خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,271
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
شایعه: نخستین آیپد مجهز به نمایشگر OLED در سال ۲۰۲۳ از راه خواهد رسید
نویسنده: مهدی هنرمند
پنجشنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۰

گفته می‌شود اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۳ یک مدل آیپد مجهز به نمایشگر OLED را رونمایی و عرضه کند که خواهد توانست ارزش بازار تبلت‌ را به بیش از یک میلیارد دلار برساند.
اگر زومیت را دنبال کرده باشید، قطعا می‌دانید مدتی است شایعات متعددی از توسعه یک مدل آیپد با نمایشگر ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED) منتشر می‌شود. از قرار معلوم، آیپد ایر ۵ نخستین محصولی است که به این نوع نمایشگر مجهز خواهد شد. اپل‌اینسایدر با استناد به DSCC گزارشی تدوین کرده است که می‌تواند مُهر تأییدی بر این ماجرا محسوب شود.
برخلاف شایعات پیشین، گفته می‌شود غول دنیای فناوری در صدد است نخستین آیپد OLED را در سال ۲۰۲۳ رونمایی و روانه بازار کند. این در حالی است که اپل به‌تازگی آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی را با نمایشگر mini-LED به‌روز کرده و تغییر آن به OLED به معنای تغییر تکنولوژی نمایشگر این محصولات در کمتر از سه سال است.
در این گزارش آمده است که اپل با استفاده از تکنولوژی جدید نمایشگر می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ ارزش بازار تبلت‌ را به بالغ بر ۱ میلیارد دلار برساند. اعتقاد بر این است که تبلت‌های OLED در سال ۵۷ درصد رشد درآمد سالانه تجربه خواهند کرد که بالاترین رشد در چند سال اخیر است. این نشان می‌دهد که اضافه شدن اپل به بازار تبلت‌های مجهز به نمایشگر OLED احتمالاً منجر به سلطه‌ی آن در این بخش از بازار خواهد شد.
طبق گزارش‌های قبلی، اپل در چشم‌انداز بعدی‌اش قصد دارد آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی را با تکنولوژی نمایشگر یادشده روانه باز کند که این اقدام هم‌سو با گفته‌های اخیر مینگ-چی کو مبنی در مورد استفاده آیپد ایر بعدی از نمایشگر OLED است. افزون بر این، این احتمال وجود دارد اپل از ساختارهای مختلف تکنولوژی OLED برای آیپد ایر و جانشینان آن استفاده کند. گفته می‌شود نخستین مدل‌ها از OLED غیر منعطف و کپسولاسیون فیلم نازک (TFE) و مدل پیشرفته‌تر از نمایشگر OLED منعطف مشابه آیفون استفاده می‌کنند.

اپل قبلاً از نمایشگر OLED در آیفون، اپل واچ و نوار لمسی مک‌بوک پرو موسوم به تاچ بار بهره گرفته است. طبق ادعای گزارش جدید، اپل نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود را زودتر از آیفون ۱۲ در سه‌ماهه سوم منتشر خواهد کرد؛ بنابراین درآمد سالانه محموله‌های OLED در سه‌ماهه چهارم احتمالاً حدود ۴ درصد کاهش خواهد یافت.

طبق برآوردها، اپل در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ در حدود ۲۶ درصد از گوشی‌های هوشمند OLED بازار را به خود اختصاص داده است پس از آن، سامسونگ با ۲۰ درصد در جایگاه بعدی قرار دارد. به‌طور معمول، پنل‌های OLED گران‌تر از پنل‌های LCD هستند و استفاده از آن‌ها در دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ مانند آیپد می‌تواند قیمت این محصولات را افزایش بدهد؛ اما به‌کارگیری این نوع نمایشگر در آیپد، باعث افزایش روشنایی، کنتراست بالاتر، عمق بیشتر رنگ مشکی و زاویه دید وسیع‌تر می‌شود که می‌تواند کاربر را در محتوای بصری غوطه‌ور کند.

گزارش DSCC حاکی از آن است که اپل در آینده تاچ بار را از مک‌بوک پرو حذف خواهد کرد که با شایعات اخیر همخوانی دارد. پیش‌بینی می‌شود اپل در نسل بعدی مک‌بوک پرو، تاچ بار را به نفع کلیدهای فیزیکی فانکشن حذف و از درگاه‌های ورودی و خروجی بیشتری پشتیبانی کند. طبق شنیده‌ها، نوت‌بوک‌های حرفه‌ای اپل احتمالا در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی با نمایشگر مینی ال‌ای‌دی، کالبد و قلب تپنده‌ای جدید رونمایی و عرضه خواهند شد.
به‌طور کلی، گزارش‌های منتشرشده از زنجیره تأمین با تجزیه و تحلیل سفارش‌ها، مؤلفه‌ها و سایر ارقام سعی در ارائه‌ی درکی درست از برنامه‌های آینده شرکت‌ها دارند؛ اما این تحلیل‌ها اغلب می‌توانند در پیش‌بینی اقدامات اپل نادرست باشند؛ زیرا زنجیره تأمین اپل بسیار گسترده و پیگیری دقیق آن دشوار است.

در حال حاضر اپل از نمایشگر LCD با نور پس‌زمینه ال‌ای‌دی برای تمامی مدل‌های آیپد به‌ جز آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی استفاده می‌کند. گفته می‌شود تولید و تأمین نمایشگر مجهز به نور پس‌زمینه mini-LED با مشکلات لجستیکی خاصی مواجه شده و این یکی از دلایلی است که اپل را به استفاده از آن تنها در مدل ۱۲٫۹ اینچی سوق داده است. از سوی دیگر نمایشگرهای مینی LED بیشتر برای ابعاد بزرگ استفاده می‌شوند؛ بنابراین یک آیپد ۱۰٫۹ اینچی گزینه‌ی مناسبی برای استفاده از نمایشگر OLED است. اپل تمایل دارد زنجیره‌های تأمین کارآمد و هماهنگی داشته باشد و داشتن سه فناوری نمایشگر مختلف که توسط مجموعه آیپد استفاده می‌شود، کمی غیر عقلانی و دور از انتظار به نظر می‌رسد.
زومیت


شایعه: نخستین آیپد مجهز به نمایشگر OLED در سال ۲۰۲۳ از راه خواهد رسید

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا