خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
با توجه به شرایطی که مدتی است به دلیل شیوع ویروس کرونا با آن رو به رو هستیم، تعطیلی دانشگاه ها همچنان بر قوت خود باقی است و تا پایان سال جاری نیز ادامه دارد. با این وجود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای کاهش آسیب های ناشی از توقف فعالیت های آموزشی و جبران خسارات به وجود آمده در حوزه آموزش تمهیداتی را اندیشیده است.

بنا بر دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی مراجع ذی صلاح، تمامی دانشگاه های کشور موظف به استفاده از روش های نوین آموزشی از جمله برگزاری کلاس های آنلاین می باشند تا بتوانند گامی موثر در مسیر پیشگیری از انتشار این ویروس و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی دانشجویان بردارند.

اما با نزدیک شدن به پایان ایام امتحانات پایان ترم نیمسال دوم 99 – 1400 سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از دانشجویان را به خود مشغول کند، این است که زمان و نحوه برگزاری کلاس های آنلاین در ترم جاری با توجه به شرایط موجود به چه صورت می باشد؟



امتحانات پایان ترم دانشگاه های آزاد و پیام نور برای سال تحصیلی 1400 به صورت مجازی برگزار می شود.


زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 99 – 1400

با توجه به این که زمان بازگشایی دانشگاه ها تا کنون مشخص نشده است، افراد می بایست همچنان به صورت الکترونیکی کلاس ها و آزمون های پایان ترم دانشگاهی خود را سپری نمایند. نکته قابل توجه این است که در سال گذشته به دلیل نوپا بودن آموزش های مجازی، برخی از دانشگاه های در ایام تعطیلات عید نیز کلاس های درسی برگزار کردند اما مطابق با اعلام وزارت علوم، آموزش مجازی کلاس های درسی دانشگاه ها در ایام نوروز 1400 تعطیل می باشد.

اما با این حال با توجه به زمان برگزاری امتحانات در سال تحصیلی گذشته که به دلیل آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز با تغییراتی مواجه شد، پیش بینی می شود که این تغییرات همچنان برای سال 1400 نیز پابرجا باشند و تاریخ برگزاری آزمون ها مطابق با برنامه زمانبندی ترم گذشته باشد که در ادامه بازه زمانی مربوط به دانشگاه های مختلف برای شما شرح داده شده است.

منبع: ایران مشاوره


زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 99 – 1400

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های سراسری

از آن جایی که حفظ سلامت دانشجویان در الویت وزارت علوم بوده و با توجه به این که شرایط ناشی از بیماری کرونا در کشور به طور کامل رفع نشده است، دانشجویان دانشگاه های سراسری جهت شرکت در کلاس های آموزشی و امتحانات می بایست به صورت مجازی و از طریق سایت مربوطه اقدام کنند. به احتمال زیاد آزمون های تئوری دانشگاه های سراسری از اواخر خرداد ماه 1400 آغاز شود و تا اواسط مرداد ماه 1400 ادامه داشته باشد.


زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های غیرانتفاعی

مطابق با دستورالعمل صادره در سال گذشته، امتحانات پایان ترم دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی از تیر ماه آغاز شد و تا مرداد ماه نیز ادامه داشت که پیش بینی می شود این روند برای سال تحصیلی 99 – 1400 نیز پابرجا باشد.


زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد

همان طور که می دانید در صورت عدم برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت حضوری، تمامی آزمون ها و یا برخی از آن ها به خصوص در دوره تحصیلات تکمیلی که معمولا تعداد دانشجویان محدود است، به صورت کتبی و یا شفاهی از طریق برقراری ارتباط برخط بین استاد و دانشجو صورت می پذیرد. دانشگاه آزاد نیز امتحانات پایان ترم خود را به صورت مجازی از تیر ماه و گاهی اوقات از اواخر خرداد ماه آغاز می نماید.


زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور زمان برگزاری امتحانات خود را تغییر نمی دهد و آن ها را مطابق با جدول زمان بندی اعلام شده، پیش می برد. زمان برگزاری امتحانات این دانشگاه نیز معمولا در بازه زمانی خرداد تا تیر ماه می باشد. البته لازم به ذکر است که در صورت لزوم و با هماهنگی اساتید، تاریخ امتحانات قابل تغییر می باشد.


زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه علمی کاربردی

با توجه به این که تا کنون زمان دقیق برگزاری آزمون های پایان ترم برای هیچ یک از دانشگاه های فوق اعلام نشده است، تاریخ امتحانات دانشگاه علمی کاربردی نیز برای سال تحصیلی 99 – 1400 مشخص نمی باشد اما به احتمال زیاد مطابق سال گذشته از تیر ماه آغاز گردد.


زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 99 – 1400

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 99 – 1400

طبق اطلاعیه های اخیر، دانشگاه ها می توانند کلاس های عملی، آزمایشگاه ها و از همه مهم تر برگزاری امتحانات را به صورت اینترنتی به انجام برسانند. بنابراین وزارت علوم اعلام کرده است که هر یک از دانشگاه ها می بایست با توجه به شرایط و امکانات خود، بسـ*ـتر لازم برای برگزاری امتحانات پایان ترم و ارزیابی دانشجویان را فراهم سازند.

البته شایان ذکر است که مطابق با اطلاعیه های اخیر، امتحانات دانشگاه پیام نور و آزاد به صورت مجازی برگزار خواهد شد. همچنین تمامی امتحانات پایان ترم تئوری و عملی دانشجویان دانشگاه هاى فنى و حرفه اى‌ در شهر‌هایى با وضعیت زرد و آبی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری و در شهر‌های قرمز و نارنجی امتحانات دروس تئوری فقط به صورت مجازی برپا مى گردد.

با انتشار دستورالعمل و ابلاغیه اخیر وزارت علوم، نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم تحصیلی در نیمسال دوم سال 99 – 1400 به تفکیک مناطق مختلف اعلام شد. در این اطلاعیه، برای مناطق مختلف کشور 2 وضعیت اظطراری و کم خطر فرض شده و مطابق با آن برنامه ریزی و تصمیم گیری شده است.

  1. چنانچه تمامی مناطق کشور تا پایان نیمسال دوم در وضعیت پرخطر و اظطراری باقی بمانند، برنامه های ارزشیابی به نحوی تنظیم گردد که سهم نمرات مستمر از سهم آزمون پایان نیمسال تا حدودی بیشتر باشد.
  2. در اطلاعیه مذکور تاکید شده است که در مناطقی که از نظر همه گیری بیماری کم خطرتر هستند، مقدمات حضور دانشجویان در دانشگاه ها برای شرکت در امتحانات پایان سال پس از بررسی های لازم فراهم گردد. بر همین اساس، هر دانشگاه می بایست تدابیر لازم را در خصوص برگزاری امتحانات حضوری با حفظ و مراعات دقیق همه پروتکل های بهداشتی و آخرین دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر بگیرد.
در ابلاغیه وزارت علوم بر لزوم اطلاع رسانی سریع به دانشجویان از راه های ارتباطی رسمی دانشگاه ها و اطمینان از دریافت این اخبار از سوی دانشجویان تاکید شده است، تا این تصمیم در آستانه اجرا به علت بی اطلاعی مورد اعتراض دانشجویان قرار نگیرد.


زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 99 – 1400

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
در خصوص برگزاری امتحانات مناطق فوق العاده به صورت الکترونیکی می توان گفت که دانشگاه های سراسری شامل دانشگاه های روزانه، شبانه، فرهنگیان، پردیس و ظرفیت مازاد و همچنین فنی و حرفه ای باید از طریق پایگاه های اطلاع رسانی اختصاصی خود از قبیل سامانه آموزش مجازی دانشگاه های سراسری، سایت سمیاد دانشگاه فنی و حرفه ای، سامانه آموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان و… استفاده نموده و امتحانات پایان ترم خود را سپری نمایند.

با استناد به اطلاع رسانی صورت گرفته، در شرایط برگزاری امتحانات به صورت مجازی در مناطق اضطراری، دانشجویان می بایست از طریق سامانه دان دانشگاه آزاد و یا سامانه وادانا دانشگاه آزاد خود را برای شرکت در امتحانات نهایی آماده سازند.

با توجه به روند برگزاری امتحانات به شیوه حضوری در سال گذشته، بسیاری از دانشجویانی که در استان دیگر به جز استان محل سکونت خود تحصیل می کنند و به دلایل موجه از شرایط لازم برای سفر به دانشگاه محل تحصیل خود برخوردار نیستند، نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه خود ندارند. چرا که بنا بر اعلام وزارت علوم، دانشگاه محل سکونت دانشجو موظف است نهایت همکاری را به منظور برگزاری آزمون با دانشگاه محل تحصیل وی داشته باشد. در این صورت دانشگاه مبدا می بایست یکی از دو اقدام زیر را در راستای تحقق این امر به انجام برساند.

  • معرفی دانشجو برای شرکت در امتحان حضوری دانشگاه مقصد (مشروط به برگزاری امتحانات حضوری در دانشگاه مقصد) در درس مشابه و ارسال نمره مکتسبه در آزمون به صورت رسمی و مکتوب به دانشگاه مبداء در کوتاه ترین زمان
  • فرستادن سوالات یا برگه امتحان از سوی دانشگاه مبداء، اجرای آزمون با اعمال مراقبت کامل و دقیق از امنیت سوالات و همچنین برپایی آزمون و در نهایت ارسال برگه به صورت رسمی به دانشگاه مقصد در حداقل زمان ممکن
بدیهی است استفاده از این روش برای دانشجویانی که در نیمسال پایانی تحصیلات خود به سر می برند و یا بنا بر دلایل منطقی و موجه امکان سفر به دانشگاه مبدا را ندارند، در اولویت می باشد. تصمیم گیری درباره استفاده از این روش بر عهده دانشگاه محل تحصیل دانشجو است و پس از انجام هماهنگی های لازم با دانشگاه مقصد قابل اجرا می باشد. این دستورالعمل در سال تحصیلی جاری برای مناطقی که امتحانات پایان ترم را به شکل حضوری برگزار می کنند، ممکن است مجددا به اجرا دربیاید.


زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 99 – 1400

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه برگزاری امتحانات در استان های دارای وضعیت فوق العاده 99 – 1400

همان طور که می دانید، برخی از مناطق و استان های کشور بنا بر تشخیص ستاد ملی مبارزه با کرونا در وضعیت فوق العاده قرار دارند. بنابراین دانشگاه های واقع در این مناطق چاره ای جز برگزاری آزمون های پایان ترم به صورت غیر حضوری ندارند.

از همین رو دانشگاه ها می بایست مطابق با تشخیص شورای آموزش خود و با پیروی از برنامه ها و تصمیمات اتخاذ شده، نسبت به اجرای بخشی یا تمام آزمون های پایان ترم به صورت الکترونیکی و با بهره مندی حداکثری از امکانات فضای مجازی اقدام نمایند. ارزیابی آموخته های دانشجویان می تواند با روش های متنوعی در دستور کار دانشگاه ها قرار بگیرد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارائه نمودن تکلیف و تمرین برای هر درس که نتیجه آن می تواند به عنوان نمره کامل و یا بخشی از نمره آزمون پایان ترم دانشجو تلقی گردد.
  • اساتید هر یک از دروس می توانند با تعیین پروژه های مختلف برای یک درس و واگذاری اجرای پروژه‌هایی که دانشجویان برای انجام آن ها نیازی به خارج شدن از منزل یا نقض قوانین فاصله ‌گذاری اجتماعی ندارند، به ارزیابی دانشجویان خود بپردازند.
  • برگزاری آزمون های کوتاه در هر یک از جلسات آموزش آنلاین نیز می تواند در راستای تحقق این امر موثر واقع شود. توجه داشته باشید که در سامانه هایی همچون moodle ،adobe connect و دیگر سامانه ها امکان برگزاری آزمون آنلاین فراهم می باشد و یا قابل ایجاد است.
  • استفاده از روش های صوتی و صوتی – تصویری، ارزشیابی میزان و کیفیت فعالیت دانشجو در هر جلسه از طریق بررسی، مشاهده و یا ضبط فعالیت های وی نیز می تواند از دیگر شیوه های نمره دهی پایان ترم دانشجویان به شمار روند.

نکته مهم

لازم به ذکر است که در صورت صلاح دید استاد و کسب اطمینان از دسترسی تمامی دانشجویان به تجهیزات رایانه ای مناسب و اینترنت پر سرعت، اجرای آزمون با استفاده از یک دوربین مبتنی بر وب بلامانع است. در چنین شرایطی استاد سوالات خود را در اختیار دانشجو می‌گذارد و وی می بایست بلافاصله و در حضور استاد به روش مجازی شروع به ارائه پاسخ بر روی وایت بورد و یا یک برگه کاغذ سفید ‌نماید. دانشجویان باید از پاسخنامه خود به عنوان برگه امتحان تصویر تهیه کرده و آن را برای استاد ارسال نمایند.


زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 99 – 1400

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نحوه ارزیابی نهایی دانشجویان در امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 99 – 1400

نتایج به دست آمده از روش های مختلف ارزیابی دانشجویان که به تعدادی از آن ها در این مقاله اشاره شد، می توانند معیاری برای تشخیص کیفیت یادگیری دانشجو و اختصاص نمره پایان ترم باشند. برخی از عوامل موثر بر میزان نمره نهایی و نحوه ارزیابی دانشجویان عبارت اند از:

  • پروژه پژوهشی نیمسال (به شرط آن که قابلیت اجرا در شرایط ویژه کنونی را داشته باشد)
  • حل تمرین ‌های کلاسی و ارائه به موقع آن ها
  • حضور و فعالیت در کلاس به ویژه مشارکت در بحث ‌ها و پرسش و پاسخ ‌های کلاسی
  • ارزیابی شفاهی هر یک از دانشجویان از طریق پرسش و پاسخ در طول و در پایان نیمسال تحصیلی
همچنین مطابق با اعلام وزارت علوم، دانشگاه ها و مراکز آموزشی در شرایط کنونی می بایست در راستای کاهش سهم آزمون پایان ترم دانشجویان در تعیین نمره نهایی اقدامات لازم را به انجام برسانند.

با توجه به تعطیلی دانشگاه ها، اخباری مبتنی بر حذف ترم تحصیلی بدون احتساب آن در سنوات مجاز دانشجویان منتشر شد که سوالات و ابهامات زیادی را به همراه داشت. چنانچه مایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره حذف ترم تحصیلی دانشگاه آزاد بدون احتساب سنوات و حذف ترم تحصیلی دانشگاه های سراسری بدون احتساب سنوات می باشید، می توانید روی هر یک از لینک های مربوطه کلیک نمایید.



سوالات متداول

1- امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 99 - 1400 در چه زمانی برگزار می شوند؟

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های مختلف، متفاوت می باشد که جزئیات آن در این مقاله ذکر شده است.


2- نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها برای سال تحصیلی 99 - 1400 به چه صورت می باشد؟

امتحانات پایان ترم سال جاری در مناطق کم خطر به شیوه حضوری و در مناطق اضطراری به صورت مجازی برگزار می گردد.


3- آیا در نوروز 1400 آموزش مجازی کلاس های درسی دانشگاه ها همچنان پابرجاست؟

خیر، آموزش مجازی کلاس های درسی دانشگاه ها در ایام نوروز 1400 تعطیل می باشد.


زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه ها 99 – 1400

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا