خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
۶ مورد از جاذبه های دیدنی و غیر ساحلی برزیل

با برزیل، سرزمینی از ناشناخته‌ها، در آستانه ی المپیک ریو بیشتر آشنا شوید

کشور بزریل همواره یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای گردشگران سراسر دنیا بوده است. گردشگرانی که برزیل را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند معمولاً بیشتر به بازدید و لـ*ـذت بردن از سواحل آن بسنده می‌کنند و از سایر جاذبه‌های آن چشم می‌پوشند در حالی که این کشور دیدنی، جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد. با افزایش اکوتوریسم و تمایل نشان دادن گردشگران به بازدید از جاذبه‌های طبیعی، جنبه‌های دیگری از زیبایی‌های برزیل مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه با چند جاذبه‌ گردشگری غیر‌ساحلی در برزیل آشنا می‌شویم.

منطقه‌ی طبیعی پانتانال (Pantanal)

بزرگ‌ترین تالاب استوایی دنیا یکی از بهترین نمونه‌های محیط زیست گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد برزیل است. این منطقه که در سال ۲۰۰۰ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است، بهترین مکان برای مشاهده‌ حیات وحش است که حتی نسبت به آمازون ترجیح داده می‌شود. این منطقه با وسعت زیاد و جمعیت کم، منطقه‌ بکر و دست‌ نخورده محسوب می‌شود که با همکاری صاحبان زمین‌های شخصی و دولت برزیل به محیط مناسب و لـ*ـذت‌بخشی برای گردشگران تبدیل شده است تا با آرامش خاطر از زیبایی طبیعت لـ*ـذت ببرند و به تماشای حیات وحش بنشینند.

جنگل تیجوکا (Tijuca)

یکی از نکات مثبت در مورد سفر به برزیل این است که برای بازدید از جنگل‌های بارانی نیازی نیست از ریودوژانیرو دور شوید. این جنگل در حقیقت بزرگ‌ترین باغ شهری دنیا است. مسیرهای پیاده‌روی، رستوران‌ها، آب‌نماهای طبیعی و مصنوعی، مجسمه‌های گوناگون از جمله تندیس مشهور و باشکوه مسیح منجی (Christ the Redeemer) بر بالاترین نقطه‌ی ریو، همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا این جنگل را به یکی از مقاصد گردشگری محبوبی تبدیل کنند که دیدن آن را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. تندیس مسیح منجی یکی از عجایب هفتگانه‌ جدید جهان است.

پارک ملی Chapada Diamantina یا فلات الماس

در ایالت باهیا (Bahia) برزیل، که میزبان ساحل محبوب و شناخته‌شده‌ سالوادور نیز هست، پارک ملی Chapada Diamantina قرار دارد که از نظر تنوع گیاهی و جانوری، بسیار متنوع‌تر از آن چیزی است که از یک منطقه‌ حفاظت‌شده‌ دولتی انتظار دارید.
دره‌ها و غارهای متعدد این پارک ملی، مکان بسیار مناسبی برای کمپ و استقرار چند روزه یا چند ساعته هستند که علاوه بر رایگان بودن، نیاز به مجوزهای خاص هم ندارند. بنابراین بهترین مکان برای گذران وقت در دل طبیعت و فرار از شلوغی و هیاهوی بازی‌های المپیک هستند. این پارک به خاطر وجود الماس و طلا در رودهایش شهرت دارد. پرتگاه‌ها و چشم‌اندازهای دیدنی آن نیز بسیار جالب توجه و نفس‌گیر هستند.

آبشار ایگواسو (Iguazu)

یکی از زیباترین آبشارهای دنیا، آبشار ایگواسو است که در مرز آرژانتین و برزیل قرار دارد. این آبشار بلندترین یا عریض‌ترین آبشار دنیا نیست اما چشم‌اندازها و مناظر حیرت‌انگیز و زیبایی دارد.
نحوه‌ی شکل‌گیری صخره‌های این منطقه سبب شده که رود ایگواسو به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم شود و آبشاری نعلی شکل را پدید آورد که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند.
یک فرودگاه اختصاصی برای این آبشار در نظر گرفته شده است تا پاسخگوی نیازهای صنعت گردشگری برزیل باشد. در مجموع ۲۷۵ آبشار که ارتفاعشان بین ۳۰ تا ۴۰ و ۶۰ تا ۸۲ متر متغیر است آبشار ایگواسو را تشکیل می‌دهند.

مجمع‌الجزایر فرناندو دی نوروها (Fernando de Noronha)

گرچه این مجمع‌الجزایر که در اقیانوس اطلس واقع شده سواحل بی‌شماری دارد اما شکل و شمایل و حال و هوای آن‌ها با آن سواحلی که در بروشورهای تبلیغاتی ساحل برزیل می‌بینید متفاوت است. آب‌های زلال و بکر مناسب شنا و غواصی و جمعیتی در حدود ۲۰۰۰ نفر باعث می‌شود که این منطقه‌ی دنج و آرام با ریو، که سرشار از شور و انرژی و تحرک است، متفاوت باشد. در واقع این منطقه مقصد گردشگری مناسبی برای کسانی است که آرامش طبیعت را به شور و نشاط زندگی شهری ترجیح می‌دهند.

گوشو تریل (Gaucho Trail)

Gaucho که معادل کابوی در آمریکای جنوبی است، گروهی از افراد هستند که تلاش می‌کنند فرهنگ خود را زنده نگه دارند و آن را به گردشگران معرفی کنند. در مناظر بی‌نظیر و چشم‌اندازهای زیبای این منطقه می‌توانید با گاوچران‌های برزیلی همسفر شوید و همراه با یک کابوی واقعی اسب‌سواری کنید. حتی می‌توانید در خانه‌ آن‌ها اقامت کنید. این گاوچران‌ها به شکل سنتی به دام‌داری مشغول هستند و برای ناهار و شام و پذیرایی از شما نیز از همان دام‌هایی استفاده می‌کنند که خودشان پرورش داده‌اند. تورهای شش روزه‌ی اسب‌سواری در این مسیر برای گردشگران فراهم شده است. مطمئناً این بخش از سفر شما به برزیل، منحصربه‌فرد و به‌یادماندنی خواهد بود.

منبع: الی گشت


۶ مورد از جاذبه های دیدنی و غیر ساحلی برزیل

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا