خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

goli.e

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/20
ارسال ها
494
امتیاز واکنش
3,631
امتیاز
228
زمان حضور
48 روز 13 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دالگونا در سال 2020 میلادی به جهان معرفی شده است و محل تولد آن در کره جنوبی و هند می باشد و البته گزارشاتی هست که گفته شده در پاکستان و شهر ماکائو چین سرچشمه گرفته است!
دالگونا نام یکی از جدیدترین نوع قهوه هاست و معمولا از ترکیب شکر، قهوه فوری و آب جوش درست می شود که این مخلوط بر روی شیر سرد یا گرم ریخته می شود تا نوشیدنی فومی شکلی معروف به قهوه دالگونا ایجاد شود .
انواع مختلفی از آن وجود دارد اما سبک کلاسیک آن دالگونای قهوه است.


مواد لازم برای یک نفر

  • یک قاشق غذاخوری قهوه فوری
  • یک قاشق غذاخوری شکر
  • یک قاشق غذاخوری آب داغ
  • یک لیوان شیر گرم یا سرد ساده یا طعم دار(بسته به سلیقه خودتان)
  • چند قطعه یخ( درصورت استفاده از شیر سرد)
طرز تهیه:

مرحله اول:

قهوه فوری، شکر و آب داغ را در یک کاسه بریزید و با استفاده از همزن برقی با سرعت زیاد، آن‌ها را هم بزنید تا به صورت کفی غلیظ دربیاید. توجه داشته باشید بسته به قدرت همزن شما زمان مخلوط کردن بین 3_5 دقیقه یا حتی سریع تر طول خواهد کشید.

d5ea2918 ee8e 4573 9dbb 47cb7b24b083



مرحله دوم:

هم زدن را برای حداقل پنج دقیقه ادامه دهید تا بافت قهوه شما خامه‌ای شود. با استفاده از یک قاشق، موادی که روی دیواره کاسه جمع شده است را در وسط کاسه جمع کنید و با همزن همه مواد را خوب هم بزنیدتا دانه های قهوه کاملا مخلوط شوند.

مرحله سوم:

مخلوط هم‌زده را مزه کنید. توجه داشته باشید که این مخلوط، طعمی بسیار قوی دارد؛ اما نگران نباشید؛ زیرا قرار است آن را با شیر رمیل کنید در صورت تمایل، مقدار بیشتری شکر به آن اضافه کنید.


مرحله چهارم:

شیر را در لیوان مورد نظر خود بریزید و مخلوط هم‌زده قهوه را به آن اضافه کنید. در صورت استفاده از شیر سرد قبل از اضافه کردن مخلوط قهوه یخ هارا اضافه کنید. درصورت تمایل میتوانی آن را با سس کارامل، پودر قهوه یا شکلات، شکلات رنده شده و... تزیین کنید .
.
دالگونای شما آمادست نوش جان!

iced dalgona coffee royalty free image 1586272836

.
نکاتی برای آماده سازی دالگونا

  • شما می‌توانید قهوه دالگونا را بدون استفاده از همزن برقی و با قاشق نیز هم بزنید؛ فقط باید بدانید که این کار حدود ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و نیاز به یک بازوی قوی دارد.
  • درست کردن قهوه دالگونا با همزن دستی نیز به حدود هشت تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد.
  • شما می‌توانید مخلوط قهوه هم‌زده بدون شیر را برای چند روز در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. البته این مخلوط در نهایت ته‌نشین خواهد شد؛ اما برای چند روز، حالت خامه‌ای خود را حفظ می‌کند.
  • برای تهیه قهوه دالگونا می‌توان از شکر سفید، شکر قهوه‌ای، شکر تصفیه نشده و شکر نارگیل نیز استفاده کرد.
  • شما می‌توانید شکر را از طرز تهیه قهوه دالگونا حذف کنید. البته باید بدانید که این نسخه از این نوشیدنی، تنها برای حدود دو دقیقه بافت کف‌آلود خود را حفظ می‌کند و به سرعت حل می‌شود تا دوباره به‌شکل مایع دربیاید؛ در حالی که بافت کف‌آلود نسخه با شکر قهوه دالگونا، برای بیش از دو ساعت، باقی می‌ماند.
منبع: کجارو_با اندکی تغییر


طرز تهیه "دالگونا"ی قهوه

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا