خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

حنانه سادات میرباقری

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/11/19
ارسال ها
1,194
امتیاز واکنش
8,273
امتیاز
283
زمان حضور
40 روز 9 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
شایعه: آیپد پرو ۲۰۲۲ احتمالا نخستین محصول اپل با پردازنده ۳ نانومتری خواهد بود
نویسنده: مهدی هنرمند
شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۰

طبق گزارش‌های جدید، اپل احتمالاً سال آینده‌ی میلادی برای نخستین بار در بطن آیپد پرو از تراشه‌ی ۳ نانومتری TSMC بهره خواهد گرفت.
به گزارش MacRumors و با استناد به منابع نزدیک به زنجیره تأمین، اپل و اینتل در حال طراحی تراشه‌هایی با فناوری تولید ۳ نانومتری TSMC هستند و انتظار می‌رود نخستین محصولات مجهز به پردازنده‌های یادشده در نیمه‌ی دوم سال آینده میلادی روانه‌ی بازار شوند. گفته می‌شود ظاهراً آیپدها نخستین محصولات اپل محسوب هستند که قلب تپنده‌ی آن‌ها را تراشه‌ای با لیتوگرافی ۳ نانومتری تشکیل خواهد داد و از قرار معلوم، گوشی‌های هوشمند اپل در سال ۲۰۲۲، برای تأمین قدرت پردازشی به تراشه‌ای با فرایند ساخت ۴ نانومتری متکی خواهند بود.
طبق ادعای TSMC، فناوری ساخت ۳ نانومتری این شرکت در مقایسه با فناوری ۵ نانومتری، می‌تواند عملکرد پردازشی را ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش و مصرف انرژی را ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش بدهد. در صورت تصدیق گزارش امروز، این دومین بار در سال‌های اخیر است که اپل قبل از به‌کارگیری تراشه‌هایی با فناوری جدید در آیفون، آیپد را در اولویت قرار می‌دهد. برای یادآوری، سال گذشته، آیپد ایر نخستین محصولی بود که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تبعاتش، زودتر از آیفون معرفی و به تراشه ۵ نانومتری مجهز شد. البته با قطعیت نمی‌توان گفت که اپل این رویه را در آیپد ایر یا پرو بعدی دنبال خواهد کرد.
جدیدترین نسخه آیپد پرو که آوریل سال جاری میلادی معرفی شد، از مشخصات بسیار درخور توجهی نظیر تراشه M1، پشتیبانی از درگاه USB-4 مبتنی‌ بر استاندارد تاندربولت، پشتیبانی از نسل پنجم شبکه موبایل (5G), نمایشگر Mini-LED در مدل ۱۲٫۹ اینچی، حداکثر دو ترابایت فضای ذخیره‌سازی و حداکثر ۱۶ گیگابایت رم برخوردار است.
طبق شایعات اخیر، اپل در حال توسعه آیپد پرو بعدی است که از قابلیت شارژ بی‌سیم برخوردار خواهد بود. آیپد پرو مذکور در سال ۲۰۲۲ و به‌عنوان جایگزینی برای مدل‌های به‌روزشده آیپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی که در ماه می سال جاری به بازار عرضه شدند، ارائه خواهد شد. اپل همچنین در حال کار روی قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس است که به کاربران امکان می‌دهد آیفون، ایرپاد و سایر لوازم جانبی خود را با قرار دادن در سطح پشتی آیپد شارژ کنند.
اپل به‌طور معمول هر ۱۲ تا ۱۸ ماه آیپد پرو را به‌روز می‌کند؛ بنابراین، بازه‌ی نیمه‌ی دوم ۲۰۲۲ تا نیمه‌ی نخست ۲۰۲۳ زمان مناسبی برای رونمایی از نسل بعدی این تبلت محسوب می‌شود. گفته می‌شود غول دنیای فناوری تولید نسل پنجم آیپد ایر را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری آغاز و آن را در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۳ رونمایی و عرضه خواهد کرد؛ آیپدی که احتمالاً برای نخستین بار از نمایشگری با دیودهای ساطع‌کننده‌ی اُرگانیک ال‌ای‌دی (OLED) بهره خواهد گرفت.
در این گزارش آمده است که حجم تولید تراشه برنامه‌ریزی‌شده برای اینتل بیش از آیپدهای اپل با استفاده گره‌ ۳ نانومتری است. گفته می‌شود اینتل تا زمانی که نتواند فناوری داخلی خود را دوباره به مرحله‌ی رقابتی بازگرداند، به بازوی تولیدی TSMC متکی خواهد بود. اینتل همچنین معرفی فناوری ۷ نانومتری خود را تا حدود ۲۰۲۳ به تأخیر انداخته و عرضه آخرین پردازنده‌های ۱۰ نانومتری Xeon را به سه‌ماهه دوم سال آینده میلادی منتقل کرده است.
در مورد آیفون 13 اپل، انتظار می‌رود گوشی مذکور در رویداد س‍تنی ماه سپتامبر (شهریور) رونمایی و پس از مدت کمی عرضه شود. این گوشی قدرت خود را از SOC اختصاصی اپل موسوم به A15 خواهد گرفت که با فرایند ۵ متری پلاس ساخته و نسخه‌ی بهبودیافته از تراشه‌های ۵ نانومتری محسوب خواهد شد. فرایند ساخت جدید، بهره‌وری انرژی اضافه و بهبود عملکرد را به ارمغان می‌آورد. گزارش امروز از گزارش‌ قبلی پشتیبانی می‌کند که ادعا می‌کرد تراشه A16 در آیفون‌های ۲۰۲۲ بر اساس فرایند ساخت ۴ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

منبع: زومیت


شایعه: آیپد پرو ۲۰۲۲ احتمالا نخستین محصول اپل با پردازنده ۳ نانومتری خواهد بود

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا