خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

AMIR85

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/3/21
ارسال ها
623
امتیاز واکنش
6,176
امتیاز
263
زمان حضور
19 روز 12 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
نماینده بافق در مجلس گفت: با طرح الزام دستگاه‌ها به پاسخگویی به تذکرات نمایندگان مجلس ابزار نظارتی قوه مقننه تقویت می‌شود.
محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح 2 فوریتی الزام دستگاه‌های اجرایی به پاسخگویی به تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان، گفت: یکی از ابزارهای نظارتی مجلس تذکرات است و مردم انتظار دارند مشکلاتشان در قالب این تذکرات مطرح شود اما متاسفانه شاهد آن هستیم که این تذکرات پاسخی از سوی دستگاه‌های اجرایی دریافت نمی‌کند و توجه زیادی به آن‌ها نمی‌شود لذا طرح مذکور الزام ایجاد می‌کند تا ابزار نظارتی مجلس تقویت شود.

وی با بیان اینکه تذکرات شفاهی و کتبی شامل این طرح می‌شود، افزود: حفظ شأن قوه مقننه و جایگاه نظارتی وکلای ملت و موظف کردن دولت و دستگاه‌های اجرایی به پاسخگویی به تذکرات نمایندگان با این طرح امکان‌پذیر است.

نماینده مهریز در مجلس با بیان اینکه یکی از وظایف نمایندگی نظارت بر اجرای قوانین است و تذکر از مصادیق نظارت است، ادامه داد: لذا اگر قرار باشد به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان پاسخی داده نشود دلیلی ندارد وقت مجلس صرف تذکرات شود در حالی که می‌شود در این وقت از ابزارهای نظارتی دیگر استفاده شود.

صباغیان با بیان اینکه متاسفانه چندان ترتیب اثری به تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان از سوی دستگاه‌های اجرایی داده نمی‌شود، تاکید کرد: لذا لازم است برای کارآمدتر شدن مجلس و قدرت گرفتن ابزار نظارتی این طرح در مجلس تصویب شود تا تذکرات تاثیر بیشتری پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه شأن و منزلت مجلس و قدرت ابزار نظارتی ایجاب می‌کند که تذکرات ضمانت اجرایی پیدا کند و دستگاه‌ها پاسخگو به آن باشند، گفت: بنابراین باید ساز و کار نظارتی مجلس تقویت شود؛ لذا لازم است ساز و کاری ایجاد شود تا تذکرات مبنای قانونی پیدا کنند و عملکرد موثر و قوی‌تری به ابزار نظارتی نماینده مجلس داده شود.


منبع:تسنیم


صباغیان: دولت باید پاسخگوی تذکرات نمایندگان باشد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا