خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
نماز عيد غدير
نماز روز عيد غدير كه وقت آن نزديك ظهر است و پيش از آن بايد غسل كرد، دو ركعت مى‌باشد. در ركعت اوّل و دوّم پس از حمد، ده مرتبه سورۀ توحيد (قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ) و ده مرتبه آية الكرسى، و ده مرتبه سورۀ قدر بايد خوانده شود.
نماز عيد غدير ثواب فراوانى دارد به طورى كه در روايات آمده است ثواب آن معادل يكصد هزار حجّ و يكصد هزار عمره است و نمازگزار چيزى از حاجتهاى دنيا و آخرت را از خداوند درخواست نمى‌كند مگر اينكه حاجتش برآورده مى‌شود.
به روايتى دربارۀ نماز عيد توجّه كنيد
علىّ بن الحسن العبدى مى‌گويد:
«سمعت ابا عبد اللّه الصّادق عليه السّلام يقول: . . . من صلّى فيه ركعتين يغتسل عند زوال الشّمس من قبل أن تزول مقدار نصف ساعة، يسأل اللّه عزّ و جلّ، يقرأ فى كلّ ركعة سورة الحمد مرّة و عشر مرّات قل هو اللّه احد و عشر مرّات آية الكرسى و عشر مرّات انّا انزلناه، عدلت عند اللّه عزّ و جلّ مأة الف حجّة و مأة الف عمرة، و ما سأل اللّه عزّ
85و جلّ حاجة من حوائج الدّنيا و الآخرة الاّ قضيت كائنة ما كانت الحاجة. و ان فاتتك الرّكعتان و الدّعاء قضيتهما بعد ذلك. . . 1-از امام صادق عليه السّلام شنيدم كه مى‌فرمود. . . كسى كه در آن روز (نزديك ظهر) دو ركعت نماز بگزارد، بطورى كه نيم ساعت به ظهر غسل كند و از خداى عزّ و جلّ حاجت خود را طلب كند. در هرركعت نماز سورۀ حمد را يك مرتبه و سورۀ قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ و آية الكرسى و إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ را هر كدام ده مرتبه بخواند. ثواب اين نماز در نزد خداوند عزّ و جلّ با يكصد هزار حجّ و يكصد هزار عمره برابر است؛ و از خدا حاجتى از حاجتهاى دنيا و آخرت را نخواهد مگر اينكه برآورده شود (البتّه) تا زمانى كه آن حاجت وجود داشته باشد. اگر وقت اين دو ركعت نماز و دعا 2گذشت، قضاى آنرا بجاى مى‌آورى. . .» .
1) - «التّهذيب» ، ج 3، ص 143، ح 317.
2) -اشاره به دعايى است كه آنرا در ذيل، پس از اين نماز يادآور مى‌شويم.
منبع:.imamalinet.net


نماز عيد غدير

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا