خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

NAZI_KH

مدیر تالار گردشگری جهان
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
7/3/21
ارسال ها
1,228
امتیاز واکنش
19,547
امتیاز
373
محل سکونت
یک دنیای فراموش شده
زمان حضور
150 روز 5 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزیره کانگورو در استرالیا و جاذبه های آن

آشنایی با جزیره کانگورو در استرالیا | Australias kangaroo island

کشور استرالیا، سرزمینی پهناور و بسیار زیبا است که دنیایی از رنگ را در خود دارد. در این کشور شهرهای مدرن و بزرگی وجود دارد که هر کدام به تنهایی سبب جذب گردشگران بسیاری می شود، اما یک موضوع جالب که در مورد کشور استرالیا تعداد ۸۲۲۲ جزیره است که در آن وجود دارد، ۳۷۴۷ عدد از این جزایر در استرالیای غربی، ۱۹۵۵ جزیره در کوئینزلند، ۱۰۰۰ جزیره در تاسمانی، ۸۸۷ جزیره در منطقه شمالی استرالیا و ۳۴۶ جزیره در استرالیای جنوبی قرار دارند. اما جزیره ای که ما درباره ی آن می خواهیم در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت صحبت کنیم، جزیره کانگورو است. جزیره کانگورو در استرالیا یکی از جاذبه های جذابی است که از آن به عنوان سومین جزیره ی بزرگ استرالیا یاد می شود. این جزیره برای کسانی اهل ماجراجویی و همینطور سفرهای پژوهشی در دنیا هستند بسیار جالب و هیجان انگیز می تواند باشد، برای اینکه بیشتر با این جزیره آشنا شوید در ادامه همراه با ما باشید.

جزیره کانگورو در استرالیا با توجه به حیات وحش متنوع و جذابی که دارد تضادهای خارق العاده ای را در این منطقه پدید آورده و از آن به عنوان گالاپاگوس استرالیا یاد می شود. این سرزمین با توجه به میراث غنی و خوراکی هایی که در سطح جهانی پروش می دهد به عنوان سومین جزیره ی بزرگ از آن یاد می شود و فرصت های بی نظیری را برای جهان پژوهان و ماجراجویان فراهم آورده است. لازم است بدانید که جزیره کانگورو در استرالیا سومین جزیره بزرگ این کشور با ۱۵۵ کیلومتر طول و ۵۵ کیلومتر عرض محسوب می شود و به بازدیدکنندگان حس رهایی از نگرانی های روزمره را ارزانی می دارد. جزیره کانگورو مزین با افق های گسترده حیات وحش بکر مملو از کانگوروها، کوالاها، فیل ها، دلفین ها و پنگوئن ها است که برای شادی افراد در باغ وحش بدون هیچ محدودیتی جست و خیز می کنند.

جزیره کانگورو در استرالیا به دلیل دور افتادن از سرزمین اصلی کمتر مورد دست خوش تغییرات جامعه اروپایی بوده و همین خود سبب این شد که این منطقه زیستگاهی برای کانگوروها باشد و حیات وحشی واقعی در این کشور به شمار بیاید. همین دور بودن از شهرهای اصلی سبب شده تا بیش از نیمی از گیاهان بومی منطقه ی پهناور جزیره کانگورو در استرالیا که مساحتی برابر با ۲۲۵۰ کیلومترمربع می شود نیز حفظ گردد. به غیر از جلوگیری از خطرات احتمالی که انسان ها برای این جزیره دارا هستند از ورود روباه ها و خرگوش ها هم به این جزیره جلوگیری می شود تا موجب بروز مشکل برای این جزیره نشوند. در نتیجه این تمهیداتی که برای این جزیره در نظر گرفته شده نیز جمعیت حیوانات و پرندگان هم در حال رشد است. این منظره وحشی الهام بخش نیز مکانی برای هنرمندان و مغازه های خوراکی فروشی و تولیدکنندگان نوشیدنی است و غنی از داستان های ماجراجویانه اقیانوس منجمد جنوبی بکر است.

مجتمعی حفاظت شده در انتهای غربی این پارک ملی شکارگاه فلیندرز قرار دارد که چشم اندازهای ساحلی گیرا و همینطور مناطق بسیار بزرگی از حیات وحش و تنوع در حیات وحش را شامل می شود. در ادامه ی مطلب جزیره کانگورو در استرالیا به کارهایی که می توانید در این جزیره جذاب و زیستگاه حیوانات دوست داشتنی انجام دهید نیز اشاره کنیم.

دل به جاده های جزیره کانگورو بزنید!

اولین پیشنهادی که برای گردش در جزیره کانگورو در استرالیا داریم برای شما این است که یک ماشین اجاره کنید و دل به جاده های این جزیره بزنید. جالبه بدانید که این جزیره جاده ای به طول ۱۶۰۰ کیلومتر دارد که در تمامی طول جاده انواع حیات وحش و حیوانات بومی را خواهید دید. برای اجاره ی خودرو می توانید به فرودگاه این جزیره بروید و یک خودرو برای خودتان اجاره کنید و دل به جاده های این جزیره ی دیدنی بزنید. حدود ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه از شرق به غرب و ۴۵ دقیقه از شمال به جنوب جزیره طول می ‌کشد و در نتیجه بخش اعظمی از جزیره را می‌ توانید در طول رانندگی ببینید. در طول مدت زمانی که در این جاده رانندگی می کنید صخره های سر به فلک کشیده، خلیج های آرام، جنگل های فشرده و همینطور تپه های شنی را خواهید دید که هر کدام به تنهایی جاذبه هایی طبیعی این جزیره به شمار می رونند. علاوه ‌بر‌این، تعداد زیادی هتل متناسب با هر بودجه ‌ای نیز در جزیره کانگورو در استرالیا به چشم می‌خورد.

حتما سری به پارک حفاظت شده ی خلیج فک بزنید!

برای تماشای شیرهای دریایی هیچ فرصتی جذاب تر این نیست که در پارک حفاظت شده ی خلیج فک (Seal Bay Conservation Park) که در جنوب جزیره ی کانگورو قرار دارد بروید و در محیط طبیعی آن به تماشای مناظر طبیعی بپردازید. سومین کلونی بزرگ شیرهای دریایی استرالیا در این خلیج زندگی می‌ کنند که در ساحل دراز کشیده ‌اند یا در دریا مشغول شنا هستند. حتما پیشنهاد می کنیم که از این پارک حفاظت شده دیدن کنید و چه بهتر که در قالب تور به این ساحل بروید و یا از راه دور این شیرهای دریایی را تماشا کنید، جالبه بدانید که امکان تماشای این حیوانات از سکوی تماشا وجود دارد.

در آب های زلال جزیره شنا کنید!

به نظر می رسد که بد نیست اگر شرایط هوایی مناسب بود دلی به آب های شفاف این منطقه بزنید اما نکته ای که وجود دارد این است که هیچ کس به غیر از کوسه ها جرات شنا در این جزیره را ندارد! ولی نترسید در برخی از نقاط این منطقه نظیر خلیج وون امکان شنا برای مسافران فراهم است و می توانید در جنوب جزیره که در نزدیکی خلیج فک قرار دارد یک روز گرم و آفتابی را همراه با ماهیگیری را تجربه کنید. اگر فکر بستن وسایل پیک نیک را نکرده ‌اید، نگران نباشید زیرا فروشگاه وون جرنال، همبرگرهای خوشمزه ‌ای دارد، با کایاک هم می ‌توانید به آب بزنید و به سمت رودخانه هریت بروید.

از محصولات محلی های این جزیره استفاده کنید

با توجه به این که جزیره کانگورو در استرالیا از سرزمین های اصلی استرالیا دورتر است باید این انتظار را داشته باشید که محصولاتی محلی و سنتی را مشاهده کنید و در صورت لزوم آن ها را بخرید. به لطف میراث کشاورزی غنی که در این منطقه وجود دارد مقصدی بسیار عالی برای عاشقان غذا به شمار می رود. زمانی با اتومبیل اجاره ای خود در این جزیره در حال گشت و گذار هستید پیشنهاد می شود که در آیلند پیور توقف کنید و از پنیرهای خوشمزه ای که در این جزیره وجود دارد نهایت لـ*ـذت را ببرید. نوشیدنی های خوشمزه نظیر اسپریت ها و همینطور عسل طبیعی و گردوهای تازه در این منطقه به وفور به چشم میخورد که اگر اهل خوردن این محصولات باشید ممکن است چند ساعتی درگیر باشید.

صخره های شگفت آور را از دست ندهید

خوب به قسمت اصلی این مطلب رسیدیم، جایی که می توانید کانگورهای دوست داشتی را در آن مشاهده کنید و علاوه بر آن فک های دریایی هم در آن زندگی می کنند. این صخره های شگفت انگیز سازه هایی با قدمت ۵۰۰ میلیون ساله هستند که باستان شناسان آثار برخورد آب و باد را در آن تشخیص داده اند و این خود سندی محکم بر جذابیت این منطقه به شمار می رود. سعی کنید در غروب یا طلوع آفتاب به این منطقه بروید و شاهد منظره ی جذابی که در این منطقه پدید می آید باشید. اما توجه داشته باشید که از رفتن به لبه صخره‌ها اجتناب کنید چرا که به خاطر موج‌ های ناگهانی احتمال سقوط وجود دارد.

از شیرهای دریایی دیدن کنید

بعد از این که در پارک حفاظت شده ی خلیج فک، فک های دوست داشتی را تماشا کردید، پیشنهاد می کنیم که به سمت شرق جزیره کانگورو در استرالیا بروید و شیرهای دریایی را در پارک ملی فلیندرز چیس تماشا کنید. در این منطقه‌ی هیجان‌انگیز امکان تماشای بازی و شنای شیرهای دریایی وجود دارد و تماشای آنها از وسط قوس‌های صخره‌ای که در اثر باد و آب دریا شکل‌های زیبایی گرفته‌اند، خالی از لطف نیست؛ جالبه بدونید که حدود هفت هزار شیر دریایی خزدار نیوزلندی در سمت دیگر این منطقه تماشا کنید.

به پارک حفاظت کلی هیل بروید

فراموش نکنید که در طول سفرتان به جزیره کانگورو در استرالیا فراموش نکنید که به پارک حفاظت شده ی کلی هیل (Kelly Hill Conservation Park) هم بروید و در میان غارهای زیرزمینی و گودال های احتمالی که در آن وجود دارد به ماجراجویی های هیجان انگیز بپردازید. برای بازدید کردن از این پارک تورهایی بر پا می شود که ساختارهای آهکی در زیرزمین بسیار جذاب هستند و افرادی که علاقمند به هیجان و آدرنالین هستند بازدید از این منطقه می تواند برایشان بسیار هیجان انگیز باشد، افراد ماجراجوتر هم می‌توانند غارهای کوچک ‌تر پر پیچ و خم زیر زمین را امتحان کنند.

هایکینگ کنید

اگر جزو افرادی هستید که ترجیح می‌دهید خودروی خود را جلوی هتل رها کنید و با پای پیاده در جاده‌ های جزیره حرکت کرده و از جنگل ‌های سرسبز، مناظر بالای صخره، باتلاق ‌های چشم ‌نواز دیدن کنید، باید بدانید مسیر صخره‌ای ساحلی کپ دو کوئدیک (Cape du Couedic Coastal Cliff Walk) حدود ۱٫۵ کیلومتر است و از مسیرهای عالی برای هایکینگ به‌ شمار می‌رود. هرچند مسیرهای متعددی در سرتاسر جزیره برای هایکینگ وجود دارد که می‌تواند برای هر سلیقه‌ ای مناسب باشد.

منبع: الی گشت


جزیره کانگورو در استرالیا و جاذبه های آن

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا