خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
#معماری
  • شیشه
شیشه ماده ای شفاف با قابلیت عبور نور است که در مصارف ساختمانی کاربرد ویژه ای دارد. در ساخت این محصول از ماسه و سیلیکات ها استفاده می شود. این متریال بسیار شکننده است، از این رو به منظور افزایش مقاومت آن در برابر عوامل مختلف از تثبیت کننده ها در تولید آن استفاده می شود.

انواع شیشه شامل شیشه رنگی، شیشه دوجداره، شیشه نشکن، شیشه ضد آتش، شیشه سکوریت، شیشه خم، شیشه رفلکس و شیشه هوشمند مات شونده می باشند و با توجه به مقاومت لازم انتخاب و به منظور اهداف مختلف به کار می روند.

شیشه هوشمند مات شونده از جمله شیشه هایی است که در خانه های هوشمند امروزی به چشم می خورد. این شیشه میزان نور ورودی به ساختمان را تنظیم می کند. برای مثال در روز به طور خودکار مات شده و در شب به حالت اولیه باز می گردد. شیشه های هوشمند به میزان قابل توجهی هزینه های گرمایشی و سرمایشی ساختمان را کاهش می دهند.

انواع شیشه

شیشه ها در انواع مختلف به منظور استفاده در مصارف گوناگون تولید می شوند. رایج ترین شیشه هایی که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد به شرح زیر می باشند:

شیشه رنگی: این شیشه ها همانطور که از نامشان پیداست در رنگ های مختلف تواید می شوند و بیشترین میزان نور را جذب نموده و مقدار کمی از آن را از خود عبور می دهند.

شیشه رفلکس: شیشه رقلکس همانند آینه عمل می کند. این شیشه ها در روز مانع از دیدن درون ساختمان می شوند اما در شب این قابلیت را از دست می دهند. شیشه رفلکس طیف های نور را منعکس می کند و مانع از ورود آن به ساختمان می شود.

شیشه دوجداره: این شیشه از کنار هم قرار گرفتن دو لایه شیشه که فضای بین آن ها با گاز آرگون پر شده ساخته می شود. این شیشه ها نقش عایق صوتی و حرارتی را برای ساختمان ایفا می کنند و در کاهش اتلاف انرژی بسیار موثر هستند.

شیشه لمینت یا نشکن: این شیشه برخلاف شیشه های معمولی هنگامی که در اثر ضربه می شکنند، تکه های خرد شده آن به اطراف پراکنده نمی شوند، زیرا بین لایه های این شیشه یک لایه نایلونی قرار گرفته که خرده شیشه ها را کنار هم نگه می دارد. شیشه لمینت، مقاوم ترین شیشه است که از چند لایه شیشه که تحت فشار و گرما توسط لایه های نایلونی بهم چسبیده اند تشکیل می شود.

شیشه سکوریت: شیشه سکوریت نوعی شیشه است که در اثر حرارت و سرد شدن ناگهانی تولید می شود. این شیشه در مکان هایی که مقاومت در برابر حرارت و ایمنی اهمیت دارد قابل استفاده می باشد. در صنعت ساختمان، شیشه سکوریت برای ساخت درب های بدون قاب و یا مکان هایی که حفظ ایمنی انسان قابل توجه است کاربرد دارد.

شیشه خم: شیشه خم به دلیل دارا بودن شکل قوسی، بیشتر مورد توجه معماران قرار می گیرد. برای مثال استفاده از این شیشه ها برای ساخت پنل های جداره راه پله، زیبایی بی نظیری را در فضا به نمایش می گذارد.

کاربرد شیشه

از شیشه در ساخت درب و پنجره، نماکاری ساختمان، ساخت آینه، ساخت نورگیر، کاشی شیشه ای، بلوک شیشه ای و المان های دکوراتیو استفاده می شود. این روزها شیشه دوجداره در ساخت درب و پنجره و شیشه رفلکس برای نمای ساختمان کاربرد دارند. نمای کرتین وال از جمله نماهای تمام شیشه ای است که جلوه بی نظیری به فضای شهری می بخشد.

منبع: ساختمانچی


شیشه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا