خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور

غالبا بچه های علوم انسانی با ریاضی و آمار و کلا عدد و رقم سازگار نیستن! یه علوم انسانی (اصیل!) عموما عاشق شعر و فلسفه و داستان های تاریخیه . خب این هم طبیعیه و هم خیلی خوبه! اماااا... قبل از این که روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور رو بهتون توضیح بدیم به مثال زیر دقت کنین.

یه قولی هست که میگن: شما واسه رسیدن به اون چیزی که میخواید، باید کارهایی که دوست ندارید ولی لازمه، رو هم انجام بدید! یعنی چی؟

شده مثلا با خانواده یا دوستان بخواید برید بیرون شهر برای تفریح؟

بعد لازم باشه صبح زود برید نون بخرید؟

یا تا آخرشب کمک کنید تا وسایل لازم، آماده بشه؟

یا غرغر بعضی آدمایی که همراهتون هستن رو تحمل کنید؟

اینا میشن همون "کارهایی که دوست ندارید ولی لازمه که انجام بدید."

مطالعه ی درس ریاضی هم یکی از همیناست. اگه رتبه ی برتر علوم انسانی “هدف” شماست؛ باید تلاش کنید تا این قورباغه (نه چندان دوست داشتنی) رو قورت بدید!

قورت دادن قورباغه کار راحتی نیست، درسته؟

حالا اگه بهتون بگم قورت دادن این قورباغه باعث میشه یکی از آرزوهای بزرگتون برآورده بشه! فکر میکنم داستان متفاوت میشه و سعی میکنید بالاخره برای قورت دادنش تلاش کنید.



دو تا نکته ی مهم رو میخوام بهتون بگم که قبل شروع به خوندن این درس، لازمه:

یکی اینکه، میگن: یک فیل رو چطور میشه خورد؟ جواب: لقمه لقمه!

خودتون رو نترسونید! هرچیزی که ازش وحشت دارید رو به قطعات کوچیک تقسیم کنید و خواهی دید که ترستون یه توهمه!

حتی 10 درصد هم ریاضی بزنید بهتر از 0 زدنه! پس توهم و سختگیری رو بذارید کنار و آستین همت رو بالا بزنید.

منبع: سه گام


روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
دوم، سعی کنید دوستش داشته باشید! خب برای اینکار، از هرچیزی لازمه استفاده کنید؛ مثل فکر کردن به اینکه درصد خوب ریاضی شما در کنکور، یعنی یه قدم مهم برای رسیدن به هدفتون؛ یا مثلاً توجه به اثرات مثبت علم ریاضیات در ساختار فکری منظم شما، یا برای اونایی که هدفشون تحصیل در رشته هایی هست که با ریاضیات سر و کار داره (مثل حسابداری) فکر کردن به اینکه، این مهارت نیاز همیشگی شونه و بهتره از همین حالا پایه هاش رو بریزن... خلاصه تلاشتون رو بکنید تا بهش علاقه مند بشید! و اگه مثل من، جزء اونایی هستید که ریاضی رو دوست دارید، بهتون تبریک میگم! یه قدم از این جهت، جلو هستید!


ریاضی رو باید مثل یک مهارت دید!

طبیعیه که بعضی ها هوش ریاضی شون بالاست و بعضی ها کمتر. اونایی که هوش ریاضی خوبی دارند؛ گام به گام برن جلو و تمام مباحث رو پوشش بدن. حتما حتما تست زنی رو هم پا به پا پیش ببرند!

و اونایی که فهم ریاضی براشون سختتره اینو بدونید که بعضی از مباحث ریاضی و آمار که همیشه هم نمونه اش در کنکور هست خیلی ساده و قابل درکه. (مثلا اتحادها، احتمال، دنباله های حسابی و مباحث آماری مثل میانگین و میانه) از این مباحث غافل نشید و اگه واقعا مباحث پیچیده تر، از توانتون خارجه، زمانتون رو برای تسلط روی همین قسمت ها، صرف کنید.

وقتی مشغول مطالعه و تمرین هستید، میدونم که گاهی می خورید به یک مسئله و مبحثی که هیچ جوره درکش نمی کنید و حسابی گیر افتادید. خب سریع یک برگه بردارید و اون مشکل رو یادداشت کنید. به خوندنتون ادامه بدید و در یک زمان مناسب اشکالاتتون رو از معلم یا مشاور تخصصی با تجربه بپرسید.

برای این که بهترین روش مطالعه دروس اختصاصی کنکور انسانی رو بتونید عملی کنین باید حتما و حتما یه زمانی رو برای رفع اشکال بذارید. سعی کنید همین جوری ابهاماتتون رو رها نکنید!

حواستون باشه از یه زمانی که دیگه وارد مرحله ی تست زدن های بیشتر و بیشتر می شید، باید دقت کنید که هر تست چه زمانی رو از شما می گیره تا به مرور بتونید سرعت حل مسئله و پاسخگویی به تست رو بیشتر و بیشتر کنید.


روش مطالعه ریاضی انسانی برای کنکور

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا