خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paeez81

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/4/21
ارسال ها
1,301
امتیاز واکنش
25,587
امتیاز
368
سن
21
زمان حضور
34 روز 7 ساعت 44 دقیقه
نویسنده این موضوع
پایگاه خبری فوتبالی- ستارگان زن ورزش ایران با کسب دهمین سهمیه المپیک توکیو برای نخستین بار در تاریخ ورزش کشور رکورد بیشترین سهمیه راه یافته به بازی‌های المپیک را به خود اختصاص دادند و برای نخستین بار هم کاراته سهمیه گرفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، با گذشت ۶ دوره حضور المپیکی از ۱۹۹۶ آتلانتا تا ۲۰۱۶ ریودوژانیرو تعداد زنان ورزشکار راه یافته به بازی‌ها از یک به ۹ نفر در ریو برزیل افزایش داشت و این بار خیز بلند ستارگان زن ورزش ایران با کسب ۱۰ سهمیه ۲۰۲۰ توکیو نه تنها رکورد ریو بلکه رکورددار بیشترین کسب سهمیه از آتلانتا تا توکیو را به خود اختصاص داده‌اند.

زنان ورزشکاران ایران در روزهای اخیر با کسب ۲ سهمیه دیگر در بدمینتون و دوومیدانی از طریق سهمیه یونیورسالیتی توانستند سهمیه ایران را در تاریخ ادوار المپیک افزایش دهند. در بدمینتون ثریا آقایی توانست سهمیه بگیرد و دهمین مسافر توکیو شود. آخرین سهمیه‌ای که بدمینتون گرفته بود به المپیک ۲۰۰۸ پکن باز می‌گردد و برای نخستین بار در تاریخ این ورزش یک زن نماینده بدمنیتون ایران در توکیو خواهد بود.

فرزانه فصیحی، نخستین دونده زن ایرانی در مسابقات المپیک در ماده ۱۰۰ متر پس از گذشت ۵۷ سال به المپیک راه یافت و نهمین مسافر توکیو لقب گرفت. وی برنده مدال نقره در بخش تیمی رشته دو ۴ در ۴۰۰ متر امدادی داخل سالن آسیا در سال ۲۰۱۶ و همچنین برنده مدال برنز رشته دو ۶۰ متر مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا در سال ۲۰۱۸ است.

ثریا آقایی دهمین مسافر توکیو


فرزانه فصیحی نخستین دونده زن ایرانی در بازی‌های المپیک در ماده ۱۰۰ متر نهمین مسافر توکیو





پیش از این زنان ورزشکار برای المپیک توکیو در چهار رشته سهمیه کسب کرده بودند که نخستین سهمیه در بخش زنان متعلق به رشته تیراندازی بود و از سوی نجمه خدمتی در رشته تیراندازی کسب شد. رشته‌ای که ۶ سهمیه کامل خود را دریافت کرده و از مجموع ۶ سهمیه (چهار سهمیه به زنان و ۲ سهمیه به مردان) اختصاص دارد. آرمینا صادقیان، هانیه رستمیان، فاطمه کرم‌زاده و خدمتی بانوان المپیکی ایران در توکیو هستند.


نجمه خدمتی بانوی تیرانداز و نخستین مسافر توکیو


آرمینا صادقیان بانوی تیرانداز و دومین مسافر توکیو



فاطمه کرم زاده بانوی تیرانداز و سومین مسافر توکیو



هانیه رستمیان بانوی تیرانداز و چهارمین مسافر توکیو




البته تیراندازی رکورد بیشترین کسب سهمیه در بخش زنان را تا به امروز به خود اختصاص داده‌اند.

کاراته؛ دومین رشته‌ای بود که زنان کشورمان موفق به گرفتن سهمیه المپیک شدند و برای نخستین بار هم به المپیک ۲۰۲۰ راه یافتند. در این رشته نمایندگان کشورمان چهار سهمیه گرفته‌اند که ۲ سهمیه به زنان اختصاص دارد. سارا بهمنیار و حمیده عباسعلی.


حمید عباسعلی و سارابهمن ۲ بانوی راه یافته به توکیو در نخستین حضور این رشته در المپیک



قایقرانی؛
سومین رشته‌ای که اردیبهشت ماه توانست ۲ سهمیه کسب کند. «علی آقامیرزایی» در فینال کایاک ١٠٠٠ متر، و تیم ملی روئینگ ایران با ترکیب «نازنین ملایی» و «بهمن نصیری». اما ماه گذشته نصیری قهرمان روئینگ تک نفره سنگین وزن آسیا با رفتاری جوانمردانه فرصت را در اختیار نازیین ملایی قرار داد و ملایی هفتمین مسافر توکیو شد.


نازنین ملایی رویینگ سوار ایران در توکیو


تکواندو،
چهارمین رشته که زنان پیش از این صحنه حضور در المپیک و کسب نخستین مدال را تجربه کرده اند. در این دوره در بخش زنان یک سهمیه از سوی ناهید کیانی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم کسب شد.



ناهید کیانی تنها تکواندکار راه یافته به المپیک


از بین ۱۰ستاره زن ایران به المپیک تنها نجمه خدمتی بانوی تیرانداز برای دومین دوره متوالی در المپیک حضور می یابد.


المپیک ۱۹۹۶ و نخستین حضور زنان بعد از انقلاب


ایران تاکنون در ۱۷ دوره المپیک از ۱۹۴۸ لندن تا به امروز در توکیو حضور دارد که نخستین حضور زنان در تاریخ المپیک به ۱۹۶۴ توکیو باز می‌گردد. در این المپیک زنان در ۲ رشته دو و میدانی و ژیمناسیتک حضوریافتند تا اینکه با شروع بازی های آسیایی ۱۹۹۰ پکن و نخستین حضور زنان در رقابت های بین المللی پس از انقلاب، عرصه برای فعالیت بانوان ورزشکار بازتر شد و «لیدا فریمان» نخستین بانوی تیرانداز المپیکی کشور و نخستین زن تاریخ ورزش ایران لقب گرفته بود که پرچمداری کاروان ایران در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا را برعهده داشت و در رشته تفنگ ۱۰ متر بادی توانست رنکینگ ۴۷ را به دست بیاورد.

حضور ورزشکاران بانوی ایران هم در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تکرار شد و «منیژه کاظمی» در رشته تپانچه ۱۰ متر بادی توانست مسیر را برای حضور دیگر زنان این رشته ورزشی در المپیک هموار کند، طوری که در دوره بعد، «نسیم حسن پور» در ۱۰متر تپانچه بادی توانست در المپیک ۲۰۰۴ یونان با حریفان مسابقه دهد و در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن با حضور نجمه آبتین در تیر و کمان، هما حسینی در قایقرانی که پرچمدار کاروان ایران در این رقابت ها بود و سارا خوش جمال فکری در وزن منفی ۴۹ تکواندو برای ورزش بانوان ایران کلید خورد.

آنچه در المپیک ۲۰۱۲ لندن به وقوع پیوست اینکه ایران بعد از چهار دوره حضور در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا تا ۲۰۰۸ پکن تنها چهار نماینده زن داشت که در المپیک لندن هشت سهمیه کسب شد. الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ در تیراندازی، ندا شهسواری تنیس روی میز، سوسن حاجی پور تکواندو، زهرا دهقان تیراندازی با کمان، سولماز عباسی و آرزو حکیمی قایقرانی و لیلا رجبی پرتاب وزنه.

در واقع المپیک لندن یکی از موفق ترین دوره‌های المپیک برای زنان بود از این منظر که الهه احمدی، تیرانداز المپیکی ایران اولین ورزشکار زن ایرانی بود که شعله امید را در دل زنان ورزشکار روشن کرد و به مرحله فینال تیراندازی المپیک راه یافت تا در نهایت جایگاه ششمی قرار گرفت. اتفاقی که در تاریخ تیراندازی ایران بی‌سابقه بود.

اما زنان با انگیزه بیشتر این بار رکورد لندن را شکستند ۹ سهمیه در ۶ رشته برای المپیک ریو ۲۰۱۶ کسب کردند و در عین حال نخستین مدال المپیک زنان هم توسط کیمیا علیزاده تصاحب شد. حال زنان با انگیزه قوی‌تر از ریو این بار با ۱۰ سهمیه در ۶ رشته در توکیو حضور خواهند داشت، با این تفاوت که کاراته در نخستین حضور در المپیک سهمیه گرفت و بدمینتون پس از ۱۳ سال با نماینده خانم به صحنه المپیک بازگشت.







منبع : فوتبالی



مرزشکنی زنان ستارگان ایران زمین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا