی را نیز با خود حمل کند.

اخبار نظامی | اخبار دفاعی , پهپادهای ایران , نیروی زمینی سپاه ,

در طراحی معراج 113 که حدود 4 ماه به طول انجامیده است علاوه بر مطالعه روی نیازمندی های آموزشی یگان های پهپادی، از طراحی پهپادهای مهاجر 6، ابابیل 3 و مهاجر 2 نیز الهام گرفته شده است.

از آن جایی که تا پیش از طراحی و ساخت این پهپاد خلبانان می بایست با پهپادهایی آموزش می دیدند که هزینه های عملیاتی شدن آنها بالا بود، حالا با ورود معراج 113 به سازمان رزم نیروی زمینی سپاه، علاوه بر تکمیل بخشی از سبد محصولات آموزش پهپادی نیرو، هزینه های آموزش و بکارگیری آن هم تا میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

از سوی دیگر در طراحی این پهپاد سعی شده است تا تمامی قطعات الکترو اویونیکی و حتی بخش هایی از بدنه آن نیز به صورت ماژولار طراحی شوند تا در صورت بروز سانحه در حین آموزش، در زمان و هزینه های تعمیر و نگهداری آن هم صرفه جویی شود.

منبع:تسنیم


جدیدترین پهپاد نیروی زمینی سپاه با نام معراج ۱۱۳ رونمایی شد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا