خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

فاطمـ♡ـه

مدیر آزمایشی عکس
مدیر آزمایشی
  
عضویت
5/8/20
ارسال ها
1,057
امتیاز واکنش
26,333
امتیاز
368
سن
19
محل سکونت
ツ☁️
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
#معماری
روش خاک کوبیده چیست؟
در روش ساخت و ساز با خاک کوبیده، دیوار ها از مصالح بوم آورد، مانند خاک و گچ و آهک درست می شوند. این مواد و مصالح به نسبت؛ مصالح در دسترس تری هستند و فراهم کردن آن ها کار سختی نیست. به همین دلیل سرعت ساخت و ساز را بالا می برند. دیوار ها در این روش دارای استحکام و مقاومت بالاتری هستند ضمن آن که ذخیره حرارتی آن ها نیز بالا است.
نحوه ساخت و ساز به روش خاک کوبیده

روش ساخت و ساز با خاک کوبیده تا حد زیادی شبیه بتن و قالب بندی آن است، با این تفاوت که جای بتن را خاک کوبیده و جای قالب ها را ورقه های موقت گرفته است. ملات خاک کوبیده شده بین ورقه‌های موقت ریخته می‌شود و پس از خشک شدن ملات، ورقه‌ها برداشته می‌شوند که نتیجه، سطحی بسیار محکم، بادوام و پرثبات است. امروزه ساختمان‌سازها برای افزایش مقاومت چنین شیوه‌ای از تکنیک اضافه کردن تثبیت‌کننده‌ها به ملات خاک کوبیده استفاده می‌کنند، مانند سیمان که مقاومت ملات را به‌ویژه در دیوارهای باربر افزایش می‌دهد.
مزایای استفاده از روش خاک کوبیده در ساخت و ساز

ساخت و ساز به روش خاک کوبیده مزایای زیادی دارد، اول آن که ساختمان را تبدیل به ساختمانی با معماری پایدار می کند، چرا که ساختمان دقیقا از دل بسـ*ـتر طبیعی خودش بیرون آمده است و اگر دچار صدمه شود به سرعت می تواند بازسازی شود. روش خاک کوبیده یکی از روش های باستانی ساخت و ساز ساختمان است که امروزه در ساختمان سازی های مدرن آن ها را می بینیم.
سرعت بالای اجرا و نیروی کار بومی در ساخت و ساز به روش خاک کوبیده

در ساخت و ساز به روش خاک کوبیده به نیروی خود کارگر و فشار وزن خود کیسه های خاک کوبیده تکیه می شود و به همین دلیل به ماشین های تخصصی نیازی نیست و نیروی کار بومی هم می تواند به کار گرفته شود و همین قضیه باعث می شود تا ساخت و ساز با سرعت بالاتری صورت بگیرد.

خاک کوبیده، روشی مقرون به صرفه و کم هزینه

یکی دیگر از عواملی که در سرعت ساخت و ساز با روش خاک کوبیده تاثیرگذار است، وجود مصالح لازم در خود منطقه است که به این وسیله هم در هزینه های مصرفی صرفه جویی می شود (حذف هزینه حمل و نقل مصالح)، هم زمان بیشتری در اختیار ما قرار می ده.
روش خاک کوبیده، ساخت و سازی دوست دار طبیعت

مزیت دیگر ساخت و ساز به روش خاک کوبیده، کاهش اثرات زیست محیطی است. روش خاک کوبیده یکی از روش هایی است که در آن از مصالح سازگار با طبیعت استفاده می شود و باعث می شود تا ساختمان هایی که به این روش ساخته می شوند جزو سازگارترین ساختمان ها با طبیعت باشند . کمتر به آن آسیب بزنند، ضمن آن که خود روش هم جزو پایدار ترین روش های ساخت و ساز محسوب می شود.

منبع:چیدانه


خاک کوبیده

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا