خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از روستاهای بسیار سرسبز و دیدنی استان گلستان، روستای زرین گل می باشد. این روستا، دارای جنگل های بکر و دست نخورده ای است که در هر فصل، زیبایی های خاص خود را دارند.روستای زیبای زرین گل از چهار طرف به کوه هایی سرسبز ختم می گردد. مهم ترین کوهی که در این منطقه وجود دارد، کوه قلعه میران در شرق روستا می باشد.در روستای زرین گل، دو چشمه بزرگ و دو رودخانه وجود دارد. یکی از این رودخانه ها از شمال و دیگری از غرب روستا عبور می کند. در دهنه روستای زرین گل 8 آبادی وجود دارد. زرین گل، بزرگ ترین روستای دهنه در کوهپایه می باشد.روستای زرین گل دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله چندین جنگل، تپه تاریخی و آبشار است که از آنها به موارد زیر اشاره میکنیم تا هنگام سفر به این روستای باستانی از آنها دیدن کنید.ازدار تپه بین روستای زرین گل و علی آباد واقع شده است. در قدیم درختان ازدار در این تپه وجود داشت. این درخت دارای چوب های محکمی است که در کارهای صنعتی از جمله ساخت دسته تبر، تیشه و بلوع استفاده میشد. بلوع نوعی تیشه برای شالی کاری استتپه قلور خانه در ایام قدیم برای نگهبانی کارآیی بسیاری داشته است. قلور یعنی آگاه کردن مردم به وسیله آتش. علت نام گذاری این تپه به این دلیل بوده است که چند نفر از اهالی روستا از روی تپه قلور، قبل از حمله یموتها (طایفه ای از ترکمن)، مردم روستا را مطلع میکردند تا خودشان را آماده کنند.تپه دیگری هم برای نگهبانی وجود داشته است که به آن تپه پجاس میگویند. درختان کاج زیادی روی این تپه کاشته شده است.در سمت جنوبی روستا، تپه گل چال قرار دارد که خاک آن رسی است و در قدیم برای ساختن خانه های روستایی از این خاک استفاده میکردند.یک قبرستان قدیمی هم در قسمت شمالی این روستا به نام چاله بکنو قرار دارد.
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


روستای زرین گل

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در بالای کوه غربی روستا، محلی قرار دارد که به آن بادسرا میگویند که دارای یک حمام تاریخی بوده است و امروزه بخشی از طاق حمام باقی مانده است.چشمه زرین گل در بخش میانی روستای زرین گل قرار دارد این چشمه در قدیم وسعتی در حدود 10 متر و عمقی بالغ بر 3 متر داشته است. آب این چشمه در تابستان بسیار سرد و در زمستان بسیار گرم بوده به طوری که از آن بخار بلند میشده است. اهالی روستا برای مصارف و تامین اب مورد نیاز خود از چشمه استفاده میکردند.آبشاری بنام چلم آبشار در 2 کیلومتری روستای زرین گل جریان دارد که 5 طبقه است.در دهنه بجا دره 2 آبشار بنام آبشار اوتره و آبشار خزه ای قرار دارد. در میان این دهنه رودخانه فصلی پرخروشی جریان دارد که زیبایی این منطقه بکر را چندین برابر کرده است. از معدن سنگی که در بجا دره قرار دارد برای ساختن سد وشمگیر استفاده کرده اند. دهنه بجادره دارای مناطق زیبای دیگری از جمله دوآ (دو آب)، انجلو آرام، چمازی، تپه سیاه خاکی، قله ماران، و قله سنگی میباشد. قله ماران همچون گلدسته ای برروی سر روستا نمایان است. این قله دارای 3 مسیر دسترسی است که یکی از راه های آن از روستای زرین گل است که بسیار سخت و زیبا است. مسیرهای دیگر دسترسی به قله ماران از روستاهای پاقلعه میران و خاک پیرزنو میباشد.جنگل توسکایی با وجود چشمه های متعدد و گذر رودخانه از آن، فضای آرامش بخش و زیبایی را برای گردشگران و بازدیدکنندگان از این جنگل به ارمغان آورده است. درختان توسکا باعث شده است که آب و هوای این جنگل خنک باشد و گردشگران و بازدیدکنندگان از جنگل، در آب رودخانه آب تنی کنند.
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


روستای زرین گل

 

FaTeMeH QaSeMi

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
گوینده انجمن
کپیست انجمن
عضویت
31/8/20
ارسال ها
3,251
امتیاز واکنش
43,153
امتیاز
443
زمان حضور
105 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
جنگل زیبا و بسیار آرامی با جاده شوسه بنام جنگل نازک آب، در این روستا قرار دارد که مملوء از میوه های جنگلی است که تمشک آن در فصل بهار و کندس، خرمالو، سیب جنگلی، آلو جنگلی و بلیک در تابستان و پاییز طرفداران زیادی دارد و برای چیدن آنها به این جنگل سرسبز و زیبا مراجعه میکنند.جنگل نسام نیز با میوه های جنگلی که دارد طرفداران خودش را در بین جنگل ها دارد این جنگل اکثر روزها سایه است و آفتاب کمتری در آن میتابد. قدمت روستای زرین گل به تیرداد یکم، دومین پادشاه اشکانیان تعلق دارد.شغل اصلی مردم روستا کشاورزی است و محصولاتی از جلمه شالی جو، گندم، دانه سویا، دانه گلزا، هندوانه، کنجد و پنبه کشت میکنند.درکنار کشاورزی به پرورش زنبور عسل، گاو، گوسفند و نوغان داری مشغول اند.زنان روستایی نیز با ابریشمی که پرورش نوغان تولید میشد، انواع لباس و پارچه های ابریشمی، سفره، دستمال ابریشمی، پنبه ای و لباس پشمی تهیه میکردند که امروزه به سختی میتوان آنها را تهیه و خریداری کرد. روستای زرین گل در استان گلستان، در نزدیکی شهر علی آباد کتول قرار گرفته است. فاصله این روستا تا علی آباد کتول حدودا 10 کیلومتر می باشد.روستای زرین گل روستایی بسیار زیبا و سر سبز با جنگل هایی بکر و دست نخورده که چهار فصل آن واقعا دیدنیست.مردم آن غالبا کشاورز هستند و محصول اصلی آنها برنج می باشد.روستای زرین گل از چهار طرف توسط کوههای سر سبز احاطه شده که مهمترین آنها قلعه میران است که در شرق قراردارد. داخل روستا دو چشمه بزرگ و همچنین دو رودخانه دارد که یکی از شمال ودیگری از غرب روستا می گذرد.دهنه روستای زرین گل از ۸ آبادی تشکیل شده است.زرین گل بزگترین روستای دهنه و در کوهپایه قرار دارد بقیه روستاها کوه نشین هستند با مردمی خونگرم و مهربان که اکثرا به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند.روستای زرین گل طبیعت زیبایی دارد و چشمه هایی که در این روستا می باشد منبع خوبی برای جذب گردشگری به این روستا می باشد .در گذشته، چشمه روستای زرین‌گل بسیار بزرگ بوده و در حدود ۱۰ متر وسعت و ۳ تا ۵.۲ متر عمق داشته است. این چشمه، در تابستان‌ها آبی سرد و در زمستان‌ها، آبی گرم همرا با بخار داشته است؛ آب این چشمه، هم برای استفاده مردم و حیوانات بوده و هم برای کشاورزی و شالیکاری.داستانی محلی درباره این چشمه وجود دارد که شاید شنیدنش از زبان اهالی روستا، لطف دیگری داشته باشد؛ می‌گویند در روستای زرین‌گل فردی به نام محمدقلی عرب، طی ماه محرم، برای عزای امام حسین (ع) از این چشمه آب می‌آورد. روزی به او خبر می‌دهند که خانه‌ات آتش گرفته است، اما وی به خاطر علاقه بسیار به امام حسین (ع) به کار خود ادامه داده و می‌گوید که سر و جانم فدای حسین (ع). ناگهان بارانی شدید شروع به باریدن می‌کند و آتش خانه محمدقلی خاموش می‌شود.
کوه قلعه میران سنگ برنجل
آب خوردن داره چشمه زرینگل
بگردم کوه به کوه منزل به منزل
کجا پیدا کنم من یاری همدل
کوهساری
آدرس : ایران – گلستان – علی آباد کتول ۱۰ کیلومتری علی آباد
منبع: ویکی پدیا
#تالار_گردشگری_ایران


روستای زرین گل

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا