خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
همه چیز درباره سافاری

سافاری چیست (Safari)

طبیعت گردی از آن دست تجربه هایی است که می تواند روحیه تان را از زمین تا آسمان تغییر دهد، کافیست کمی ناراحت باشید و یا مورد اذیت کننده ای برایتان وجود داشته باشد، رفتن به طبیعت و برقراری ارتباط با آن و حیات وحشی که در آن است، ذهن تان را کاملا رها می کند. جدای از این، با رفتن به دل طبیعت است که می توانید خاطره های خوبی برای خودتان بسازید و لحظات طلایی رقم بزنید. سافاری می تواند این فرصت را به شما بدهد تا هم در محیط باشید و هم از نزدیک با حیوانات روبرو شوید، فرصتی برای دوستی با طبیعت. اگر دوست دارید بدانید دقیقا سافاری چیست و چرا امروزه به تفریح محبوب افراد ماجراجو تبدیل شده است، همراه الی گشت باشید:

سافاری به معنای سفری کوتاه در دل طبیعت است که بیشتر با ماشین های مخصوص انجام می شود و می تواند در جنگل و یا در بیابان و کویرها انجام شود. اگر چه همه سافاری را با آفریقا می شناسند اما امروزه این تفریح در کشورهای دیگری مثل تایلند، دبی و حتی ایران خودمان هم وجود دارد. در گذشته، برنامه ی شکار، بخشی از این تفریح محسوب می شود اما امروزه خوشبختانه دیگر چنین نیست و سافاری خلاصه می شود در برخوردار شدن از طبیعت و حیوانات همراه با مقدار بی نهایتی هیجان!

سافاری در آفریقا

همان طور که در بالا گفته شد، در گذشته و در دورانی که آفریقا مستعمره بود، برنامه ی شکار هم بخشی از سافاری محسوب می شد و درواقع هدف اصلی سافاری پیدا کردن حیوانات برای شکار بود و همین تصور اشتباه باعث شد تا حیوانات زیادی در آن دوران در آفریقا کشته شوند و حتی بسیاری از حیوانات مانند کرگدن سفید در معرض خطر انقراض قرار بگیرند.

حال که فهمیدیم سافاری چیست باید به مفهوم سافاری مدرن بپردازیم و ببینیم چه تغییراتی از گذشته تا حالا در نوع دید انسان و تعریف آن ها از تفریح به وجود آمده است.

خوشبختانه امروزه دیگر بعد منفی سافاری که همان شکار حیوانات بود حذف شده است و به جای آن، بعد دیگری یعنی عکس گرفتن از حیوانات و حیات وحش، پر رنگ شده است و این تنها وجه خوب قضیه نیست. در واقع سافاری حرف های زیادی برای گفتن دارد و دیدن حیات وحش و برخوردار شدن از حیواناتی که در آن زندگی می کنند و عکس گرفتن از آن ها، بخشی از سافاری مدرن است. امروزه می توان به این تفریح به عنوان فرصتی برای کمک به حیوانات هم نگاه کرد. اما چطور؟

شما وقتی این تفریح را می خواهید داشته باشید، باید بابت آن هزینه پرداخت کنید. اکثر مکان هایی که این هزینه را دریافت می کنند، آن را صرف رسیدگی به حیوانات و محیط زیست و ساختن لانه و آشیانه برای حیوانات می کنند. پس اینجاست که می بینید تا چه حد می توانید در کمک به حیوانات موثر باشید. در واقع این تفریح مانند یک چرخه ی کامل است که در آن شما از بودن در حیات وحش و هیجانش برخوردار می شوید و حیوانات هم فرصت زندگی پیدا می کنند این یعنی کمک به تداوم سیکل.

امروزه سافاری در آفریقا دقیقا چه مزایایی دارد؟

در صورت سفر به آفریقا و امتحان سافاری در این قاره، این فرصت را دارید تا از طبیعت بکر و با ارزش آن برخوردار شوید و حیوانات زیادی در آن ببینید. در طول این تفریح با قبیله های مختلفی روبرو می شوید و تبادل فرهنگ بین شما و آنها باعث می شود تا اتفاقات خوبی هم برای شما و هم آنها بیفتد.

منبع: الی گشت


سافاری در آفریقا

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا