خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
یه دسته سوالاتی هستند که جنبه استدلالی و محاسباتی دارند و دسته دیگر جنبه حفظی و خواندنی. با توجه به ماهیت هر یک از این دو دسته سوالات نحوه مطالعه و یادگیری آن ها نیز متفاوت از دیگری خواهد بود. ما در مقاله زیر سعی داربم روش های مفیدی را برای مطالعه دروس محاسباتی و استدلالی برای داوطلبان آزمون سراسری مطرح کنیم.

دروس ریاضیات و فیزیک، مبحث مسائل شیمی، بحث ژنتیک مندلی و جمعیت که هر ساله سوال از آن مطرح می شود و بخش هایی از درس اقتصاد جزو مباحث محاسباتی آزمون سراسری هستند. این مباحث تمرینی ویژگی مشترکی دارند و آن این است که به مرور زمان یادگیری آن ها انجام می گیرد ولی مدت زمان بیشتری نیز طول می کشد تا از حافظه داوطلب کم رنگ و پاک شوند. مراحل مختلف یادگیری دروس محاسباتی عبارتند از:

1- پیش نیاز: برخی از مطالب دروس پایه پیش دانشگاهی نیازمند یادگیری مباحثی از مطالب پایه هستند بنابراین برای یادگیری اصولی مطالب آموزشی پایه چهارم دبیرستان می بایست داوطلب به مطالب سال های دوم و سوم دبیرستان اشراف کامل داشته باشد.

2- برای اینکه از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید توصیه ما برای دروس محاسباتی این است که در سر کلاس درس با دقت فراوان به تدریس استاد گوش فرا دهید تا مطلب را به طور کامل بیاموزید و دیگر نیاز نباشد در منزل نیز زمانی را نیز به مطالعه و یادگیری مجدد مباحث تدریس شده اختصاص بدهید در عوض بتوانید زمان بیشتری را به تست زنی بپردازید.( توصیه اکید داریم در هنگام تدریس استاد به نت برداری از مطالبی که استاد درس می دهد بپردازید چرا که به مهم ترین مطالب در سر کلاس درس توجه ویژه می شود)

3- تا چندین ساعت بعد از تدریس استاد حافظه کوتاه مدت داوطلب فعالیت زیادی دارد پس توصیه می شود در منزل یادداشت هایی را که از تدریس استاد برداشته اید را مجددا مرور کنید و به تست زنی از مبحث مورد نظر بپردازید. تست های ابتدایی جنبه آموزشی دارد و زمان برای ما اهمیت ندارد و فقط یادگیری هدف اصلی از تست زنی در این مقطع می باشد.

منبع: محصل ایرانی


نحوه مطالعه دروس محاسباتی

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکاتی پیرامون مطالعه و یادگیری دروس محاسباتی و استدلالی:

1- توصیه مشاورین سایت محصل ایرانی این است که بعد از مطالعه کامل مباحث و تست زنی در حجم زیاد حتما به امر خلاصه پردازی بپردازید (نوشتن فرمول ها) این خلاصه ها در شب های آزمون های آزمایشی و در روز هایی که در برنامه مطالعاتی خود تحت عنوان مرور مجدد خالی گذاشته اید بسیار برای شما حیاتی و مهم خواهند بود.

2- در هنگام تست زنی و مطالعه پاسخ نامه تشریحی تست ها حتما با نکات و ریزه کاری هایی آشنا می شود توصیه می شود حتما تمامی این ها را در دفتری یادداشت کنید و هم چنین تست هایی را که اشتباه پاسخ داده اید و یا به طور کلی قادر به پاسخ گویی آن ها نبوده اید را علامت دار کنید تا در نوبت های بعدی که به امر مرور مجدد مباحث می پردازید مجددا اقدام به پاسخ گویی این سوالات نیز بکنید.

3- برای تست زنی دروس محاسباتی در کنار تست های تالیفی که از منبع کمک آموزشی خود حل می کنید زدن تست های آزمون های سراسری 10 سال اخیر را نیز توصیه می کنیم بررسی کنید.

4- شب قبل از آزمون های آزمایشی و دو هفته مانده به آزمون سراسری هرگز به مطالعه مبحث جدید نپردازید چرا که امر یادگیری این مباحث طولانی است و کاری از پیش نخواهید برد. توصیه می شود در این زمان ها به مرور فرمول ها و نکاتی که قبلا به گردآوری آن ها پرداخته اید بپردازید و تست هایی را که علامت دار کرده اید را مجددا بررسی کنید.

هشدار: بسیار شاهد این موضوع بوده ایم که بسیاری از داوطلبان در امر یادگیری دروس محاسباتی عجول هستند و انتظار دارند با زدن تعداد تست های محدود در آزمون های آزمایشی خود نتیجه مطلوب کسب کنند که این موضوع امری محال است این مباحث با توجه به طولانی بودن زمان فراگیری آن ها و هم چنین اوضاع علمی داوطلبان در دروس پایه خود حدود 2 ماه زمان می برد تا فرایند یادگیری به طور کامل تکمیل شود.


نحوه مطالعه دروس محاسباتی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا