خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

AMIR85

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/3/21
ارسال ها
623
امتیاز واکنش
6,176
امتیاز
263
زمان حضور
19 روز 12 ساعت 4 دقیقه
نویسنده این موضوع
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جزئیات تازه ای را درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطرح کرده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است، لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پس از تصویب در هیأت وزیران با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد. موضوع لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور جلسه آتی هیات دولت مطرح می‌شود که پس از تصویب در هیات وزیران با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

گفتنی است، رتبه‌بندی فرهنگیان نیز از مهمترین محورهای جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه با تشکلهای مربوط به بازنشستگان بوده است. در این مورد همه حاضرین بر این نکته تأکید داشتند که بحث نظام رتبه‌بندی معلمان و فوق‌العاده ویژه برای فرهنگیان دو مقوله کاملاً مجزا و هر کدام تابع قانون خاص خود است.

لازم به ذکر است،در ماده یک پیش نویس لایحه دولت آمده است، حقوق کلیه بازنشستگان، موظفین و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از تاریخ تصویب این قانون توسط هیئت وزیران به نحوی تعیین می‌شود که از حداقل 90 درصد میانگین حقوق و فوق‌العاده‌ها و سایر اقلام مشمول کسور بازنشستگی شاغل سی سال خدمت هم گروه/ طبقه، هم رتبه، هم پایه، هم‌درجه یا عناوین مشابه در همان سال کمتر نباشد.

تبصره 1: مفاد ماده (104)، تبصره‌های (1) الی (9) ماده (109) و تبصره های (1) الی (4) ماده (110) قانون مدیریت خدمات کشوری به قوت خود باقی است.

تبصره 2: چنانچه هر کدام از بازنشستگان و موظفین بر اساس مقررات مورد عمل قبلی بیش از ارقام فوق الذکر دریاف می نمایند همان ارقام ملاک پرداخت می باشد. تفاوت دریافتی این دسته از افراد ناشی از اجرای این قانون با مقررات قبلی از جمع حقوق آنان محاسبه و به صورت ثابت در ردیفی جداگانه درج می گردد. این تفاوت بجز افزایش سنواتی مشمول سایر افزایش های موضوع تبصره (3) این ماده نخواهد بود.

تبصره 3: چنانچه امتیازات یا درصد عوامل و مبانی تشکیل دهنده اقلام مشمول کسور بازنشستگی حقوق شاغلین، طبق مقررات و مصوبات و با تأیید سازمان های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور تغییر یابد، حقوق بازنشستگان به نحوی ترمیم می گردد که از 90 درصد مذکور در این ماده کمتر نشود.

تبصره 4: بازنشستگان شرکت‌های واگذار شده به استناد قانون اجرای سـ*ـیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی و همچنین مشمولان بند (الف) ماده (6) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور که به اشتراک خود در صندوق های بازنشستگی ذیربط ادامه داده اند بر اساس ضوابطی که در آیین نامه اجرایی این قانون پیش بینی می گردد مشمول این قانون می شوند.

تبصره 5: بار مالی این ماده هر ساله بنا به پیشنهاد صندوق بازنشستگی و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و تأیید سازمان برنامه و بودجه در لوایح بودجه سنواتی منظور می شود.

منبع:تسنیم


لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در جلسه آتی دولت مطرح می‌شود

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا