خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کنکور سراسری رشته ریاضی همچون سنوات گذشته در زمان تعیین‌شده از سوی سازمان سنجش برگزار خواهد شد. دروس این رشته همانند سایر رشته‌های نظری از دو قسمت عمومی و تخصصی تشکیل شده است. ضرایب دروس کنکور ریاضی در درس‌های مختلف متفاوت است. به این معنی که ضریب برخی بالاتر و ضریب بعضی دیگر کمتر است.

قبل از هر چیز باید بدانیم آگاهی از ضرایب دروس کنکور ریاضی در قبولی در کنکور سراسری چه ضرورتی برای داوطلبان دارد. ضریب درسی نشان‌دهنده اهمیت هر درس برای قبولی در هر یک از زیرگروه‌های همان رشته است. رشته ریاضی دارای سه زیرگروه است. داوطلبان کنکور ریاضی با اطلاع از اینکه رشته مور علاقه‌شان متعلق به کدام زیرگروه است، می‌توانند بر روی دروسی که برای قبولی در آن رشته ضریب بالایی دارند تمرکز بیشتری کنند.



چرا باید از ضرایب دروس کنکور ریاضی مطلع شویم؟

شاید این پرسش در ذهن شما نیز ایجاد شود که چرا باید از ضرایب دروس کنکور ریاضی مطلع شوید و این موضوع چه اهمیتی برای شما دارد؟

در پاسخ باید خدمت شما عرض کنیم که با اطلاع از ضرایب دروس کنکور ریاضی می توانید به میزان اهمیت هر یک از دروس حال چه عمومی و چه اختصاصی در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها پی ببرید.

به فرض مثال معمولاً از بین دروس عمومی کنکور سراسری گروه ریاضی دو درس دین و زندگی و زبان و ادبیات فارسی دارای ضریب بالاتری در مقایسه با دیگر دروس هستند.

با اطلاع از ضرایب این دو درس می توانید به اهمیت آن ها در آزمون سراسری پی ببرید و براساس این موضوع تلاش بیشتری برای مطالعه این دو درس مهم به خرج می دهید و در نتیجه رتبه بهتر و بالاتری را در کنکور ورودی دانشگاه ها به دست آورید.




چگونگی ضرایب دروس کنکور ریاضی

به دنبال تحولاتی که در مهر و موم‌های اخیر در سیستم آموزشی رخ داده است، کنکور ریاضی همچون سایر رشته‌های کنکور سراسری به دو صورت نظام قدیم و نظام جدید برگزار می‌شود.

لذا متقاضیان عزیز باید نسبت به ضرایب دروس کنکور ریاضی و همچنین فهرست حذفیات کنکور سراسری نظام قدیم و نظام جدید، آگاهی یابند.

اهمیت شناخت ضرایب دروس در تأثیر آن‌ها نسبت به قبولی در رشته موردنظر است.

هر یک از این رشته‌ها در یکی از زیرگروه‌ها قرار دارد. بنابراین هر داوطلب برای قبولی در رشته مورد علاقه خود قبل از هر چیز بایستی زیرگروه رشته مورد نظر خود را شناسایی کرده ، سپس ضرایب دروس در آن را بشناسد و با تمرکز بر روی درس‌های با ضریب بیشتر برای موفقیت در کنکور سراسری برنامه‌ریزی درستی داشته باشند.


منبع: ایران محصل


ضرایب دروس کنکور ریاضی 1400

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مشاهده و معرفی ضرایب دروس کنکور ریاضی و زیرگروه ها

قبل از معرفی رشته‌های زیرگروه‌ها و ضرایب درس های کنکور ریاضی بهتر بدانیم زیرگروه به چه معناست.

زیرگروه به مجموعه رشته‌هایی گفته می‌شود که ضریب‌های درسی در آن‌ها یکسان است.

رشته ریاضی فیزیک دارای سه زیرگروه است. برای نمونه اگر فردی علاقه‌مند به رشته مهندسی هوا و فضا را که به زیرگروه 1 تعلق دارد باشد، باید با توجه به ضرایب دروس، ابتدا بر درس ریاضی، سپس فیزیک و بعد از آن شیمی تمرکز بیشتری کند.


برخی رشته های زیر گروه 1

ریاضی ( ضریب 4)
فیزیک ( ضریب 3)
شیمی ( ضریب 2)
علوم کامپیوتر، علوم و فنون هوانوردی، کاردانی،اویونیک هواپیما، خلبانی هلیکوپتری، کاردانی دریانوردی، ناوبری و فرماندهی کشتی، مدیریت و کمیسر دریایی، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی،مهندسی هوافضا،مدیریت و بازرگانی دریایی، مهندسی حمل و نقل ریلی، مهندسی خط و سازه های ریلی،ریاضی تمام گرایش ها، دکترا پیوسته ریاضی، فیزیک، دکترا پیوسته فیزیک، آمار، کاردانی آمار، دبیری فیزیک، دبیری ریاضی،کارشناسی خبرنگاری گرایش اقتصادی و علوم استراتژیکی، کاردانی معماری سنتی، کاردانی کامپیوتر سخت افزار، کاردانی کامپیوتر نرم افزار، کاردانی علمی کاربردی نرم افزار کامپیوتر، کاردانی علمی کاربردی سخت افزار کامپیوتر،هوانوردی تمام گرایش ها،
زیر گروه 2

ریاضی ( 4)
فیزیک (3)
شیمی (3)
مهندسی نفت تمام گرایش ها، مهندسی معدن تمام گرایش ها، مهندسی پلیمر تمام گرایش ها، ، مهندسی اکتشافات نفت ، کاربردی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی، شیمی تمام گرایش ها، کاردانی فنی مواد تمام گرایش ها، کاربردی طراحی و مهندسی پلیمر، کاربردی و مهندسی عملیات و صنایع پتروشیمی، کاردانی طراحی و مهندسی پتروشیمی، مهندسی شیمی تمام گرایش ها
زیرگروه 3

ریاضی ( 3)
فیزیک (2)
شیمی (3)
کاردانی فنی برق تمام گرایش ها، معلم فنی صنایع شیمیایی، کاردانی فنی صنایع غذایی، کاردانی فنی عمران تمام گرایش ها، کاردانی فنی مکانیک تمام گرایش ها به جز گرایش تاسیسات، مخابرات هواپیمایی، کاردانی صنایع چوب، کاردانی استخراج معادن غیر زغال سنگ، معلم فنی عمران تمام گرایش ها، کاردانی شیمی مواد پر انرژی،کاردانی صنایع چوب، کاردانی علمی کاربردی صنایع چاپ، کاردانی فنی عملیات پتروشیمی، معلم فنی مواد تمام گرایش ها، الکترونیک هواپیمایی، کاردانی فنی معدن، معلم فنی صنایع چوب، کاردانی ایمنی صنعتی، کاردانی فنی شیمی تمام گرایش ها


ضرایب دروس کنکور ریاضی 1400

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا