خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

دونه انار

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/8/20
ارسال ها
338
امتیاز واکنش
8,897
امتیاز
313
سن
17
زمان حضور
92 روز 7 ساعت 28 دقیقه
نویسنده این موضوع
به نام او
معرفی کتاب روی ماه خداوند را ببوس

شاید یکی از چالشی‌ترین پرسش‌های بشر در طول تاریخ در مورد وجود خداوند است که با وجود تمام نوشته‌های مختلف از مذاهب مختلف هنوز هم برای افراد زیادی سؤالی بی‌جواب تلقی می‌شود. نویسنده رمان روی ماه خدا را ببوس، مصطفی مستور، همین موضوع را دستمایه نوشتن قرار داده و در این رمان به آن پرداخته است. در ادامه این نوشتار، ما این رمان پرفروش و پرمخاطب را به شما معرفی کرده‌ایم.

شناسنامه کتاب
عنوان: روی ماه خدارا ببوس
نویسنده: مصطفی مستور
تعداد صفحات: 112


درباره کتاب روی ماه خداوند را ببوس
شخصیت اصلی داستان، یعنی یونس، در حال تحقیق برای پایان‌نامه دکترایش با موضوع بررسی جامعه‌شناسی خودکشی یک استاد دانشگاه برجسته است. مبهم بودن موضوع خودکشی و طولانی شدن پروسهٔ تحقیقاتش بیشتر به تردیدهای او در مورد حضور خدا دامن می‌زند.
در ادامه داستان، شخصیت‌های دیگر به‌عنوان دوست، همکلاسی، نامزد و… یکی‌یکی وارد ماجرا می‌شوند که هرکدام به نوعی با این تردیدها روبه‌رو هستند. نویسنده به‌خوبی توانسته فضایی پرسش‌گونه و مبهم را در روایت داستان ایجاد و به مخاطب منتقل کند.
مستور در داستانش خیلی به دنبال پاسخ دادن به پرسش‌های مطرح‌شده توسط شخصیت‌هایش نیست و در آخر هم شاهد یک پایان تقریبا باز هستیم که نشان می‌دهد نویسنده بیشتر به فضاسازی‌ها پرداخته و قضاوت‌ها را به خواننده واگذار کرده است. نقطهٔ اوج داستان در گفت‌وگویی بین شخصیت اصلی و دوستش علیرضا که نماد یقین و ثبات در باورهاست، نمود پیدا می‌کند.:«سایه گفت که تو در خیلی چیزها تردید کرده‌ای. من از تردید‌های تو نگران نیستم، چون تردید حق انسان است، اما نگران چیز دیگه‌ای هستم. نگران اینکه ناگهان از خودت شکست بخوری. اینکه اون‌قدر نزدیک بشی که دیگه چیزی دیده نشه.»


درباره نویسنده
مصطفی مستور متولد ۱۳۴۳ در تهران است. مدرک کارشناسی رشتهٔ مهندسی عمران را دارد و در رشتهٔ ادبیات فارسی در مقطع ارشد تحصیل کرده است. از دیگر آثار او می‌توان «بهترین شکل ممکن»، «تهران در بعدازظهر»، «استخوان خوک و دست‌های جذامی»، «من دانای کل هستم»، «حکایت عشقی بی‌قاف بی‌شین بی‌نقطه»، «عشق روی پیاده رو» و… را نام برد.

آیا این کتاب برای شماست؟
همان‌طور که قبلا اشاره کردیم محوریت موضوع کتاب در مورد وجود خداوند و نوع حضور و تجلی‌اش در زندگی افراد مختلف است. اگر شما هم به‌نحوی با این پرسش درگیر هستید، این کتاب نه مستقیما، ولی شاید به‌شکلی بتواند در یافتن پاسخ‌ها به شما کمک کند.

بخش‌هایی از کتاب
هیچ ابزار علمی برای اثبات و یا نفی تجلی خداوند بر کوه طور وجود نداره. آیا خداوند وجود داره؟ کسی نمی‌دونه. کسی نمی‌تونه به پاسخ‌های این پرسش‌ها که هر کدام حقیقتی بزرگ‌اند نزدیک بشه، اما نداستن به همان اندازه که چیزی رو اثبات نمی‌کنه، نفی هم نمی‌کنه. ما به این چیزها می‌تونیم ایمان داشته باشیم یا ایمان نداشته باشیم همین. با لحنی پر از اندوه می‌گوید متاسفم، من واقعا از اینکه ملحدها نمی‌توانند خداوند رو تجربه کنند متاسفم. در تجربهٔ خداوند برخلاف تجربهٔ طبیعت که قانون‌هایش بعد از آزمایش به دست می‌آد، اول باید به قانونی ایمان بیاوری و بعد اون رو آزمایش کنی. حتی باید بگم هر چه ایمانت به اون قانون نیرومندتر باشه، احتمال موفقیت آزمون‌ها بیشتره. یعنی هر اندازه که به خداوند باور داشته باشی، خداوند همان اندازه برای تو وجود داره. هرچه بیشتر به او ایمان بیاوری، وجود و حضور او برای تو بیشتر می‌شه.

kiss the gods face 9 min

منبع: چطور


معرفی کتاب روی ماه خداوند را ببوس | مصطفی مستور

 
  • تشکر
Reactions: ozan♪
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا