خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,552
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
حتما در سفر به برزیل به این نکات توجه کنید!

سفر به برزیل

برزیل، مطمئنا کشوری با فرهنگ و آداب و رسوم متنوع می باشد که نمی توان به سادگی آن را توصیف کرد اما نکاتی در سفر به برزیل وجود دارد که بهتر است به هر کجای آن که سفر می کنید، در نظر داشته باشید. این نکات شامل اطلاعات سفری، نحوه برخورد و … است که در طول سفر به کارتان خواهد آمد. با الی گشت باشید.

ریو دو ژانیرو پایتخت برزیل نیست

بسیاری از گردشگران فکر می کنند که شهر ریو دو ژانیرو پایتخت برزیل است که البته این اطلاعات درست نمی باشد. این شهر تا سال ۱۹۶۰ پایتخت کشور بود اما بعد از آن پایتخت به شهری به نام برازیلیا در مرکز کشور، جایی که دولت برزیل در آن مستقر است منتقل شد. ریو دو ژانیرو پایتخت ایالتی با همین نام و نه پایتخت کل کشور است.

اسپانیایی زبان اصلی کشور نیست

بسیاری از گردشگران در سفر به برزیل تصور می کنند که می توانند با زبان اسپانیایی امور خود را بگذرانند در حالی که زبان اصلی کشور پرتغالی است و حتی برخی از مردم زبان انگلیسی را با توجه به ضرورت آن در بازار کار بهتر از اسپانیایی صحبت می کنند. با اینکه زبان اسپانیایی و پرتغالی تا حدودی به یکدیگر شباهت دارند، اما این بدان معنی نیست که دانستن زبان اسپانیایی کار شما را بسیار آسان می کند. زبان انگلیسی نیز آنقدری که باید مرسوم نیست؛ اگرچه در شهرهایی مانند سائو پائولو یا ریو که بیشتر توریستی هستند، افرادی را که می توانند با این زبان ارتباط برقرار کنند بیشتر پیدا خواهید کرد. مردم محلی را با فراگیری چند واژه پرتغالی تحت تاثیر قرار دهید. آن ها از این کار شما قدردانی خواهند کرد.

برزیل همیشه گرم نیست و در بعضی مناطق برف می بارد

درست است، برزیل گاهی بسیار برفی می شود. در جنوب برزیل دمای هوا گاهی بسیار سرد می شود و در آنجا برف می‌بارد. گردشگرانی که به خاطر هوای گرم به این کشور می آیند گاهی بسیار نا امید می‌شوند. در شمال کشور هوا در بیشتر سال استوایی و مرطوب است اما در جنوب هوا سرد می‌شود و این قضیه برای آن‌هایی که با خود تنها تی شرت و لباس های تابستانی آورده اند بسیار عجیب خواهد بود.

چراغ سبز عابر پیاده همیشه به معنی آن نیست که رد شدن از چهارراه امن است.

حتی اگر چراغ عابر پیاده سبز است، قبل از رد شدن از خیابان مطمئن شوید که ماشین‌ها ایستاده اند. اینکه ماشین ها با زرد شدن چراغ سرعتشان را کم کنند خیلی در برزیل مرسوم نیست، حتی بعضی از آن‌ها از چراغ قرمز هم رد خواهند شد. پس بهتر است همیشه حواستان به ماشین های در حال عبور باشد.

مترو، کابین های مخصوص بانوان دارد

متروی شهرهای بزرگ در ساعات اوج ترافیک یعنی ۶ تا ۹ صبح و ۵ تا ۸ عصر، از دوشنبه تا جمعه، کابین مخصوص بانوان دارد. اگر در این ساعت مردی وارد این کابین شود تا چیزی حدود ۱۰۰۰ دلار جریمه خواهد شد. نگهبانان هیچ گونه بهانه ای را قبول نخواهند کرد، چرا که این کابین ها با رنگ صورتی رنگ شده و علامت “فقط بانوان” در سراسر آن درج شده است. در خارج این ساعات کابین ها برای همه افراد آزادند.

برزیل هم فستیوال اکتبرفست دارد

جنوب برزیل آن چنان تحت تاثیر فرهنگ آلمان است که آن را می توان در معماری، غذا، سنت‌ها و ویژگی‌های فیزیکی مردم محلی دید. در بلومنائو، شهری در سانتا کاتارینا در اکتبر هرسال فستیوال آلمانی اکتبرفست جشن گرفته می‌شود. این جشن که چندین روز طول می کشد با میراثی آلمانی مانند غذاهای سنتی، آوازهای محلی و … برگذار می شود.

در سفر به برزیل تنها به جنگل نروید

آمازون یکی از بزرگترین و شگفت انگیزترین طبیعت های دنیاست. در سفر به برزیل همه گردشگران علاقه دارند که از این جنگل بازدید کنند. اما آمازون علاوه بر زیبایی اش بسیار بزرگ و خطرناک مخصوصا برای آن‌هایی که می خواهند تنها به آنجا بروند، می باشد. همیشه با با یک راهنمای مطمئن و خبره که به مسیرها و خطرات جنگل های بارانی آگاهست، سفر کنید.

برزیل به طور کلی برای گردشگران امن است

اخبار معمولا برزیل را با جرایم، خشونت و میزان بالای قتل توصیف می کنند. واقعیت این است که بیشتر این جرایم توسط گروه هایی اتفاق می افتد که بسیار دورتر از مکان های توریستی قرار دارند، و در کل سفر به برزیل بسیار امن است. معمولا بدترین اخبار در رابـ*ـطه با گردشگران، گزارش جیب بری و دزدی کیف است که البته بیشتر گردشگران این موضوع را تجربه نخواهند کرد. با این حال بهتر است در شهرهای شلوغ مانند ریو دو ژانیرو، سالوادو و … بیشتر حواستان به لوازم شخصی‌تان باشد.

سفر به برزیل می تواند گران باشد

در میان گردشگران به طور خودکار این فرضیه وجود دارد که آمریکای جنوبی، مقصد ارزانی برای سفر است. با این حال در سفر به برزیل و در شهرهای بزرگ‌تر مانند ریو دو ژانیرو و سان پائولو باید انتظار هزینه های بالاتری داشته باشید. محله های معروفی مانند ایپامنا و لبلون که اتفاقا مناطقی است که گردشگران بیشتری را به خود جذب می کند، بسیار گران می باشد. برزیل کشوری نیست که در آن لوازم برقی و الکترونیکی خریداری کنید. این کشور مالیات بالایی دارد و بعضی کالاها قیمتشان حتی دوبرابر قیمت اروپا می باشد. غذا، نوشیدنی و اقامت گاهی به طور شگفت آوری گران هستند مخصوصا در فصل هایی که اوج سفر در این کشور به حساب می آید.

تاکسی را از آژانس‌های داخل فرودگاه رزرو کنید

وقتی که در فرودگاه هستید بهتر است از همان جا یک تاکسی برای مقصدتان بگیرید. درست است که هزینه اش شاید کمی بیشتر باشد؛ اما هیچ پول اضافه ای در مقصد از شما نخواهند گرفت، هیچ تغییری در قیمت به خاطر ترافیک صورت نخواهد گرفت و شما مطمئن هستید که برای رسیدن به مقصدتان تاکس مسیر دور را انتخاب نمی کند. بیشتر رانندگان تاکسی صادق هستند اما ممکن است بعضی از آن ها از مسافرانی که اطلاعات کافی ندارند سوء استفاده کنند و مسیرهای دورتری را برای رسیدن به مقصد جهت افزایش کرایه انتخاب کنند.

منبع: الی گشت


حتما در سفر به برزیل به این نکات توجه کنید!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا