خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,273
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
شایعه: نسل پنجم آیپد ایر با نمایشگر OLED سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد
نویسنده: مهدی هنرمند
چهار شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۰




توییتر -
ذخیره
طبق گزارش جدید The Elec، اپل قصد دارد سال آینده نسل پنجم آیپد ایر و در سال ۲۰۲۳ نیز آیپدهای پرو را با نمایشگر OLED عرضه کند.
شایعات اخیر حاکی از آن است که اپل در حال ساخت مدل‌هایی از آیپد مجهز به نمایشگر اُرگانیک ال‌ای‌دی (OLED) است و از قرار معلوم، سامسونگ و ال‌جی تأمین آن‌ها را برعهده گرفته‌اند. حال در جدیدترین خبر، گفته می‌شود این شرکت قصد دارد در سال آینده میلادی آیپدی ۱۰٫۸ اینچی را با نمایشگر OLED رونمایی کند که باتوجه‌به ابعاد، به‌نظر می‌رسد نسل پنجم آیپد ایر باشد.
در این گزارش، آمده است که اپل در چشم‌انداز بعدی‌اش قصد دارد در سال ۲۰۲۳، آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی را با تکنولوژی نمایشگر یادشده روانه باز کند. درواقع، این هم‌سو با گفته‌های اخیر مینگ-چی کو مبنی‌بر استفاده آیپد ایر بعد از نمایشگر OLED است. افزون‌براین، این احتمال وجود دارد اپل از ساختارهای مختلف تکنولوژی OLED برای آیپد سال آینده و جانشینان آن در سال ۲۰۲۳ استفاده کند. گفته می‌شود مدل ۲۰۲۲ از OLED غیرمنعطف و کپسولاسیون فیلم نازک (TFE) و درمقابل، مدل ۲۰۲۳ از نمایشگرهای OLED منعطف مشابه گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند.
اپل احتمالا به‌دلیل ظرفیت اندک زنجیره تأمین نمایشگرهای منعطف قصد دارد چنین شیوه‌ای را اتخاذ کند. گفتنی است این شرکت چندی پیش آیپد پرو ۲۰۲۱ را با نمایشگر LCD مجهز به نور پس‌زمینه mini-LED معرفی کرد. نمایشگرهای mini-LED مانند نمایشگرهای به‌کاررفته در آیپد پرو جدید از شبکه‌ای از LEDهای تعبیه‌شده در زیر پنل بهره می‌برند که می‌توانند جداگانه کنترل شوند. این همان چیزی است که روشنایی نمایشگر را افزایش می‌دهد و عمق رنگ مشکی را بهبود می‌بخشد.
مقاله مرتبط:
  • بلومبرگ: آیپد پرو بعدی از شارژ بی‌سیم و معکوس پشتیبانی خواهد کرد
بررسی‌ها نشان می‌دهد نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۱ کنتراست و عمق رنگ مشکی و دقت رنگ چشمگیری دارد. نمایشگر مذکور بیش از ۲،۵۹۶ منطقه دیمر را در خود جای داده که در هریک از آن‌ها چهار LED کوچک قرار گرفته است. جالب است بدانید درمجموع بیش از دَه‌هزار نور پس‌زمینه LED بسیار کوچک درون این نمایشگر تعبیه شده است.
بااین‌حال، شواهد نشان می‌دهد نمایشگر Mini-LED در برخی از سناریوها با مشکل لک نور مواجه هستند. این پدیده هنگامی رخ می‌دهد که شدت روشنایی محتوا به‌حدی باشد که پیکسل‌های حسگر اشباع شوند. این اشباع معمولا به‌صورت منطقه‌ای سفید روی تصویر ظاهر می‌شود که متناسب با شدت منبع نور است. داده‌ها از پیکسل‌های حساس به نور روی حسگر تصویر به ثبت‌های شیفت رجیستر منتقل و سپس برای پردازش روشن می‌شوند. در مناطقی که مقدار زیادی نور (فوتون) روی پیکسل دریافت می‌شود، آن‌ها به پیکسل‌ها و رجیسترهای مجاور می‌ریزند که این نور را به بیرون منتقل می‌کنند و باعث ایجاد خطوط مشهود در تصویر می‌شوند.
نمایشگرهای OLED به‌دلیل پیکسل‌های خود‌ساطع‌کننده مشکل لک نور را ندارند؛ بنابراین، می‌توانند گزینه مناسب‌تری باشند. این احتملا یکی از دلایلی است که اپل، تنها پس از مدت کمی قصد دارد تکنولوژی نمایشگر آیپدها را تغییر دهد.

منبع: زومیت


شایعه: نسل پنجم آیپد ایر با نمایشگر OLED سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا